До главния архитект
на Столична Община
г-н Петър Диков
Предложение
от Гражданска инициатива „За обществен и релсов транспорт”
Уважаеми господин Диков,
Пишем ви относно проекта за естакада над кръстовището на Семинарията, както и за пробива през местността „Погребите” в Борисовата градина. Това писмо е нашата надежда, че ще се вслушате в мнението на гражданите. Чест ви прави, че идвате на голяма част от Обществените обсъждания в София и все пак чувате мненията на гражданите. Това е вашият принос към приближаването на Общината до Гражданите!
Ние знаем, че спрямо вас се осъществява непрекъснат натиск от всякакви строителни лобита под най-различна форма. Затова е време ние гражданите също да сме по-активни, за да отстояваме заедно по-доброто съществуване на нашия град!!!
В тази връзка ви предлагаме следното:
- Да се прекрати процедурата и общината да предостави възможност на различни проекти да се съревновават, а не да поставя гражданите пред свършен факт. Така се прави във всички правови и демократични общества.
- Да се даде възможност на гражданите да участват в самия процес на създаването на проектите.
- Да се вземат пред вид всички гледни точки и най-вече тези на гражданите.
В връзка с проекта за кръстовището на Семинарията „Гражданска инициатива за Обществен и релсов транспорт” предлага следния идеен проект.
1. Подземно преминаване през кръстовището по бул. Вапцаров по примера на кръстовището на Телевизионната кула. Извинението, че наклонът е твърде голям според нас е несъстоятелно, тъй като имаме значителен брой участъци от булеварди в София със същия или по-голям наклон:
а) ул. Житница от гараж Земляне до ул. Хайдушка поляна (долната картинка)
б) новия пробив на бул. Ив.Гешов под ул. Георги Софийски също е направен с няколко „гърбици” (долната картинка)
в) ул. Опълченска след кръстовището с улица Сливница в посока Централна гара също е с висок наклон
Ако има проблем с колектори или пък тръби на парното, Общината има опит в решаването и на тези проблеми и според нас всичко опира до желание.
2. Общината и фирмите строители вече имат опит с подземните преминавания и това едва ли би представлявал особен проблем, даже напротив.
3. Предлагаме подземно преминаване и от кръстовището на бул. Никола Вапцаров и ул. Ат.Дуков до колелото на автобусите на Хладилника. Така ще се избегне преминаването на мощен трафик и изолирането на парка от гражданите. Ще се намали значително и шума. (съвсем схематично със зелено е показана нашата идея).
4. Предлагаме изграждане на естакада за трамвай №18 и за трамвай №10 и след спирката по бул. Джеймс Баучер. Така на практика ще се осигури безконфликтен и бърз трамваен превоз през района, а според нас и обезшумяването би било значително по-лесно – например в Хамбург имаме такива трамваи, а и в София метрото да доста места е на естакади. По този начин ще се отворят още две платна за автомобили на ниво „терен” до оградата на Семинарията от кръстовището на бул. Дж.Баучер и бул. Св. Наум по продължението на бул. Стоян Михайловски.
5. Предлагаме запазване на трасето на трамвай №18 покрай Телевизионната кула и изграждането на допълнително крило на естакадата за метрото на бул. Драган Цанков и след метростанция Г.М. Димитров възстановяването му (каквато е и вашата идея) по старото трасе до Дървеница или до Студентски град. Считаме, че този път е доказан през годините, ще струва много по-малко, ще коства много по-малко реконструкции и най-важното ще е по-бърз за гражданите вместо обиколката от ул. Никола Габровски по бул. Г.М. Димитров.
(долната картинка)
(Извиняваме се за непрофесионалното рисуване, но толкова можем .....)
6. Предлагаме да се изследва възможността и да се възстанови Околовръстната железница на София от гара Подуяне до кв. Хладилника (Зоопарка) за пътнически и товарни превози (с мотрисите „Сименс” например) като тя да бъде изградена по всички най-модерни стандарти за безопасност и шумоизолация. Предлагаме вкопаването й от Цариградско шосе до гара Пионер, изграждането на достатъчен брой тунели, които да помагат на гражданите да преминават от двете й страни в местността „Погребите”. Това трасе е в същност истинската алтернатива на целия трафик от гара Подуяне до Хладилника, тъй като създава евтина алтернатива на придвижването с автомобили в целия посочен район. (стандартно километър нов железен път заедно с цялата инфраструктура, контактна мрежа и т.н. струва 2 млн. долара ~3 млн. лв. , както знаете метрото в столицата струва по 32 млн. лв. на километър
Готови сме да се срещнем с вас и се надяваме на здрав разум от вашата страна, какъвто многократно сте показвали. С това ще спечелите уважението на всички граждани и сме убедени, че изслушването на позициите на гражданите ще стане редовна практика на Общината, а не – поредица от прецеденти.
Тагове:
Какви са алтернативите за кръстовището н...
ГРАЖДАНИ ПОИСКАХА ОТ ЙОРДАНКА ФАНДЪКОВА ...
Да напиша и аз нещо
МАСОНИТЕ В БЪЛГАРИЯ – ИНТЕРЕСНИ ФАКТИ, С...