Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.01.2013 23:21 - Вместо естакада на Семинарията
Автор: obshtestven Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4243 Коментари: 0 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

До главния архитект

на Столична Община

г-н Петър Диков

 


Предложение

 

от Гражданска инициатива „За обществен и релсов транспорт”

Уважаеми господин Диков,

Пишем ви относно проекта за естакада над кръстовището на Семинарията, както и за пробива през местността „Погребите” в Борисовата градина. Това писмо е нашата надежда, че ще се вслушате в мнението на гражданите. Чест ви прави, че идвате на голяма част от Обществените обсъждания в София и все пак чувате мненията на гражданите. Това е вашият принос към приближаването на Общината до Гражданите!

 

Ние знаем, че спрямо вас се осъществява непрекъснат натиск от всякакви строителни лобита под най-различна форма. Затова е време ние гражданите също да сме по-активни, за да отстояваме заедно по-доброто съществуване на нашия град!!!

 

В тази връзка ви предлагаме следното:

  1. Да се прекрати процедурата и общината да предостави възможност на различни проекти да се съревновават, а не да поставя гражданите пред свършен факт. Така се прави във всички правови и демократични общества.
  2. Да се даде възможност на гражданите да участват в самия процес на създаването на проектите.
  3. Да се вземат пред вид всички гледни точки и най-вече тези на гражданите.

В връзка с проекта за кръстовището на Семинарията „Гражданска инициатива за Обществен и релсов транспорт” предлага следния идеен проект.

1.  Подземно преминаване през кръстовището по бул. Вапцаров по примера на кръстовището на Телевизионната кула. Извинението, че наклонът е твърде голям според нас е несъстоятелно, тъй като имаме значителен брой участъци от булеварди в София със същия или по-голям наклон:

а) ул. Житница от гараж Земляне до ул. Хайдушка поляна (долната картинка)

image

 

 

б) новия пробив на бул. Ив.Гешов под ул. Георги Софийски също е направен с няколко „гърбици” (долната картинка)

image

 

в) ул. Опълченска след кръстовището с улица Сливница в посока Централна гара също е с висок наклон

image

Ако има проблем с колектори или пък тръби на парното, Общината има опит в решаването и на тези проблеми и според нас всичко опира до желание.

2.  Общината и фирмите строители вече имат опит с подземните преминавания и това едва ли би представлявал особен проблем, даже напротив.

3. Предлагаме подземно преминаване и от кръстовището на бул. Никола Вапцаров и ул. Ат.Дуков до колелото на автобусите на Хладилника. Така ще се избегне преминаването на мощен трафик и изолирането на парка от гражданите. Ще се намали значително и шума. (съвсем схематично със зелено е показана нашата идея).

image

 

4.  Предлагаме изграждане на естакада за трамвай №18 и за трамвай №10 и след спирката по бул. Джеймс Баучер. Така на практика ще се осигури безконфликтен и бърз трамваен превоз през района, а според нас и обезшумяването би било значително по-лесно – например в Хамбург имаме такива трамваи, а и в София метрото да доста места е на естакади. По този начин ще се отворят още две платна за автомобили на ниво „терен” до оградата на Семинарията от кръстовището на бул. Дж.Баучер и бул. Св. Наум по продължението на бул. Стоян Михайловски.

5.   Предлагаме запазване на трасето на трамвай №18 покрай Телевизионната кула и изграждането на допълнително крило на естакадата за метрото на бул. Драган Цанков и след метростанция Г.М. Димитров възстановяването му (каквато е и вашата идея) по старото трасе до Дървеница или до Студентски град. Считаме, че този път е доказан през годините, ще струва много по-малко, ще коства много по-малко реконструкции и най-важното ще е по-бърз за гражданите вместо обиколката от ул. Никола Габровски по бул. Г.М. Димитров.

 (долната картинка)

image

(Извиняваме се за непрофесионалното рисуване, но толкова можем .....)

6. Предлагаме да се изследва възможността и да се възстанови Околовръстната железница на София от гара Подуяне до кв. Хладилника (Зоопарка) за пътнически и товарни превози (с мотрисите „Сименс” например) като тя да бъде изградена по всички най-модерни стандарти за безопасност и шумоизолация. Предлагаме вкопаването й от Цариградско шосе до гара Пионер, изграждането на достатъчен брой тунели, които да помагат на гражданите да преминават от двете й страни в местността „Погребите”. Това трасе е в същност истинската алтернатива на целия трафик от гара Подуяне до Хладилника, тъй като създава евтина алтернатива на придвижването с автомобили в целия посочен район. (стандартно километър нов железен път заедно с цялата инфраструктура, контактна мрежа и т.н. струва 2 млн. долара ~3 млн. лв. , както знаете метрото в столицата струва по 32 млн. лв. на километър

 image

 

Готови сме да се срещнем с вас и се надяваме на здрав разум от вашата страна, какъвто многократно сте показвали. С това ще спечелите уважението на всички граждани и сме убедени, че изслушването на позициите на гражданите ще стане редовна практика на Общината, а не – поредица от прецеденти.








Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: obshtestven
Категория: Лични дневници
Прочетен: 662092
Постинги: 188
Коментари: 83
Гласове: 99
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031