Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.02.2015 16:49 - Конкретни мерки за подобряване на състоянието в БДЖ, предлагат граждани
Автор: obshtestven Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1370 Коментари: 0 Гласове:
2



Искането е отправено към ръководството на Министерство на транспорта и БДЖ

Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт изпрати конкретни искания до министър Ивайло Московски, зам.министър Антон Гинев, както и до ръководителите на БДЖ -Владимир Владимиров, Велик Занчев и Любомир Илиев.

От инициативата настояват:

1. Ръководството на БДЖ да представи „cost-benefit” анализ на планът за закупуване на камери за видеонаблюдение и GPS за локомотивите на БДЖ Товарни превози” ЕООД. Това трябва да се случи на открито заседание на обществения съвет по железопътен транспорт към МТИТС.

Изразяваме съмнението си, че тези мерки ще ограничат реално кражбите, още повече, че твърденията за 2 млн.лв. увеличени разходи на Товарни превози за последните 2 години, не могат категорично и изцяло да бъдат свързвани с кражбите на горива”, се казва още в писмото.

2. За смяна на подхода, по отношение на работния процес в дружеството. Служителите в БДЖ да бъдат поощрявани при добро изпълнение на задълженията си, вместо както е в момента – да се използват рестрикции и да се води едва ли не кампания, че всички железничари са крадци. Такива примери можем да открием най-вече в Западна Европа, където мотивацията и лоялността на служителите към компанията е много по-висока.

Представен е примерът с Френските Държавни Железници – SNCF, където машинистите са насърчавани към икономичен разход на гориво и електроенергия. Като за всеки спестен литър/киловат от номиналния разход за дадения участък, получават бонус.

Това ще насърчи вътрешната конкуренция (пазар на труда), правейки я позитивна, ще намали разхода на гориво, подобрявайки финансовите резултати и ще ограничи кражбите. Нека не забравяме, че всяка кражба е свързана със сериозни рискове за извършителите на престъплението и че, бонусите ще способстват за известно увеличение на заплатите на машинистите.

 

3. Да се сключи рамково споразумение с МВР за охрана на подвижния състав на БДЖ, каквото бе сключено между МВР и „Бърза помощ”, така че в проблемни/конфликтни ситуации органите на реда да бъдат информирани и да могат да реагират в спешен порядък. Ако се въвежда видеонаблюдение, то трябва да бъде свързано с охраната на цялата железопътна инфраструктура и подвижен състав от посегателства, които ощетяват дружеството и данъкоплатците с в пъти по-големи суми.

4. Спестените средства да бъдат инвестирани в изграждане на

тренажори за машинистите в БДЖ, тъй като нашата железница е една от последните в Европа, която няма подобна технология. Нейните предимства се изразяват в подобряване на сигурността, безопасността и уменията на машинистите, както и повишаване на тяхната квалификация. Това ще покаже, че ръководството на Холдинг БДЖ и „БДЖ Пътнически превози” ЕООД и „БДЖ Товарни превози” ЕООД се грижат за своите служители – една добра инвестиция в тяхната лоялност.

image
На снимката тренажор, който се използва във Френските железници.
Ще видим ли скоро и в нашите депа?




Гласувай:
2
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: obshtestven
Категория: Лични дневници
Прочетен: 477188
Постинги: 188
Коментари: 83
Гласове: 99
Календар
«  Декември, 2018  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31