Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.02.2015 19:26 - ТОЛ ТАКСИТЕ - НЕДОИЗКАЗАНАТА ИСТИНА
Автор: obshtestven Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2442 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 02.04.2015 16:30

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Едно напомняне с няколко материала от нас по темата в последните години.
Тъй като фактите, както обикновено се губят в медийното бръщолевене и явно идеята на МРР и министър Павлова е отново принципът "users/polluters pay" ("ползвателят/замърсителят плаща") да НЕ бъде приет при формирането на цената на винетките/тол системите.

1. Това, че автомагистралите в България се строят с държавни и европейски средства по никакъв начин не означава, че поддръжката на пътната мрежа може да се покрива изцяло от джоба на данъкоплатеца. Ако някой твърди, че акцизите покриват тези разходи, нека да покаже сметките. Фактите обаче говорят, че България е страната с най-нисък акциз върху горивата в ЕС и е на минималните ставки, приети от ЕК. (http://ec.europa.eu/taxation_customs/resources/documents/taxation/excise_duties/energy_products/rates/excise_duties-part_ii_energy_products_en.pdf) Тук интересен е моментът, че железопътния транспорт също заплаща акцизи, но е много по-енергоефективен и щадящ околната среда. И тук идва риторичният въпрос - трябва ли да го унищожим, за да се увеличи приходът от акцизи?
(вижте и фиг.2)

2. "Според анализ на Световната банка, за да можем да се справим с проблемните пътища, са ни нужни над милиард и 200 милиона лева годишно. За сравнение, в момента пътната агенция има бюджет от 170 милиона. "Около 30 млрд. лева ще са нужни, ако искаме пътищата ни да заприличат на европейските при това до 2020 година." http://www.vesti.bg/bulgaria/obshtestvo/40-ot-pytishtata-u-nas-sa-v-okaiano-systoianie-6024433 (материал от 9-ти октомври 2014г.)

3. Още нещо интересно, което успяхме да разкрием и все пак тези километри пътна мрежа бяха посочени като съществуващи в следващата ОП "Транспорт" "СТЪКМИСТИКА ГЕЙТ - КОЙ ИЗТРИ 18 000 КМ. ПЪТНА МРЕЖА. http://obshtestven.blog.bg/lichni-dnevnici/2014/01/13/stykmistika-geit-koi-iztri-18-000-km-pytna-mreja.1228077
Тези километри обаче са в окаяно състояние и някой трябва да започне да ги поддържа, иначе предстои пълен разпад на настилките и невъзможност за достъп до значителен брой населени места. Според нас, тази мрежа е много по-важна  от автомагистралите, тъй като последните те се правят основно за транзинтния трафик, докато населените места се свързват с пътища от 1-ви клас надолу.

4. Последно, но не на последно място - ето един цитат от нашия материал, озаглавен:
"МАГИСТРАЛИТЕ - ЧЕРНА ДУПКА ЗА ПАРИТЕ НА ДАНЪКОПЛАТЦИТЕ"
http://obshtestven.blog.bg/lichni-dnevnici/2014/09/29/magistralite-cherna-dupka-za-parite-na-danykoplatcite.1300920
"Друг изключително важен момент са инфраструктурните такси. Както направихме сметката за пътуването на един ТИР между Свиленград (Турска граница) и Драгоман (Сръбска граница) дневната винетка е 20 лв. За един вагон, който разрушава в пъти по-малко инфраструктурата, сметката показва 72 лв. А до 2013 цената беше 92 лв. Сами предценете може ли изобщо да става въпрос за равнопоставена конкуренция. Можете да проверите каква е ситуацията в повечето държави от ЕС – в Германия сумата ще бъде над 60 ЕВРО за тежкотоварен камион. За същия пробег в Австрия ще платите 124 ЕВРО. В Швейцария пък, сумата може да достигне 300 ЕВРО! За сметка на това, в Швеция инфраструктурната такса за железопътните превози е 0 евро."
(за ситуацията в Гърция, вижте фиг.1)

Какво е заключението?
Скъпи читатели, скъпи гласоподаватели, не допускайте да Ви манипулират евтино, за да ви спечелят гласа за изборите. Мислете! Задайте си въпроса - защо всички истински български политици са залагали винаги на железницата? Защо Стефан Стамболов е сочен за пример? Защо ЕС дава пълен приоритет на железопътния транспорт? Защо в България обаче се строят автомагистрали, а железницата е натикана в ъгъла? Кой има интерес от това? Коя политика е национално отговорна? Защо например Румъния не строи и не предвижда да строи аутобани?

  image (фиг.1 - Тол таксите в Гърция)

image
(фиг.2 Сравнение на акцизите на петрол и дизел (газьол) във всички страни от ЕС)





Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: obshtestven
Категория: Лични дневници
Прочетен: 662314
Постинги: 188
Коментари: 83
Гласове: 99
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031