Прочетен: 5100 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 27.10.2014 20:23
До г-жа Йорданка Фандъкова
Кмет на Столична Община
До г-н Любомир Христов
Зам. кмет по транспорт и транспортни комуникации
на Столична Общин
До г-н Дончо Барбалов
Зам.кмет по финанси и стопанска дейност
на Столична ОбщинаОТВОРЕНО ПИСМО
Уважаеми дами и господа,
Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт настоява да се извърши публична проверка и ревизия на състоянието на всички превозни средства на градския обществен транспорт в столицата и всички от тях, които са годни и в задоволително конструктивно състояние, да бъдат реновирани, а не нарязани на скрап.
По-специално визираме всички всички налични тролейбуси „Икарус” модел „280Т” Приложения (Фиг.2).
Също така останали автобуси, „Икарус” модел „280” (ФИГ.3), които се движат по линии 78, 79, 309 и 310, както и автобусите „Мерцедес” модел „O 302T” (ФИГ.4), О305(G) (ФИГ.5)
Настояваме за тези мерки,
1. За да не се разхищават парите, които са вложени от данъкоплатците, когато тези превозни средства са закупени;
2. Защото София има нужда от повече и по-редовен обществен градски и междуградски транспорт, а не от неговото непрекъснато редуциране!!!
3. Защото подобни десетки примери има в страните от цяла Европа и техните по-големи градове (Виена, Цюрих, Милано, Бон и др.) (Фиг.1)
Това ще бъде истинско доказателство, че кметът и общинските съветници в СО мислят за своите съграждани, за техните средства, с които се издържа общината и за техните интереси за намаляване на автомобилния трафик, отбелязан в Генералния План за Организацията на Движението в София, приет с решение №115 от 16.03.2012г., съответно на замърсяването на въздуха, шумовото замърсяване, пътните инциденти.
Настояваме за цялостна промяна на политиката на Общината по отношение на закупуването, поддръжката и експлоатацията на подвижния състав на столичния градски транспорт. Настояваме да се стартират проекти за изграждането на защитни навеси/халета в абсолютно всички депа и гаражи на Столичен Електротранспорт и Столичен Автотранспорт, които да осигурят защита от атмосферни влияния, както на новите, така и на останалите превозни средства на столичния обществен градски транспорт! Сигурни сме, че реализирането на подобни проекти ще срещне изцяло подкрепата на нашите европейски партньори и ще получи необходимото финансиране. (ФИГ.6)
В краен случай, ако след обстойна инспекция, анализи на здравината на конструкциите и публично представяне на резултатите се прецени, че превозните средства трябва да се бракуват, НАСТОЯВАМЕ да се запазят поне по 10 от всеки вид. В голяма част от европейските държави – Полша, Чехия, Унгария, Австрия, Германия, Великобритания и др. се пазят стационарни и подвижни музейни експонати от подвижния състав, който се е движел в техните градове от самото съществуване на трамвайна/тролейбусна/автобусна мрежа. В София този подвижен състав е безжалостно нарязан на скрап, за да се стигне до там да нямаме нито един експонат от автобусите (например „Икарус” модел „180” и тролейбусите „Шкода” модел „9ТР”, които са се движели в София и от първите български трамваи „ДТО”).
ФИГ.1 РЕМОНТ НА ТРАМВАИ, ПРОИЗВЕДЕНИ ПРЕЗ 1928Г В МИЛАНО
(фиг.2) Тролейбус "Икарус" модел "280Т"
(фиг.3) Автобус "Икарус" модел "280"
(фиг.4) Автобус "Мерцедес" модел "О302" (снимка Калоян Иванов)
(фиг.5) Автобус "Мерцедес" модел "О305G" (снимка Калоян Иванов)
(ФИГ.6) СРАВНЕНИЕ НА ТРАМВАЙНО ДЕПО БЕЗ НАВЕСИ И ХАЛЕТА В СОФИЯ И ТРАМВАЙНО ДЕПО С НАВЕСИ И ХАЛЕТА В МИЛАНО)
(ФИГ.7) АВТОБУС „ИКАРУС” МОДЕЛ 180, който се е движил в София до 1984г. В момента градът ни няма дори музеен експонат.
(ФИГ.8 ТРОЛЕЙБУС „ШКОДА МОДЕЛ 9ТР, КОЙТО И ДО МОМЕНТА СЕ ДВИЖИ И ПОДДЪРЖА В ГР. ПАЗАРДЖИК. ТАКИВА ТРОЛЕЙБУСИ СА СЕ ДВИЖИЛИ В СОФИЯ ДО 1984 И В МОМЕНТА НЯМАМЕ НИТО ЕДИН ОСТАНАЛ ЕКЗЕМПЛЯР ДОРИ ЗА МУЗЕЙ) (снимка Андрей Сергачёв)
(ФИГ.9 БЪЛГАРСКИЯТ ТРАМВАЙ "ДТО" – ТОВА Е ЕДНА ОТ МАЛКОТО СНИМКИ НА ПОДОБЕН ТРАМВАЙ. Музейната мотриса изчезва „безследно” от депото си през 90-те години на ХХв.) (снимка Г.Статков)
Тагове:
Писмо до Община Панагюрище
Такса смет или как да разорим община Сил...