Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.12.2014 18:24 - КОЛКО СРЕДСТВА Е ИЗГУБИЛА БЪЛГАРИЯ ОТ НАМАЛЯВАНЕТО НА ЖЕЛЕЗОПЪТНИТЕ ПРЕВОЗИ ПРЕЗ ПОСЛЕДНИТЕ ГОДИНИ
Автор: obshtestven Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4456 Коментари: 1 Гласове:
0

Последна промяна: 04.12.2014 12:05


Гражданска инициатива за обществен и релсов транстпорт направи изследване за разходите, които цялото общество в България е платило от намалелите превози с железница в периода 2001 – 2011г. Пътниците са се прелели в автомобилния товарен и пътнически транспорт, чиито разходи като замърсяване и влошаване на здравето на населението, катастрофи с жертви и ранени, които жестоко натоварват здравната система, материални щети, щети върху пътната инфраструктура и др. не са изчислявани до този момент. Сумата, която сме платили всички в България за тези 10 години само от прехвърлянето на пътникопоток и товаропоток на автомобилния транспорт от железницата са 2 млрд. лв. Сами можем да си направим сметка за какво можеше да отидат тези средства – болни деца, детски надбавки, нови детски градини, нови уреди в болниците, образование, култура и т.н.

Българската икономика е неконкурентноспособна, защото основния поток на стоките се движи с автомобилен транспорт, което оскъпява многократно всяка българска продукция, както и вноса от чужбина. Не е изненадващо, че в Западна Европа значителна част от стоките за бита са по-евтини от колкото в България. Непрекъснатите критики към страната за липсата на енергоефективност се дължат и на липсата на развитие и унищожаването на най-енергоефективния транспорт - ЖЕЛЕЗНИЦАТА. Да не забравяме, че отрицателното търговско салдо на България се дължи и на големия внос на горива от чужбина. Нашата страна е изпаднала в голяма зависимост от цените на нефта и газа. Отделно – изграждането на магистрали не бе обосновано със задълбочено изследване на трафика, не бе казана цената, която цялото общество ще плаща след това за поддръжка на тези пътища. В момента общинските пътища и градските улици в страната са в окаяно състояние. Всичко това показва липса на приоритети и далновидна политика от страна на българските държавници най-малкото за периода 2001-ва – 2013-та година.

Ние настояваме Правителството и Народното събрание да кажат ясно – ЩЕ ИМАМЕ ЛИ ЖЕЛЕЗНИЦА ИЛИ НЕ, ЩЕ ЗАЛАГАМЕ ЛИ НА ЕНЕРГОЕФЕКТИВНОСТ И КОНКУРЕНТНОСПОСОБНОСТ ИЛИ НЕ, ЗА ДА Е ЯСНО КОЙ ПОЕМА ОТГОВОРНОСТТА.

image

ПЪТНИЧЕСКИ ПРЕВОЗИ

image

ТОВАРНИ ПРЕВОЗИ

image
image

 

ОБЩА СУМА, КОЯТО Е ПЛАТИЛО ЦЯЛОТО ОБЩЕСТВО под формата на замърсяване, убити и ранени по пътищата, заболявания, предизвикани от голямото замърсяване (онкологични, респираторни и др.), материални щети, разрушени пътища от тежките камиони ЗА ПЕРИОДА 2001-ва – 2011г. САМО от намаляването на ТОВАРНИ И ПЪТНИЧЕСКИ ЖП ПРЕВОЗИ и прехвърлянето им на автомобилния транспорт е:

2 053 086 165 лв.


Така се оказва, че за 10 години загубите от намалянето на дела на жп транспорта са по-големи от субсидията/компенсацията за Железницата. (субсидията/компенсацията за БДЖ за 2012г. е 170 млн. лв.)

 
image

image
Данните са от НСИ




Гласувай:
0
0



1. todorlaz - Koгато.......
04.12.2014 21:29
Когато работеше Кремиковци, за БДЖ имаше много работа
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: obshtestven
Категория: Лични дневници
Прочетен: 472785
Постинги: 188
Коментари: 83
Гласове: 99
Календар
«  Октомври, 2018  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031