Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.05.2014 20:28 - ЗАЕМИТЕ НА БДЖ - ЧАСТ ОТ ИЗПИТАНАТА СХЕМА ЗА ИЗКУСТВЕН ФАЛИТ НА ДЪРЖАВНИ ДРУЖЕСТВА
Автор: obshtestven Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1373 Коментари: 0 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Заемите на БДЖ – част от изпитаната схема за изкуствен фалит на държавните дружества

По повод последните резултати от общото събрание на кредиторите на БДЖ, Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт изпрати серия въпроси на министъра на транспорта г-н Данаил Папазов с настояване публично да се даде отговори - кой е участвал в сделките за първи и втори облигационен заем на БДЖ и при какви условия са сключени те. По наша информация значителна част от дълговете на БДЖ (над 360 млн. лв. от общо ок. 700 млн.) са именно заради покупката на мотрисите „Сименс-Дезиро”. Ние настояваме да се търси наказателна отговорност на виновните за тежкото състояние на дружеството. За нас е очевидно, че заемът е бил взет с ясната идея, че никога няма да може да бъде изплатен, още повече, че навсякъде в ЕС подобни заеми са от името на държавата. Подобен случай имахме наскоро с Полските Държавни Железници PKP, които получиха средства и по ОП на ЕС, както и от Полската държава за нов подвижен състав и това стана със съгласието на Брюксел и позицията, че това НЕ Е ДЪРЖАВНА ПОМОЩ.
Настояваме МТИТС да се погрижи да изпълни директивите и регламентите на ЕС 1192/69 http://eur-lex.europa.eu/legal-content/en/ALL/;jsessionid=whkQTD8FG9XGGqmNVwz1LyfJ5dN1XT7PQRWWWlqydZn2L230lQ49!1827107031?uri=CELEX:31969R1192  или т.нар. „Нормализация на сметките” на железопътните предприятия, тъй като държавните компании са поставени в много по-неизгодно положение от частните (тъй като изплащат много по-голям брой заплати при пенсиониране, поддържат щат по ЗОП, който не е необходим в частните дружества и т.н.), което прави държавната железница неконкурентна. Освен това ние настояваме да се изпълнява директива 91/440 http://www.mtitc.government.bg/upload/docs/Dir_440_91.doc&sa=U&ei=qbyDU53UEYGc0AXT74HwAQ&ved=0CBsQFjAA&usg=AFQjCNFxxyLDseCuiSd8nCWl04eloApvZA БДЖ не бе посочено като бенефициент по ОП на ЕС за периода 2007-2013г. като в подготовката на Оперативните програми са участвали именно хора, които сега се бяха кандидатирали за Европейския парламент и само преференциялният вот ги спря от повторно влизане. Именно на липсата на автономност на дружеството очевидно се дължи нежеланието на ръководството му да заведе съдебни дела срещу държавата за дължимите средства по Договора за обществена услуга, които според проучвания са повече от 700 млн. лв. Очакваме отговори на въпросите дали има печелишви шосета, след като има губещи линии в България и как автомагистрали в Испания фалират, а в България – не. Ние попитахме и колко средства са необходими за поддръжка на републиканската и общинска пътна мрежа в България и каква сума се събира от винетки и данъци на автомобилите? Означава ли това, че автомобилните пътища са губещи? Друго наше питане, по което очакваме отговор бе - до кога винетката за 40-тонен ТИР ще бъде 20 лв., а таксата за 40-тонен товарен вагон – 70 лв.? Затова ли жп транспортът е „губещ” и делът му непрекъснато спада?
image Снимка в-к Дневник, фотограф Юлия Лазарова



Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: obshtestven
Категория: Лични дневници
Прочетен: 665047
Постинги: 188
Коментари: 83
Гласове: 99
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930