Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.09.2012 14:32 - Проблемът Синя Зона – частен или глобален за София (част 1)
Автор: obshtestven Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5623 Коментари: 5 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Здравейте, притятели!
Проблемът Синя, а вече и Зелена зона е изключително наболял за София, но започва да се разраства вирусообразно и към останалите градове в страната. В столицата текат протести, подписки, блокирания на кръстовища, докато общинският съвет и кмета на града Йорданка Фандъкова, изпревариха с една крачка гражданите и побързаха с всички сили да въведат и разширят този своеобразен данък. В цялата тази суматоха – може би се изгуби на заден план един важен детайл - проблемът с паркирането на София е глобален за целия град. Този проблем вероятно не е причина, а резултат от доста на брой „любопитни” или незначителни, според нашите общинари, фактори, които са се натрупвали през годините. Стигнахме до момента, в който ние, гражданите да започнем да мислим, че всички безобразия в града през последните над 25 години са се вършели планомерно и с предварителен план............... Бихме се радвали всеки един от вас – уважаемите читатели да се опита сам да си отговори на следващите въпроси, за които е добре да помислят и столичните общинари:

 

1. ЗАЩО ИМАМЕ ПРОБЛЕМИ С ПАРКИРАНЕТО?

Това е един от най-важните въпроси, не само заради всички протести и огромния брой пряко засегнати. Това е проблем на всички живущи в града.

Паркирането е и част от транспортните и екологични проблеми на град София, а проблемите с трафика и големия брой превозни средства са част и от тежките екологични проблеми на града.

2. Защо се оставят ромски банди да завардват паркоместа и да ти „пазят” колата срещу допълнително заплащане? Защо служителите на държавната администрация и МВР паркират без да заплащат такси?

Кой допуска това и дали в далаверата не е намесен, човек от „Центъра за градска мобилност” или бившето дружество „Паркинги и гаражи” или пък дори и от Столичния общински съвет?

3. Дали през всички тези години има публичен отчет на финансите, които са „прибрани” от общината за т.нар. „Синя Зона”?

За какво са отишли тези пари, след като не са построени никакви паркинги, а едва сега започна изграждането на кръстовища на две нива, а не е инвестирано достатъчно и в градския транспорт за цялото това време, а чак сега започна строителството на т.нар. „буферни” по последните спирки на метрото?

Започваме да търсим отговорите...................................

Ето няколко примера – къде можем да търсим глобалния проблем на София и до колко общо могат да имат „далечните” на пръв поглед една от друга теми – паркиране, задръствания и презастрояване.

По същество – на много места в града са построени сгради – буквално „на ръба на тротоара”. Това лишава столицата ни от възможността за бъдещо разширение на улиците и освен това неминуемо води до спиране „за престой” на автомобили, тъй като почти винаги тези нови сгради имат и магазини отпред. Всяка сграда, независимо дали има подземен паркинг, генерира и нов автомобилен поток, който спира пред нея – за зареждане на магазини, за изчакване на някой от сградата, товарене и разтоварване и т.н. Така се ползва наличната инфраструктура, която както знаем е недостатъчна (тесни улици и тротоари в почти цяла София). Ето как се задръстват улиците.

Следващите три изображения са красноречив пример. В началото на ул. Витоша в близост до Южния парк (синьото кръгче) – еднофамилна къща с двор и до нея нов 8-етажен блок, изграден на мястото на бивша къща .............. Жилищните сгради от този тип заемат цялата площ на имота по неговите граници без да се остави зелена площ, а много от тези блокове нямат подземни паркинги ...........
image (фиг.1)
image
(фиг.2) Къща с двор и грамаден блок
image
(фиг.3)

Получава се така, че по бул. Витоша от Южния парк до пътния възел с булевард България има паркирани автомобили по цялото протежение на двете платна. Това намалява пропускателните възможности на улиците.............

Същият момент се наблюдава по бул. Гоце Делчев в района около пазар Красно село. По останалите му отсечки почти не спират автомобили, защото жилищните сгради са на „втора линия” и те имат изградени вътрешни улички.


image

(фиг.4) Паркирани автомобили задръстват бул. Гоце Делчев в посока – пазара Красно село
image

(фиг.5) На кръстовището на ул. Дойран и бул. Гоце Делчев някой си е „приготвил” градинка и детска площадка за застрояване..............

Тук виждаме проблемът с пътната инфраструктура. Новите блокове са правени на парче и забележете – на места, на които в повечето случаи преди това е имало ЕДНОФАМИЛНА къща. След всичко казано до тук, ситуацията започва да се изяснява: имаме тясна улица, която, да речем, е достатъчна за живущи в къщи. Изведнъж господата и госпожи архитекти, общински съвестници и кметове разрешават строителство на блокове, но се използва СЪЩАТА ТЯСНА УЛИЦА.......... Да не говорим за чудовищното и непрекъснато застрояване на градинки и междублокови пространства, това което допуснаха да се случи в Студентски град или пък в Манастирски строежи, пардон – ливади ......


image

(фиг.6) Студентски град ...................
image
(фиг.7) Как стоят нещата в реалността?
„Надвисналите” нови сгради в над улицата близост до картинг пистата и Техническия университет в Студентски град.

И още изображения на прекрасната работа на столичните общинари:
image
(фиг.8)
11–етажна сграда (условно означена с„А” на картата долу) на ръба на бул. Витоша и бул. Бяла Черква на входа на Южния парк

image
(фиг.9)
image
(фиг.10)
Огромната сграда „Б” – на ръба на бул.Петко Тодоров и ул.Бяла Черква. Освен всичко друго това „бетонно чудовище” засенчва детска ясла №21 в кв. Иван Вазов (на фиг.11)
image
(фиг.11) - Детска ясла №21 в кв. Иван Вазов - дали децата ще растат здрави и щастливи, след като не виждат слънце по цял ден?

Подобна е ситуацията със създаването на т.нар. „Синя Зона”. По бул. Васил Левски от ул. Гурко до НДК и бул. Патриарх Евтимий до 5-те кьошета едната, а в повечето случаи и 2 от 5-те ленти, са заети с паркирани, забележете, в синя зона автомобили. Проблемът продължава и по бул. Скобелев към Руски паметник, бул.Хр.Ботев, ул. Раковска .........По този начин допълнително се натоварва трафикът и намалява пропускливостта на улиците, а и се харчи повече бензин в задръстванията .............

image
(фиг.12
) Бул. Патриарх Евтимий в "зимна идилия" - от 4 ленти имаме само 2, благодарение на "гениалните" решения на софийските общинари.
image
(фиг.13
) Бул. Патриарх Евтимий - поглед към "Петте кьошета". За да не си помислите, че през останалите сезони ситуацията не е същата
image

(фиг.14
) Бул. Васил Левски е с 5 ленти, но де факто е с 3, защото има постоянно паркирани автомобили в двете крайни платна ...........

ПРОДЪЛЖАВАМЕ С ПРИМЕРИТЕ – отдолу ще видите НОВОСТРОЯЩИЯ СЕ ГИГАНТСКИ МОЛ на кръстовището на бул. Черни връх и ул. Сребърна. Има ли разширение на пътното платно, при положение, че това е една от най-големите сгради в страната, а улицата е една от най-важните и натоварени пътни артерии в столицата? НЕ!!! И преди, и след строителството на сградата ще се ползва наличната инфраструктура, по която и понастоящем ежедневно виждаме задръствания за чудо и приказ – представете си какво ще се случи след като бъде открит.
image

(фиг. 15) Поглед от бул. Ибсен или Сребърна, както го знаят повечето граждани
image

(фиг. 16) Мол-ът е показан на картата (с оранжево) и обхваща огромна площ
image

(фиг.17) Поглед от бул.Черни връх в посока Хотел Кемпински (в далечината

image
(фиг.18) Мол-ът, надвесен на улиците. Смятате ли, че те ще могат да понесат трафика?

Следваща поредица снимки (под текста) са от  Мол CCS на бул. Арсеналски и бул. Черни връх - сградата е оцветена в синьо). Отново е близо до булевардите, отново се получават задръствания. От другата страна пък е застроено с блокове – залепени за тротоара на бул. Арсеналски.
image
(фиг.19) Мол CCS, поглед от новата метростанция с гръмкото име "ЕВРОПЕЙСКИ СЪЮЗ"!!!

image
(фиг.20)
image

(фиг.21) Блоковете, надвесени над бул.Арсеналски и паркираните отпред автомобили - поглед в посока х-л Хемус

image
(фиг.22) Зад Хотел Хемус се натъкнахме на новострояща се масивна офис сграда, която отново е надвесена над платното на бул.Черни връх

Продължаваме - с огромния небостъргач, който се строи върху един наклонен терен между бул. България и бул. Витоша. Сградата отново е залепена до двете улици като буквално премазва целия околен пейзаж. Това място е подходящо за подземен паркинг, но уви общинарите решиха, че те знаят по-добре и за малко комисионни решиха да сътворят ето това .............
image

(фиг.23) Сградата е показана в синьо

image
(фиг.24) Ето как изглежда "приказката" на живо...........
image

(фиг.25) Сравнете размера на административната сграда на НДК - в дясно със "мастодонта" в ляво
 

image

(фиг.26) Поглед от бул. Витоша, посока центъра - габаритите на сградата "смазват" иначе широкият в тази си част булевард
image

(фиг.27) Поглед към бул. България и х-л Хилтън в далечината

Нашето "тъжно пътешествие" продължава към площад Македония и огромният бетонен звяр, който се строи от няколко години там, въпреки огромните проблеми с подпочвени води и археологически обекти от гръцката компания „Терна” на ръба на площад Македония и на метри от сградата на КНСБ.
image

(фиг.28) Огромният бъдещ небостъргач - синият четириъгълник
image
(фиг.29) Ето как ще изглежда на живо "прекрасния" 21-ЕТАЖЕН  офис център...............
image

(фиг.30) Площад Македония и строежът, в дясно - сградата на КНСБ, която е също на 21 етажа..........
image

(фиг.31) Поглед към кръстовището на пл. Македония и светофара с ежедневните задръствания


Още и още - пренасяме се на „уникалната” ул. Могилата, която можеше да е спасително трасе между Студентски град и кв. Хладилника. Уви – около нея и цялата Зоологическа градина бяха построени блокове до улицата и вместо да се разшири, този пътен коридор е съсипан................

image

(фиг.32) ул. Могилата е единственият пряк път между Студентски град и кв. Хладилника

image
(фиг.33) Блоковете са надвесени застрашително над улицата като мутра, която е готова да ви набие в дискотека
image
(фиг.34) На 100-тина метра по-надолу улицата ни пренася в Средновековието, когато е било нормално пътните артерии на града да "заобикалят" сградите.  БЛАГОДАРИМ ВИ ГОСПОЖИ И ГОСПОДА АРХИТЕКТИ!!!



И за "десерт" сме ви приготвили - как новото строителство се "съобразява" с заобикалящата среда и изгледа на цели квартал или отново доминира над изградени преди това сгради.


image
(фиг.35) Бул. Черни връх срещу музея "Земята и хората" - новото строителство в ляво е на още 3 етажа над останалите кооперации

image

(фиг. 36) бул. Фритьоф Нансен – спирката на автобус 94. Новопостроена сграда в ляво – извисяваща се още 5 етажа над всички останали, поглед от страната на НДК

Убедени сме, че можем да изпишем стотици страници само с примерите като тези.След всичко, което виждаме въпросът отново е – КОЙ Е ДОПУСНАЛ ТОВА ЧУДОВИЩНО БЕЗОБРАЗИЕ, А СЕГА СЕ ОПИТВА ДА ПРЕХВЪРЛИ НА ГРАЖДАНИТЕ ОТГОВОРНОСТТА И ПРОБЛЕМИТЕ? НЕ Е ЛИ НАЙ-ВАЖНИЯТ, ОСНОВНИЯТ ПРОБЛЕМ НА ГРАД СОФИЯ В НЕКАДЪРНИТЕ И ПРОДАЖНИ АРХИТЕКТИ, КОИТО - ПОДОБНО НА ЛОШ ХОЛЕСТЕРОЛ ЗАДРЪСТВАТ ПЪТИЩАТА, КОИТО СА КРЪВОНОСНАТА СИСТЕМА НА СТОЛИЦАТА?

 image




Гласувай:
1
0



1. анонимен - Напълно се съгласявам с изводите в ...
20.09.2012 16:11
Напълно се съгласявам с изводите в горното изследване.Решението на въпроса можеше да бъде много просто.При издаване на разрешение за строеж задължително да се построи подземен паркинг задоволяващ напълно нуждите на новопостроената сграда и ако има магазини да задоволява и техните нужди от паркоместа.Иначе да не се издава разрешение за строеж.
цитирай
2. momchil - Всичко, което пише в поста е вярно. ...
20.09.2012 20:38
Всичко, което пише в поста е вярно. Историята обаче започва от по рано. Още през 30-те години на 20 век общинарите са дали задача на Мусман да "събере" града (т.е.. да го намали, а не да го увеличава. Прогнозите са били за 600 000 души и 25 000 коли. Комунистите издигнаха по едно време лозунг "София милионен град". Не помня кога беше това, но такъв лозунг имаше. А сега вижте тук едно допълнение към темата "Кой задръства София". http://momchil.blog.bg/politika/2010/11/27/koi-zadrystva-sofiia.641228
цитирай
3. анонимен - Истината е някъде там
28.09.2012 18:08
Абсолютно е вярно всичко описано. Когато ни управляват интереси на некадърни егоисти обладани единствено от мисълта за ПАРИ, е така. И само обикновенните граждани виждат тези проблеми, останалите от които зависи промяната на статуквото са слепи,- те виждат само пари, а нас обикновените хора от София,- като дойни крави.
Аз съм намерил неприложимо решение:- всички ставаме като циганите,- ха да ги видим после хубавците. За съжаление още не съм чул да оперират от съвест.
цитирай
4. lostov - Браво
03.10.2012 17:56
Подробно и нагледно описано. Има много неща, които трябва да се вземат под сериозно внимание...
цитирай
5. ekocigar - предлагам подобни данъци да се плащат само от богаташите и угоените свине на община софия !
03.10.2012 18:12
не плащайте на тези мародери и кожодери данък зелена или синя зона подобен данък трябва да плащат само богатите и да бъде въведен само за тях и най-вече за тези които измислиха подобни глупости за да цукат и без това оцукания БГ народ.Съгласен с анонимен-всички ставаме като циганите пък да видим как ще ни принудят да плащаме!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: obshtestven
Категория: Лични дневници
Прочетен: 472785
Постинги: 188
Коментари: 83
Гласове: 99
Календар
«  Октомври, 2018  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031