Постинг
18.09.2015 08:06 -
Комитет по стопански туризъм към БДЖ - Балкан - Балкантурист
Накратко в следващите редове ще проследим една забравена история - как се развива туристическото дело у нас и кой е генераторът и основоположникът му.
Според официалните данни, включително и в официалните Интернет сайтове, дружеството за организиран туризъм - туроператор/турагент "Балкантурист" е създаден през 1948г. от тогавашните големи партийни умове. Истината обаче излезе наяве в документи, които успяхме да намерим и до материали, публикувани в сайта: http://www.ekoarhiv.bg/dokumenti/pravilnik-na-postoyanniya-komitet-za-stopanski-turizam-1932-g
От горния документ става ясно, че началото е поставено десетилетие по-рано, когато се създава "Постоянен комитет по стопански туризъм" още през 1932 г. към БДЖ. След това (1937г.) се създава българско официално пътническо бюро "Балкан", което е съществувало до 1947 (видно от архивното разписание от същата година). 1948г. пък е посочена като година на създаването на "Балкантурист"....
Време е да се обърне внимание на значението на БДЖ за много и различни аспекти на българското стопанство, включително организирания туризъм в България. Това, че в момента ситуацията е толкова критична, не означава, че самите железничари, а и пътници не трябва да знаят историята на железницата у нас, която е доста светла и положителна и в крайна сметка е най-големият национален проект, реализиран в България след Освобождението. Следва да обърнем внимание, че подобни бюра и туроператори съществуват и към момента в немските железници Deutsche Bahn и австрийските железници OBB.
Вярваме, че повдигайки завесата на изчезналата история на нашата железница, ще покажем и какво би трябвало да се случи в бъдеще и че тя отново може да бъде гръбнакът на нашето стопанство.
Според официалните данни, включително и в официалните Интернет сайтове, дружеството за организиран туризъм - туроператор/турагент "Балкантурист" е създаден през 1948г. от тогавашните големи партийни умове. Истината обаче излезе наяве в документи, които успяхме да намерим и до материали, публикувани в сайта: http://www.ekoarhiv.bg/dokumenti/pravilnik-na-postoyanniya-komitet-za-stopanski-turizam-1932-g
От горния документ става ясно, че началото е поставено десетилетие по-рано, когато се създава "Постоянен комитет по стопански туризъм" още през 1932 г. към БДЖ. След това (1937г.) се създава българско официално пътническо бюро "Балкан", което е съществувало до 1947 (видно от архивното разписание от същата година). 1948г. пък е посочена като година на създаването на "Балкантурист"....
Време е да се обърне внимание на значението на БДЖ за много и различни аспекти на българското стопанство, включително организирания туризъм в България. Това, че в момента ситуацията е толкова критична, не означава, че самите железничари, а и пътници не трябва да знаят историята на железницата у нас, която е доста светла и положителна и в крайна сметка е най-големият национален проект, реализиран в България след Освобождението. Следва да обърнем внимание, че подобни бюра и туроператори съществуват и към момента в немските железници Deutsche Bahn и австрийските железници OBB.
Вярваме, че повдигайки завесата на изчезналата история на нашата железница, ще покажем и какво би трябвало да се случи в бъдеще и че тя отново може да бъде гръбнакът на нашето стопанство.
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 99