Постинг
26.08.2015 20:51 -
Снимки и коментар - жп линията Пловдив - Свиленград
Малко снимки на линията от Ten-T/Core мрежата на ЕС - Пловдив - Гръцка/Турска граница. Нашите впечатления са, че всички влакове (общо 7 чифта на ден до Димитровград) са пълни с пътници и това е още преди да бъда завършена цялата линия. Времепътуването ще бъде конкурентно с това по АМ "Марица" и както се вижда гражданите ще се ползват от едно от големите достижения на България и БДЖ в последните 20 години. Има разбира се и няколко проблемни момента - където общините не са изградили необходимата инфраструктура до спирките. Това е особено видно на спирка Кочово/Караджово, където хората имат един черен път през нивите, а подлезът се пълни с вода. Ако има една маршрутка за всеки влак или дори само един нормален път сме сигурни, че спирката ще започне да се ползва. Не бива обаче да обвиняваме БДЖ и НКЖИ за този проблем, тъй като те са си свършили в много голяма степен работата. (Между другото същият е проблемът със спирката на метрото "Света гора", до където все още няма добра инфраструктура и на хората им е трудно да достигнат до нея - самият Милен Цветков го заяви в неговото вечерно шоу).
Качваме се на влакът от Пловдив - КПВ 10247, който тръгва към Димитровград в 13:55.
Поглед от мотрисата "Сименс" към полетата на Тракия.
Гара "Първомай", на която се сменят мотрисите - от електрически влак, минаваме на дизелов, тъй като електрификацията все още не е завършила. Да се надяваме линията да бъде завършена до края на годината, така че да нямаме неустойки пред ЕК. Всичко зависи от волята на нашите управници, още повече че АМ "Марица" вероятно ще бъде готово, а жп магистралата ............?
Спирка "Скобелево" със запазената и реновирана стара сграда.
Гара "Ябълково" - за съжаление старото здание не е запазено. Там на срещи е идвал самият Васил Левски, който заедно с чехите - строители на линията е говорел за Освобождението на България. Темата за ролята на железницата в Освободителното движение в България е напълно премълчана и скрита, но тепърва ще се говори за нея.
Гара "Димитровград". Пристигаме в 15:12 точно по разписание. Интересно защо проектантите не са сетили да поставят навеси, както е в цяла Европа, а хората трябва да се пържат на горещините. Рано или късно обаче и това ще се случи, въпреки че ще трябва да се отделят пари от наша страна, заради нечия некомпетентност или глупост.
Пълният перон с хора на Димитровград чака влакът за навръщане (КПВ 10268) в 16:50
Спирката "Кочово"
В далечината в ляво се виждат първите сгради на село "Кочово", а в дясно черният път до жп спирката. Разстоянието е ок.700 метра. Най-в дясно пък се виждат къщите на село "Караджово", което пък въобще няма и път до спирката, която е точно по средата между двете села.
Черният път към жп спирката.
Качваме се на влакът от Пловдив - КПВ 10247, който тръгва към Димитровград в 13:55.
Поглед от мотрисата "Сименс" към полетата на Тракия.
Гара "Първомай", на която се сменят мотрисите - от електрически влак, минаваме на дизелов, тъй като електрификацията все още не е завършила. Да се надяваме линията да бъде завършена до края на годината, така че да нямаме неустойки пред ЕК. Всичко зависи от волята на нашите управници, още повече че АМ "Марица" вероятно ще бъде готово, а жп магистралата ............?
Спирка "Скобелево" със запазената и реновирана стара сграда.
Гара "Ябълково" - за съжаление старото здание не е запазено. Там на срещи е идвал самият Васил Левски, който заедно с чехите - строители на линията е говорел за Освобождението на България. Темата за ролята на железницата в Освободителното движение в България е напълно премълчана и скрита, но тепърва ще се говори за нея.
Гара "Димитровград". Пристигаме в 15:12 точно по разписание. Интересно защо проектантите не са сетили да поставят навеси, както е в цяла Европа, а хората трябва да се пържат на горещините. Рано или късно обаче и това ще се случи, въпреки че ще трябва да се отделят пари от наша страна, заради нечия некомпетентност или глупост.
Пълният перон с хора на Димитровград чака влакът за навръщане (КПВ 10268) в 16:50
Спирката "Кочово"
В далечината в ляво се виждат първите сгради на село "Кочово", а в дясно черният път до жп спирката. Разстоянието е ок.700 метра. Най-в дясно пък се виждат къщите на село "Караджово", което пък въобще няма и път до спирката, която е точно по средата между двете села.
Черният път към жп спирката.
Тагове:
ЛУДЕНСов старт на 52-ия Международен фес...
Трио „Луденс” изстреля Камерния фест в н...
Проф. Николай Стойков с юбилеен авторски...
Трио „Луденс” изстреля Камерния фест в н...
Проф. Николай Стойков с юбилеен авторски...
Да напиша и аз нещо
Турското разузнаване: очаквайте 8 по Рих...
СТРАНИТЕ-ПРИМАТИ ИСКАТ ДА УНИЩОЖАТ СВЕТО...
Турското разузнаване: очаквайте 8 по Рих...
СТРАНИТЕ-ПРИМАТИ ИСКАТ ДА УНИЩОЖАТ СВЕТО...
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 99