Прочетен: 1914 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 30.03.2015 21:21
Становището на Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт по повод проектите за Централна градска част, изпратено до Столична община с конкретни мерки и препоръки.
Ето и по-важните предложения:
1. Столична община, проектантите и управляващият орган да се съобразят с принципите на „Устойчива градска мобилност” (http://www.sofia.bg/SUM.asp ). А именно: „стимулиране на преминаването към по-чисти и по устойчиви видове транспорт като ходенето пеша, карането на колело, общественият транспорт [1].
2. Считаме, че като принцип на целия проект BG1610001/5-02/2012-002 трябва да се заложи „ограничаване на ползването на личен/индивидуален автомобилен транспорт” на цялата територия на града и търсене на конкурентни, енергоефективни и щадящи околната среда и здравето на жителите на града алтернативи.
3. Принципите на самите проекти да бъдат „максимална ефективност при минимална стойност”.
4. Минимална намеса в обществените пространства и запазване на историческите напластявания, които правят градовете на Европа най-привлекателната световна туристическа дестинация при ясни и прозрачни принципи, съобразени с желанието на жителите на районите и гражданите на Столична Община.
5. Ремонт вместо тотална подмяна на настилки, улично осветление и т.н. и цялостно преосмисляне на използваните в ремонтите в София строителни материали. Включително въвеждане на задължително поставяне на геотекстил под всяка една настилка.
6. Останалите неизползвани средства да се дадат за цялостно проучване на трафика в София и реален анализ на това „какво-къде е необходимо”.
Относно ЗОНА 1 (бул. „Евлоги и Христо Георгиеви”):
ето видео с проекта на арх. Стефан Добрев:
https://www.youtube.com/watch?v=andZw0V03mA
7. Да се представят проучвания (O-D матрица) на целия трафик, преминаващ по ЦЯЛОТО ПРОТЕЖЕНИЕ НА бул. „Евлоги и Христо Георгиеви” (от моста „Чавдар” до кръстовището с бул. „България”, „Фритьоф Нансен”/”Черни връх”, както и този, идващ от бул. „Цариградско шосе”. Това ще даде базата и основата на търсенето на алтернатива (маркетингово и клиентоориентирана) за ограничаване на автомобилния трафик в района с предоставянето на по-бързо, по-удобно и достъпно придвижване с обществен транспорт/велосипеди и т.н. Например: изграждането на бус-ленти по бул. „Евлоги и Христо Георгиеви” с пространство, оставено за десни завои. По този начин времепътуването с обществения траспорт ще стане по-конкурентно спрямо ползването на лек автомобил.
8. От проучването ще стане ясно, че по някои маршрути, например автобус №204 са пуснати неотговарящи на пътникопотока превозни средства (единични, вместо съчленени автобуси), което отблъсква потенциалните пътници и ако бъде преразгледано би ограничило трафика.
9. Преасфалтиране на бул. „Евлоги и Христо Георгиеви” в сегашния му габарит БЕЗ изграждане на допълнителна трета лента.
(детайл от проекта, на който се вижда ясно разширяването на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" с по още 1 лента в посока.)
Относно ЗОНА 2 (ул. Граф Игнатиев):
10. СО, проектантите и екипът по проект BG1610001/5-02/2012-002 да поискат задължително становище от страна на „Столичен Електротранспорт” ЕАД и специално звеното по експлоатация относно проекта като първата стъпка преди изобщо да се представя, какъвто и да е проект за релсовия път по ул. „Граф Игнатиев”.
11. Подмяна на релсовия път с безнаставен по ул „Граф Игнатиев” при запазване на сегашните габарити и евентуално ограничаване на скоростта на придвижване на трамваите до 10 км/ч.
12. Пълна забрана на движението на автомобили, включително такива на ДАНС и други институции, които не са в специален режим на движение по ул. „Граф Игнатиев”. Възстановяване на системата за контрол на подвижни колчета от трамваите, линейките, пожарна и т.н. с цел ефективно прекратяване на нерегламентираното/опасно/рисково движение на леки коли. Възможност за достъп за зареждане до магазините във времето между 24 и 04 часа.
(детайл от проекта за ул. "Граф Игнатиев", на който се вижда как един от участъците, където проектантите предвиждат трамвайното движение да се осъществува еднопътно)
Относно ЗОНА 4 (Пространството около храм-паметник „Александър Невски” и площад „Народно събрание”):
13. . Предлагаме запазване на съществуващата ситуация и проучвания на трафика. Евентуално като вид „мека мярка” – ограничаване на движението на леки автомобили в събота и неделя за получаване на обратна връзка и реално измерване на количествени и качествени показатели (анкети сред живущите и ползващите това пространство, качество на атм. въздух и др.).
14. Площад „Народно събрание” и бул. „Цар Освободител” – запазване на съществуващата ситуация и проучвания на трафика. Евентуална мека мярка – ограничаване на движението на леки автомобили в събота и неделя за получаване на обратна връзка и реално измерване на количествени и качествени показатели. (анкети сред живущите и ползващите това пространство, качество на атм. въздух и др.).
15. Финансирането вместо за мачти, настилки и други скъпи, но странични по същността си дейности да се използва за цялостно археологическо проучване на археологическите обекти в зоната с цел тяхното запазване, консервиране и експониране. Задължително трябва да стане ясно колко обекта ще попаднат в обхвата на подземните гаражи под площад „Народно събрание” и дискутирането им с обществеността.
("Високотехнологичните мачти" пред храм-паметник Александър Невски)
http://www.sofia-agk.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1041&Itemid=49
[1] http://ec.europa.eu/transport/themes/urban/doc/ump/com%282013%29913_en.pdf, http://parliament.bg/pub/ECD/143374SWD_2013_529_EN_DOCUMENTDETRAVAIL_f.pdf
Тагове:
Как един древноримски пълководец се оказ...
Турското разузнаване: очаквайте 8 по Рих...