Прочетен: 1611 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 23.01.2015 14:09
Ще пътува ли Бойко Борисов с влак?
Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт изпрати и писмена покана към премиера на България г-н Бойко Борисов заедно с представители на управляващата коалиция и министри, както и ръководителите на БДЖ да пътуват с влак на 31-ви януари, когато се навършват 130 години от приемането на Закона за железните пътища на Княжество (тогава) България.
Ето какво още се казва в поканата:
Обръщаме се към Вас с поканата за ДЕБАТ И ПЪТУВАНЕ с влак на тема „Железница и обществен транспорт в България – ДА ИЛИ НЕ?!”.
Имаме сериозни съмнения, че голяма част от взимащите решения за бъдещето на обществения и в частност железопътния транспорт в България не са пътували от години с обществен /железопътен транспорт (освен може би при откриването на отсечки от метрото в София).
Поканата се отнася за дата 31-ви януари 2015г.събота по дестинацията София – Банкя. Предложението ни е пътуването да се осъществи с влак КПВ № 13206, тръгващ в 12:50 от Централна гара София. Връщането в обратната посока може да се осъществи с влак КПВ № 13207, който тръгва от гара „Банкя” в 14:10 и пристига на Централна гара в 14:40ч.. Пътуването във всяка посока трае по 30 минути.
Предлагаме за разискване следните теми:
1. Считате ли, че създаването на стратегия за железопътния транспорт може да се осъществи без обвързването на целия обществен транспорт в единна национална схема, отговаряща на правото на свободно придвижване и достъп на гражданите на Република България до всяко населено място в страната в рамките на едно денонощие?
2. Считате ли, че е необходимо изготвянето на национална транспортна стратегия с приоритет - намаляване на външните разходи (разходите, които плаща цялото общество – катастрофи, замърсяване на въздуха, задръствания, разрушена инфраструктура; където ще стане видно, че общественият и по-конкретно релсовият транспорт, има най-нисък дял)?
3. Считате ли, че може да има равнопоставена интермодална конкуренция и взаимодействия между различните видове транспорт, при положение, че различните видове инфраструктури са в различни министерства (МРРБ и МТИТС), нямат равен достъп до еврофинансиране и няма еднакви критерии за водене на финансовите сметки?
4. Считате ли, че България трябва да има енергоефективна, конкурентна и щадяща околната среда икономика, базирана върху развитието на най-енергоефективните и екологични видове транспорт? Както и за намаляване на дела на транспорта, базиран върху изкопаемите горива и намаляване на зависимостта на България от вноса им?
Покани бяха изпратени и до министерствата на транспорта, финансите, икономиката, околната среда, регионално развитие, до омбудсмана и председателя на комисията по транспорт в Народното събрание. Копия бяха изпратени и до посланиците на страните от ЕС, както и нашите съседки Македония, Турция, Сърбия и Албания.
Тагове: