Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.10.2014 00:17 - РЕЖАТ ЛИ СЕ ГОДНИ ТРАМВАИ ЗА СКРАП В СОФИЯ?
Автор: obshtestven Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4284 Коментари: 2 Гласове:
0

Последна промяна: 09.10.2014 20:22

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
РЕЖАТ ЛИ СЕ ГОДНИ ТРАМВАИ ЗА СКРАП В СОФИЯ?

Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт изпрати жалба до главния прокурор г-н Сотир Цацаров за проверка защо не се рециклират българските трамваи, произведени през 80-те години на ХХв. Докато тече проверката обаче получихме информация, че в последните седмици около 30 от тези трамваи вече са нарязани на скрап.

Казусът е интересен, тъй като на фона на нарязаните на скрап 30 трамвая, са закупени едва 20 полски. Любопитно е, че български трамваи от същите модели бяха рециклирани успешно през 2008г. от чешката фирма „Инекон”, а сумата е 720 000 ЕВРО за трамвай http://www.inekon.cz/en/press-center/news-list/inekon-completed-historically-biggest-modernization-tram-our-country-that-is-delivered-abroad.html , при положение, че всеки един от новодоставените трамваи струва 1 700 000 ЕВРО.

Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт изпрати писма до СОС и кмета на Столична Община с искане рязането на подвижен състав на столичния градски транспорт да бъде преустановено и да бъде направен анализ за възможностите за рециклиране и ремонт на всички налични годни превозни средства с цел увеличаване броя им и по-доброто обслужване на гражданите.

Неоправданото премахване на старите, но все още годни мотриси, е абсолютно неприемливо. Това се вижда от простия факт, че в момента при население 1 291 000 жители според последното преброяване, наличният подвижен състав на трамвайния транспорт в София е 280 мотриси, което е със 159 по-малко, отколкото наличните през 1993 година 439 мотриси, когато населението е било 1 113 674 души.

Ние настояваме да получим отговор – кой е наредил нарязването на трамваите? Каква е обосновката за това? И съответно срещу неговите действия да бъде стартирано административно производство.
image фиг.1 Подробно сравнение между София, Прага и Виена.
image
image
фиг.2 Български трамвай, който по всяка вероятност е бил нарязан на скрап.

image
Фиг.3 – Български трамвай от същия вид, реновиран и с добавена средна нископодова част от чешката фирма „Инекон” – цена 720 000 евро


image

Фиг.3 Нов полски трамвай PESA на цена 1 700 000 евро
image
Фиг.4 Снимка на страница от годишник на НСИ
image
Фиг.5 Писмо до кмета на Столична Община с искане на достъп до обществена информация.
image
Фиг.6 Отговор от Столичен Електротранспорт ЕАД.
А ето и пример от чужбина:
image
Фиг.6 Как се ремонтират и поддържат трамваи, произведени през 1928г. в Милано.






Гласувай:
0



1. vladtepes - За трамваите
07.10.2014 09:29
Първо рециклираните от Inekon трамваи струваха по милион евро бройката, от старите бяха използвани само средните талиги и някои греди. Също така рециклираните трамваи имат само мижава нископодова площадка и нямат климатик за разлика от изцяло нископодовите PESA с климатик.
цитирай
2. obshtestven - Не четете
09.10.2014 19:15
Не четете статията, а говорите на изуст. В сайта на "Инекон" пише точно и ясно. Цената е 720 000 евро на брой. Дори и когато има факти, някои хора продължават да говорят на изуст. Дали работят климатиците на ПЕСА-та? Май не съвсем. Возили ли сте се да видите за какъв задух става въпрос вътре? Текат ли им покривите? Все хубави неща.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: obshtestven
Категория: Лични дневници
Прочетен: 665199
Постинги: 188
Коментари: 83
Гласове: 99
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930