Прочетен: 4284 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 09.10.2014 20:22
Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт изпрати жалба до главния прокурор г-н Сотир Цацаров за проверка защо не се рециклират българските трамваи, произведени през 80-те години на ХХв. Докато тече проверката обаче получихме информация, че в последните седмици около 30 от тези трамваи вече са нарязани на скрап.
Казусът е интересен, тъй като на фона на нарязаните на скрап 30 трамвая, са закупени едва 20 полски. Любопитно е, че български трамваи от същите модели бяха рециклирани успешно през 2008г. от чешката фирма „Инекон”, а сумата е 720 000 ЕВРО за трамвай http://www.inekon.cz/en/press-center/news-list/inekon-completed-historically-biggest-modernization-tram-our-country-that-is-delivered-abroad.html , при положение, че всеки един от новодоставените трамваи струва 1 700 000 ЕВРО.
Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт изпрати писма до СОС и кмета на Столична Община с искане рязането на подвижен състав на столичния градски транспорт да бъде преустановено и да бъде направен анализ за възможностите за рециклиране и ремонт на всички налични годни превозни средства с цел увеличаване броя им и по-доброто обслужване на гражданите.
Неоправданото премахване на старите, но все още годни мотриси, е абсолютно неприемливо. Това се вижда от простия факт, че в момента при население 1 291 000 жители според последното преброяване, наличният подвижен състав на трамвайния транспорт в София е 280 мотриси, което е със 159 по-малко, отколкото наличните през 1993 година 439 мотриси, когато населението е било 1 113 674 души.
Ние настояваме да получим отговор – кой е наредил нарязването на трамваите? Каква е обосновката за това? И съответно срещу неговите действия да бъде стартирано административно производство.фиг.1 Подробно сравнение между София, Прага и Виена.
фиг.2 Български трамвай, който по всяка вероятност е бил нарязан на скрап.
Фиг.3 – Български трамвай от същия вид, реновиран и с добавена средна нископодова част от чешката фирма „Инекон” – цена 720 000 евро
Фиг.3 Нов полски трамвай PESA на цена 1 700 000 евро
Фиг.4 Снимка на страница от годишник на НСИ
Фиг.5 Писмо до кмета на Столична Община с искане на достъп до обществена информация.
Фиг.6 Отговор от Столичен Електротранспорт ЕАД.
А ето и пример от чужбина:
Фиг.6 Как се ремонтират и поддържат трамваи, произведени през 1928г. в Милано.
Градът в карти. Лондон. Рим. Прага. Виен...
Една сбъдната мечта - Виена - Прага