Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.09.2014 17:21 - СТОЛИЧНА ОБЩИНА ПРОМЕНЯ МАРШРУТА НА ТМ№4 НА ТЪМНО
Автор: obshtestven Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1231 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 19.09.2014 19:30


На финала на европейски проект за свързаност на железницата с обществения транспорт трамвай №4 вече няма да ходи до Централна гара

 

Столична Община променя маршрута на ТМ №4 на тъмно

 

Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт получи информация от неназован източник, че Столична община предвижда промяна на трасето на ТМ №4 от 24 септември т.г. За пореден път ставаме свидетели на решение, което се взима абсолютно на тъмно и гражданите в последния момент ще бъдат хванати неподготвени. Новото трасе се предвижда да върви по досегашния маршрут до пл. „Македония”, след което да продължи направо към Съдебната палата, да завие наляво към пл. Св. Неделя, да продължи по бул. Мария Луиза през Лъвов мост, със завой надясно – по сегашното трасе към колелото на кв. Орландовци. Настоящият маршрут завива наляво по бул. „Христо Ботев” и се движи до пл. „Централна гара”, след което завива надясно и се включва към трасето на ул. „Клокотница” към кв. „Орландовци”. Любопитен момент е, че Столична Община заедно с БДЖ е част от европейският проект Rail4SEE, чиито стремеж беше по-добро обвързване на градския обществен транспорт с железницата. Интересно как ще се случи това след като един от трамваите, возещ пътници от най-големите населените зони на София няма да стига до гарата.

Защо считаме, че спирането на ТМ №4 е проблем?

-  Гражданите не са информирани до последно и най-вероятно ще има хора, които тръгвайки за работа или за Централна гара ще научат за промяната в движение. На практика, кварталите „Павлово”, „Бъкстон”, „Красно село”, „Лагера”, ж.к. Славия, части от „Крива река”, болница „Пирогов” ще останат без транспорт към бул. Христо Ботев и Централна гара София.

-  За нас е абсурдно подобно решение да се взима без необходимите проучвания на трафика и считаме, че това е доказателство за желанието на Столична община да качи дори насила повече хора на личните автомобили. Ние предлагаме ако се държи на трасето по Мария Луиза и Лъвов мост, да се пусне експериментално маршрут 4Б, който да обслужва тази зона, а 4А да остане по съществуващия маршрут. След 6 месеца, на гражданите да бъдат представени данните за пътникопотоците и да се вземе решение в крайна сметка с широко обществено обсъждане какво да се прави.

- Друга вероятност е превръщането на ТМ №4 в довозващ до метрото, а хората да пътуват до Централна гара с подземната железница. Проблемът в случая с посочените квартали обаче е, че пътниците ще трябва да дупчат втори билет или да ходят с багаж една спирка пеша (от ул.”Клокотница”). На практика пътуването им няма да е и по-бързо с метрото - заради ходенето пеша от спирката на „Св.Неделя”, слизането по стълби в метростанция „Сердика” и чакането на метровлак, но за сметка на това ще бъде значително (2 пъти) по-скъпо.

- Предполагаме, че това е стремеж Столичен Електротранспорт да иска да облекчи движението на трамваи по Христо Ботев, тъй като след пускането на новите полски трамваи с по-голямо осево натоварване линията е започнала да се разбива и е необходим ремонт.

- Възможно е Столичен Електротранспорт да иска да спаси трасето покрай църквата „Св.Неделя”, тъй като главния архитект на София Петър Диков лансира идеята за премахване на трамваите пред Халите, както и по пешеходната улица „Граф Игнатиев”.

Считаме, че подобно местене на маршрути, които се ползват от няколко години, на практика ще отблъсне пътниците и ще бъде повод да се каже, че трамваят се вози празен и трябва да бъде закрит. Ако е така, настояваме Общината да го заяви публично, за да е ясно още в самото начало каква е целта на готвената на тъмно промяна.


image




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: obshtestven
Категория: Лични дневници
Прочетен: 662339
Постинги: 188
Коментари: 83
Гласове: 99
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031