Прочетен: 3325 Коментари: 5 Гласове:
Последна промяна: 02.07.2014 21:05
Тази неделя една от големите национални телевизии излъчи журналистическо разследване за източването на 400 л. нафта от дизелови локомотиви на БДЖ. Според разследващите журналисти, става дума за „колосална далавера и това е една от основните причини за задлъжнялостта на двете дъщерни дружества” – Пътнически и Товарни превози. От Инициативата искаме да напомним, че финансовата задлъжнялост на Българските Железници (над 650 млн. лв.), в значителната си част е заради изтеглени в близкото минало заеми от различни кредитни институции и кражбите на гориво вероятно се отчитат като оперативни загуби и липси. Всяка една схема за източване на дружеството няма как да се случи без знание на лица с по-висока длъжност. Всичко това сочи като виновници за тежкото състояние на БДЖ не обикновените железничари, а ръководствата на Железницата и Министъра на транспорта като принципал. Те са отговорните лица, които би трябвало да следят за контрола и качеството на изпълнение на работата. Припомняме също, че над 60% от железопътната мрежа у нас е електрифицирана. Което на практика означава, че дизеловото гориво не се използва като основна суровина в Железниците.
Същевременно днес се е провел търг за 650 товарни вагона на цена 8 625 176 лв., за която очевидно интерес от страна на медиите липсваше.
http://bdz.bg/files/2012/publicorder/062014/Ejednevnik_Obiava_IV_targ_645_SD_1_korekcii.doc
Интересното в случая е цената, на която се продават вагоните. Тъй като цените са прекалено високи за продажба на скрап, вероятно (официална информация липсва) тези вагони все още са в движение. Слуховете твърдят, че „известен български бизнесмен”, собственик на мини и ТЕЦ-ове, се оборудва с вагони без пари, за да започне той сам да вози своята продукция. Очевидно тези 8 милиона лева няма да покрият задълженията на Холдинг БДЖ ЕАД, но със сигурност загубата на милиони тонове товари годишно ще обрече дружеството на фалит. Продължаваме да питаме – защо, независимо от смяната на правителствата, антижелезопътната политика продължава. Знае ли министърът на транспорта като принципал на дружеството за сделката и давал ли е съгласието си за нея? До кога българските граждани ще бъдат ощетявани за милиони левове и докога няма да се търси персонална отговорност? За сравнение - един нов товарен вагон струва над 70 хил. долара.
На 05 юни 2014г. почина единият от машинистите на злочестия влак по линията София-Кардам от февруари 2008г. С това жертвите на катастрофата се увеличиха с още една. Малцина се сетиха обаче и отчетоха безспорните заслуги на Христо Колев за спасяването на десетки други човешки живота. Никой не показа и другото лице на железничарската професия – какви рискове крие тя и колко е отговорна в същност. Остана единствено посланието, че всички железничари са крадци и дърпат собственото си дружество надолу в пропастта.
Тагове:
Скандално! Запис на депутат от ГЕРБ : Пр...
Жената на брадъра Братухчев пак лъсна го...
1 Държавата за да не си намали приходите в бюджета
2 Синдикати, за запазване на членска маса
3 Леви икономисти бленуващи за държавна собственост
Резултатите от либерализацията на авиотранспорта са достатъчно показателни за потенциалните резултати от приватизация и либерализация на ЖП транспорта. Същото се отнася и да телекомуникациите и интернет доставките. За мен е неразбираема съпротивата срещу този подход в ЖП.
Иначе относно акцизите сте прав, независимо, че лъвския пай отива в други държави (внасяме петрол). Министърът на финансите е в конфликт на интереси, защото ако се отделят повече пари за железница, хората няма да ползват толкова много коли и съответно приходите от акцизи ще намалеят.
Щом дневната винетка за ТИР е 20 лв., ако мерим само според тонажа, инфраструктурната такса да бъде с 1/3 по-висока, тоест ~27лв., а не сегашните 72 лв. И не е вярно, че НК ЖИ само си ремонтира инфраструктурата. Всичко минава по ЗОП, материали, капиталови ремонти, рехабилитация и т.н. Всички участъци се строят от фирми, по същия начин като аутобаните.
Що се отнася до частните пътнически превози естествено, че никой не иска да ги прави след като държавата ги субсидира чрез плащането за пенсионери студенти и др. без да е ясно колко точно са пътувалите по този начин.
Тезата ми е, че само пълната приватизация и либерализация на ЖП транспорта в европейски мащаб може да го постави на истиското му място. Този подход в авиацията доведе до там, че синът ми лети до Айндховен и обратно за 60-120 лева, т.е София- Варна с държавно БДЖ струва колкото София- Айндховен с частен авиопревозвач.