Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.06.2014 20:27 - Пари за етажни кръстовища има, за нормална пешеходна инфраструктура - не
Автор: obshtestven Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2231 Коментари: 0 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Столична община: Пари за етажни кръстовища има, за нормална пешеходна инфраструктура – не

Общинарите се измъкват от отговорност при протестите на гражданите от Горна Баня

Във връзка с казуса с жителите на Горна Баня и пресичането на жп линията София-Перник, от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт искаме да обърнем внимание, че недоволството на гражданите е справедливо, но същевременно повдига въпроса защо например на Околовръстното шосе на София няма нито подлези, нито надлези в продължение на десетки километри. Шосето на практика отрязва пътя на всякакъв пешеходен и велосипеден трафик, но това никоя институция или медия не го отчита като проблем, независимо, че и там има оплаквания на граждани.

Относно железопътната линия, тя е построена много преди строителството на целия или почти целия квартал Горна Баня. За съжаление, това не го чухме от устата на ревизора по безопасността от НКЖИ. А на практика това е ключовият момент, когато се търси отговор на въпроса – кой би трябвало да изгради надлез или подлез. Напомняме и позицията на Агенция Пътна инфраструктура, че Общината е тази, която трябва да се погрижи за решението на проблема. Откриваме сериозно противеречие между отговора на кмета на район Овча купел Христина Семерджиева и онова, което е направено за въпросния участък. Очевидно там има изградена рампа за пешеходно преминаване, построена вероятно от общината, а г-жа Семерджиева продължава да прехвърля отговорността върху Български Държавни Железници. Ние напомняме, че за жп линиите и всички прилежащи сервитути, отговарят Национална Компания Железопътна Инфраструктура, а не Български Държавни Железници. От Компанията съвсем ясно са обяснили защо не е в тяхната юрисдикция изграждането на подлези или надлез и финансирането – защото става дума за железопътна магистрала. По начинът, по който почти никъде у нас не се предвижда пешеходното преминаване през асфалтови магистрали, същото важи за железопътните. Припомняме, че същият казус съществува на влизане в София от АМ Тракия, където на няколко места през платното има пешеходни пътеки, но на практика автомобилите не спират на тях и достъпът на хората е отрязан, а катастрофите – ежедневие с тройно или четворно повече жертви и ранени.

Ние апелираме за цялостен дебат относно пешеходната достъпност на всякакви транспортни съоръжения в страната, защото ситуацията е катастрофална. 

Когато представители на Столична община твърдят, че пари за подобно съоръжение няма, ние питаме как има пари за увеличаване на заплатите на целия Общински съвет на София (61 общински съветници), плюс кмета, заместник кметовете и кметовете на райони.

Освен това, в момента се строят изключително скъпи етажни кръстовища в цяла София, безспорно насърчаващи автомобилния трафик. А също така се предвижда премахване на паважа и асфалтиране на площад Руски паметник на стойност 3 млн.лв, с които средства може да се изгради съоръжение за хората от Горна Баня - също граждани на столицата и също данъкоплатци, които изхранват неадекватната администрация на Столична община.

Ако държава и община считат, че НКЖИ трябва да изгради подобно съоръжение, тогава е редно средствата да бъдат компенсирани от националния бюджет, както е заложено в Регламент 1192/69 на ЕС, подписан от България при приемането ѝ в Общността, но и до момента не приложен.

Призоваваме медиите към обективно отразяване на проблемите от всички гледни точки. Доста крайно звучат заглавия,коментари и епитети от типа „влак-убиец”, „влак взе поредната си жертва”, „влак гази хора” и прочие. Смятаме за нужно да припомним, че кампанията срещу нашата железница е водена години наред и явно дава положителни резултати за конкурентните браншове.

image
Нерегламентираният прелез при квартал Горна Баня

image
Незаконно изграденото съоръжение за пешеходен достъп до жп линията, което в същност насърчава хората да преминават оттам

image
Околовръстният път на София, пред магазин Икеа. На снимката ясно се вижда, че няма пешеходен достъп от срещуположната страна.

image
Пешеходната пътека на АМ Тракия при караулката на изхода на София
Опитайте се да преминете по тази пешеходна пътека....!




Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: obshtestven
Категория: Лични дневници
Прочетен: 665041
Постинги: 188
Коментари: 83
Гласове: 99
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930