Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.05.2014 17:28 - "СКЪСАНИТЕ КАБЕЛИ" ПРИ ЧЕРГАНОВО И ЛИПСАТА НА ПЛАНОВЕ ЗА ДЕЙСТВИЕ В ЖЕЛЕЗНИЦАТА
Автор: obshtestven Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1635 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

„Скъсаните кабели” при Черганово и липсата на планове за действие в Железницата

По повод случаят от преди дни със скъсаната кабелна мрежа при с. Черганово, Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт би искала да информира гражданите и медиите за същината на проблема и защо от години не се взимат мерки. На първо място в този участък почти всеки месец стават инциденти с контактната мрежа и това не е от вчера (поне от 20 години). В този район от години падат клони върху линиите или жиците и проблемът отново е в липсата на поддръжка. За съжаление тук вината некоректно се хвърля върху БДЖ, без да се прави сметка, че дружеството от 2002г. не отговаря за поддръжката на железопътната инфраструктура. Вече 12 години у нас не се разбира, че Железницата е разделена на инфраструктура, която включва гари, перони и релси (НК ЖИ) и подвижен състав и билетоиздаване да речем (БДЖ). Ние протестираме срещу „касапското” разделение на дружествата, което води до тези проблеми, до неразбиране сред обществеността, до липсата на координация и в крайна сметка страданието и недоволството на пътниците и липсата на правилен подход в такива случаи. За нас е необяснимо – защо не се поддържат жп линиите и околните пространства, които попадат в сервитутите и са собственост на НК ЖИ. Поддръжката на растителността около линиите е жизнено важна дейност за функционирането на жп инфраструктурата, тъй като дървесната растителност предпазва баластовите основи от разрушаване, както и от вятър и зимни преспи, но е необходима поддръжка. От друга страна отношението на персонала на БДЖ и нежеланието да се обясни с прости думи на пътниците какво се случва и хората да бъдат успокоени, показва отсъствието на клиентоориентиран подход. Осезаемо се вижда липсата на обучение на персонала от страна на ръководството на компанията, което ръководство на практика не смее да предприеме сериозни мерки и действия, поради страх от уволнение. (министърът на транспорта назначава шефовете на БДЖ и НКЖИ). И последно, но не на последно място – във всяка железница в Европа има сценарии за действие в такива извънредни ситуации. В България очевидно те липсват, Железницата няма собствена GSM мрежа, каквато имат почти всички европейски железници и това подпомага бързата реакция и връзка. Съвсем умишлено в последните години се режат и унищожават дизелови локомотиви, които навсякъде в Европа се държат в резерв именно за такива ситуации, когато има проблем с кабелната мрежа на електрическите локомотиви и мотриси. Ако имаше резервен дизелов локомотив в Казанлък, Стара Загора или Тулово, влакът щеше да бъде извозен без абсолютно никакви проблеми, а пътниците щяха да усетят/осъзнаят, че някой се грижи наистина за тях и е помислил за такава извънредна ситуация. Ние отново питаме – до кога ще се унищожава подвижен състав с основанието „пестене на средства” след като в такива казуси разходите могат да надхвърлят многократно всички „спестени” пари.

image



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: obshtestven
Категория: Лични дневници
Прочетен: 662126
Постинги: 188
Коментари: 83
Гласове: 99
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031