Постинг
23.10.2013 11:55 -
Тунелът "Бренер" и тунелът "Шипка"
В България политиците от няколко правителства искат тунелът под Шипка да е само за автомобили.
Ето за какво дава пари ЕС и ето какви тунели основно се строят на Стария континент.
Екологични организации заведоха дело срещу тунела под Стара планина и тежките последствия от него върху природен парк "Българка".
Нека да помислим - аутобан, минимална ширина 75 метра. Удвоена жп линия - 25 метра. Максимален пропускливост на 1 км. отсечка за превоз на пътници с влакове през 5 минути - 8000 пътника на час, с автомобили - 7650 пътника на час. Кое засяга в по-малка степен природата?
Основният/Базисен тунел "Бренер" е планиран като 55 километров жп тунел през основата на на Бренерския масив. Маршрутът е между гарата в Инсбрук в Австрия, до Фортеца в Италия като ще подмени част от сегашната жп линия. Линията е част от Коридор №1, който е част от пътя Берлин - Палермо, част от Транс-Европейската Транспортна Мрежа (TEN-T).
Проходът "Бренер" в Алпите, на границата между Австрия и Италия е една от най-важните транспортни връзки между северна и южна Европа и п...ътя, който минава през него е "известен" с честите задръствания. Замърсяването от този трафик представлява сериозен проблем.
Надеждите са за облекчаване на ситуацията със сериозно подобрение на железопътната връзка меджу Северен и Южен Тирол с новия тунел,който ще позволи влаковете да преминават Алпите много по-бързо. Сегашните скорости в региона рядко надхвърлят 70 км/ч заради наклона на прохода, който пресича планината при висока надморска височина.
Проектът е финансиран от Италия и Австрия, както и по Европейските фондове. Отдава му се огромно значение и ще е вторият най-дълъг тунел в света след строящия се в момента жп тунел "Готар". За момента строителството се движи по график и се очаква тунелът да бъде открит през 2025г.
Пътуването от Инсбрук до Болцано ще бъде намалено от 2 часа на 50 минути.
Ето за какво дава пари ЕС и ето какви тунели основно се строят на Стария континент.
Екологични организации заведоха дело срещу тунела под Стара планина и тежките последствия от него върху природен парк "Българка".
Нека да помислим - аутобан, минимална ширина 75 метра. Удвоена жп линия - 25 метра. Максимален пропускливост на 1 км. отсечка за превоз на пътници с влакове през 5 минути - 8000 пътника на час, с автомобили - 7650 пътника на час. Кое засяга в по-малка степен природата?
Основният/Базисен тунел "Бренер" е планиран като 55 километров жп тунел през основата на на Бренерския масив. Маршрутът е между гарата в Инсбрук в Австрия, до Фортеца в Италия като ще подмени част от сегашната жп линия. Линията е част от Коридор №1, който е част от пътя Берлин - Палермо, част от Транс-Европейската Транспортна Мрежа (TEN-T).
Проходът "Бренер" в Алпите, на границата между Австрия и Италия е една от най-важните транспортни връзки между северна и южна Европа и п...ътя, който минава през него е "известен" с честите задръствания. Замърсяването от този трафик представлява сериозен проблем.
Надеждите са за облекчаване на ситуацията със сериозно подобрение на железопътната връзка меджу Северен и Южен Тирол с новия тунел,който ще позволи влаковете да преминават Алпите много по-бързо. Сегашните скорости в региона рядко надхвърлят 70 км/ч заради наклона на прохода, който пресича планината при висока надморска височина.
Проектът е финансиран от Италия и Австрия, както и по Европейските фондове. Отдава му се огромно значение и ще е вторият най-дълъг тунел в света след строящия се в момента жп тунел "Готар". За момента строителството се движи по график и се очаква тунелът да бъде открит през 2025г.
Пътуването от Инсбрук до Болцано ще бъде намалено от 2 часа на 50 минути.
Тагове:
Азербайджан ще увеличи обема на доставки...
© Кървава пот леят еврочиновниците в без...
© Кокошо дупе
© Кървава пот леят еврочиновниците в без...
© Кокошо дупе
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 99