Постинг
18.10.2013 20:50 -
Една морална, политическа, екологична и каквато се сетите дилема.
Една морална, политическа, екологична и каквато се сетите дилема.
Вие сте кмет.
Имате малък, тесен планински път към отдалечено село. По него има инциденти, защото е тесен и с много завои, но е натоварен само в събота и неделя. През останалото време от седмицата, а и през зимата, там хора почти няма.
Имате няколко маршрутки на ден (обществен транспорт), а повечето хора се движат с коли, които предизвикват основния процент катастрофи и инциденти.
Какво ще направите?
Ще разширите ли пътя, въпреки че разходите ще бъдат значителни и вероятно инвестицията никога няма да се възвърне? Строителството ще разруши част от дивата природа и това ще насърчи още повече хора да ползват колите и да замърсяват иначе чистото и диво място, на което туристи и местни отиват уж да отпочинат на чист въздух и спокойствие.
Другата ви опция е да пуснете повече маршрутки, така че хората да могат да изберат да оставят колите си в ниското на паркинг и да се качват на групи. Така ще редуцирате замърсяването, ще намалите разхода на гориво, ще намалите и катастрофите и инцидентите.
Какво избирате?
Този избор СТОИ пред всички български управници, които решават да строят аутобани и кръстовища на 2, 3, 4 и 5 нива, вместо да развиват обществен транспорт.
Този избор НЕ СТОИ пред хората, ползващи автомобили, защото те НЯМАТ реална алтернатива.
А ако търсите обосновка на обществения транспоррт, тя е ясна. Нарича се външни разходи или разходи, които не плаща потребителя, а обществото. 65 евро на 1000 пътниккилометра с автомобил, 38 евро на 1000 пътниккилометра с автобус.
"Градски транспорт" дари 700 х...
Съдът обяви за незаконно използването на...
Предимства и недостатъци на Wi fi
Съдът обяви за незаконно използването на...
Предимства и недостатъци на Wi fi
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 99