Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.03.2013 21:43 - Протестно шествие 9-ти март 12:00 часа от Централна гара до Министерски съвет
Автор: obshtestven Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1109 Коментари: 0 Гласове:
2



На 9-ти март 2013г. – събота от 12:00 часа „Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт” организира пореден протест-шествие от Централна гара до Министерски съвет. Ние протестираме от лятото на 2012г. година срещу приватизацията и ликвидацията на БДЖ. Поредния повод е продължаващата в нарушение на Закона за приватизация и следприватизационен контрол процедура за приватизацията на Български Държавни Железници – „Товарни превози”ЕАД. и ликвидацията и съсипването на БДЖ като цяло. На 12-ти март е последния срок за подаване на документи в АПСК (Агенция по приватизация и следприватизационен контрол). Нашето искане е Министерският съвет в оставка или предстоящият служебен/програмен кабинет да замрази процедурата минимум до избора на нов легитимен български парламент, който да решава по-нататък – дали България ЩЕ ИМА ЖЕЛЕЗНИЦА ИЛИ НЕ. Ние искаме и незабавен дебат – за конкурентноспособна и енергоефективна икономика и как това да се случи, дебат за обществения транспорт и неговата важност, както и за екологичните и финансови аспекти на транспорта в България. Искаме да търсим отговор – защо се строят магистрали, а ние сме все така бедни ......

 

Не сме свързани с никакви политически партии и не приемаме темата за приватизацията на БДЖ да бъде „вадена” предизборно, а през останалото време да тъне в забрава. Не приемаме хората, които са били част от УНИЩОЖЕНИЕТО НА ЖЕЛЕЗНИЦАТА, сега да идват на „бял кон” като нейни спасители.

 

Преди месец и половина инициативата внесе жалба до Парламента, Прокуратурата, Комисията по транспорта и др. институции за явни нарушения в процедурата по приватизация на БДЖ „Товарни превози” ЕАД, което е част от Холдинг БДЖ. Нарушенията според нас са в чл.3 от закона, където е посочено, че и Народното събрание трябва да се произнесе за приватизацията на дружества в Забранителния списък (http://www.priv.government.bg/projects/-- №1 в списъка от страната на Министерство на транспорта).

Първи частен синдикат е завел съдебен иск за същата процедура и делото е насрочено за 19-ти април във ВАС.

Хора от ръководството на АПСК също ни сигнализираха, че процедурата е противозаконна. Всичко това ни подсказва и каква ще е съдбата на едно от ключовите предприятия за българската икономика – поредното нарязано за скрап или превърнато в частен монопол .....

 

Само цената на вагоните и локомотивите на БДЖ „Товарни превози” се изчислява на над 700 млн. лв. Първоначалната цена е едва 100 млн. лв.! Освен това Товарните превози не натоварват държавния бюджет, тъй като не се субсидират и работят на пазарен принцип. БДЖ държи над 70% от пазара на Товарни превози в България. БЖК, която е единия кандидат за приватизацията държи около 20% от пазара на товарни железопътни превози, ако придобие и останалите 70%. Това означава отново частен монопол, срещу който толкова много се борят всички протестиращи в последните седмици. сами можем да направим сметка – какво се получава и дали ще можем да говорим за свободен пазар! Имаме съмнение, че останалите кандидати, които се свързват с Цеко Минев, Кирил Домусчиев и Левон Хампарцумян ще се стремят да придобият дружеството и в месеците до изборите да нарежат вагоните за скрап. Годишната винетка, която плаща 40 тонен ТИР за превоз по пътищата в България е 1000 – 1300лв. Един вагон трябва да заплати 10 000 лв. за движение по жп инфраструктурата. Ако „Товарни превози” се приватизират, частният собственик моментално ще поиска компенсации от държавата за неравнопоставено отношение към автомобилните превози и жп превозите.

В края на настоящата година се отваря и жп тунелът под Босфора, който ще бъде ключов в следващите години за развитието на търговията и транспорта в цяла Европа и основната част от превозите ще преминат през нашата страна. Това е шансът, който отново нашите управници с лека ръка са склонни да пропилеят

 

Какви са исканията на нашата инициатива, под които се подписаха над 2500 български граждани:

 

1. Да се прекрати незабавно ПРОТИВОЗАКОННАТА процедура за приватизацията на БДЖ „Товарни превози” и да се наложи мораториум върху продажбата на активи на БДЖ Холдинг. Тя се извършва без задължителното решение на парламента за изваждане на БДЖ от списъка със забранените за приватизация предприятия. Настояваме съдбата на БДЖ да се решава от новото и легитимно избрано правителство на България (http://www.priv.government.bg/projects/-- №1 в списъка на АПСК от страна на министерство на Транспорта)

 

2. Да започне незабавен внос на резервни части и ремонт на подвижния състав на БДЖ. Да се възстанови производството на български товарни и пътнически вагони и да се възстановят като държавни ремонтните заводи за локомотиви в гр.София и в гр.Русе. (наскоро бившият министър-председател г-н Бойко Борисов откри завод за ремонт на метровлакове в София, но сякаш за него метрото беше единствената железница в България)

 

3.  Да се направи пълна финансова ревизия, инвентаризация и анализ на дейността на двете предприятия (БДЖ Холдинг и НКЖИ).

 

4. Да се консолидират „Холдинг БДЖ” ЕАД и Национална Компания „Железопътна Инфраструктура”, поради огромните загуби от неефективно управление. (две администрации, а в Германия има само счетоводно разделяне с една администрация)

 

5.  Да започне поетапното покриване на недофинансирането на БДЖ ЕАД и НК „ЖИ”, съгласно регламент №1192/69 на Съвета на Европейската Икономическа Общност и съгласно програми, приети от МС.

 

6. Да се потърси политическа и съдебна  отговорност на виновниците допуснали НЕРАВНОПОСТАВЕНОСТ между различните видове транспорт, за безстопанственост, некомпетентно управление и целенасочено водене на компаниите към фалит.

 

7. Да се създаде механизъм за граждански контрол – участие на граждани в надзорния съвет, подобно на НЗОК. Подобни структури има например в Deutche Bahn – немският държавен жп превозвач с печалби за последните години от над 1 млрд. евро. Ние имаме и конкретно предложение в тази насока и ОЧАКВАМЕ ОБЩЕСТВЕН ДЕБАТ ПО ВЪПРОСА.

 

 

През изминалата година десетки български локомотиви бяха продадени в Чехия и Унгария с обяснението, че са „стари и не стават за нищо”. Сега са вече възстановени и в експлоатация при новите им собственици.

 

Странно е и че държавата е отпуснала на БДЖ 57 млн. лв. за ремонти, от които дружеството е усвоило едва 7 млн. Това буди сериозно безспокойство и недоумение за целенасочено водене на компанията към фалит.

http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2012/10/14/1925497_pari_ima_remonti_ne/

 





Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: obshtestven
Категория: Лични дневници
Прочетен: 665580
Постинги: 188
Коментари: 83
Гласове: 99
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930