Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.12.2012 13:40 - Предимствата на влака
Автор: obshtestven Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1119 Коментари: 0 Гласове:
0



Всички сме чели или знаем от опит за доказаните във времето предимства на железопътния транспорт. Влакът е най-евтиният, най-екологичният и най-сигурен масов транспорт. Евтин е заради отраниченото количество на вредни газове в атмосферата, за сметка на високо КПД на локомотивите. Съществуват и електрически влакове, които не са по-малко мощни от тези с дизелово гориво. При самото производство на локомотиви, вагони, мотрисни влакове, релси, траверси се използват материали (бетон, дърво, стомана, желязо, чакъл), които са рециклируеми, с дълъг живот на експлоатация и вредните емисии в атмосферата също са значително по-малко. Железопътният транспорт е сред най-енергийноефективните средства за механизиран наземен транспорт. Релсите образуват много гладка и твърда повърхност, по която колелата на влака се движат с минимално триене. Например, един типичен вагон може да носи 125 тона товар плюс собственото си тегло на две четириколесни талиги. При пълно натоварване контактната площ между всяко колело и релсата е с размера на монета от 10 стотинки. Влаковете имат и малка челна повърхност спрямо превозвания товар, което намалява въздушното съпротивление. Като цяло, при оптимални условия железопътният транспорт изразходва 50-70% по-малко енергия за превозване на даден товар, отколкото пътния транспорт. Влакът е сигурен, защото в най-голяма степен не се влияе от влошени метеорологични условия и катастрофата с този вид транспорт е рядко явление. Друго предимство на влаковете е техният комфорт при пътуване. Пространството за пътниците е по-голямо от това в автобусите или колите. Разполагат със свобода на движение, с тоалетна, в някои влакове и с вагон-ресторант. Все по-масово навлиза и безжичния интернет.

А какви са предимствата от гледна точка на Българските Железници?

 

Традиции

В България, Железницата има вековни традиции и винаги е била символ на напредъка на държавата. При управлението на княз Фердинанд и цар Борис ІІІ да се возиш във влак е било привилегия, а да служиш на нея – повод за гордост. Едни от най-модерните влакове в света са били тук, а скоростта е достигала 160 км./час.

Достъпност

Железопътният транспорт в България е най-достъпният вид транспорт, заради добре развитата си мрежа, социалните преференции и ниската цена на билета. Той е най-социалният вид транспорт, защото е масов и защото е държавен.

Сигурност

През последните 10 години, жертвите на пътя от инциденти с автобуси е близо 9000 души. Тези от инциденти с железопътен транспорт – 350. Като 80% от тях са се случили извън влака, тоест на жп прелези или на линията. При тежки зимни условия, свлачища или наводнения, влакът е единственото средство за привдвижване в повечето малки общини.

Заетост

Железницата ни осигурява огромен брой работни места, които нямат аналог в друго предприятие, освен в Столичното метро. Всеки един от работниците е важен за развитието на железницата, тъй като спецификата на работата го изисква.




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: obshtestven
Категория: Лични дневници
Прочетен: 664795
Постинги: 188
Коментари: 83
Гласове: 99
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930