ВАС ще се произнесе при закрити врата
Вчера 19-ти октомври във Върховен Административен Съд се състоя делото, заведено от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт срещу процедурата по ОВОС за трамваят, получил названието „Безумие” от жителите на кварталите Изгрев, Изток и Дианабад.
Заседанието започна в 9 сутринта и продължи едва няколко минути. На него присъства юрисконсулт на Направление архитектура и градоустройство на Столична община, както и прокурор. Защитник на РИОСВ не дойде на заседанието.
Гражданите пък внесоха писмена защита по делото, в която заявиха, че поддържат своите доводи за незаконосъобразност и нищожност на процедурата по ОВОС, както и че настояват съдът да се произнесе по всички, поставени в делото факти, обстоятелства, възражения, жалби и др.
Съдиите от 5-то отделение на ВАС постановиха, че ще се произнесат в закрито заседание.
„Въпреки, че дори председателят на комисията по околна среда в Столичен общински съвет Лорита Радева заяви наскоро, че проектът ще отпадне, общината очевидно не се отказа да води делото и не оттегли своите мотиви, въпреки категоричното нежелание на гражданите от засегнатите квартали да не се осъществява този безумен проект” – коментира доц. д-р Борислав Попов от инициативния комитет на кв. Изгрев.
Припомняме, че гражданите оспорват процедурата по ОВОС поради липсата на задължителното по закон огласяване пред обществеността, както е според закона и подписаната от България Орхуска конвенция, както и липсата на екологична оценка на проекта.
„Проектът е замразен за момента, но ние настояваме за окончателно му прекратяване и ново проучване за алтернативен трамваен/тролейбусен маршрут. За това е необходимо и изменение на Общия устройствен план. Ние приехме за достойно като организация да застанем срещу този спорен проект, който щеше да доведе до изсичане на множество дървета, застрояването на гара Пионер и очакван спад в ползването на обществен транспорт. Независимо, че сме за развитието на релсовия транспорт в София, не можем да си позволим да подкрепяме, нещо което няма да е удобно на хората, а само ще се усвояват европейски средства.” – коментира Георги Статков от инициативата и един от жалбоподателите.
„В проекта липсваше анкетно проучване сред жителите за начина на пътуване, а е използвано единствено „моделиране”. На практика група проектанти са седнали и са започнали да чертаят без оглед на интересите на гражданите. Това се доказа и от предиденото според официалния отговор на екипа в проекта закриване на автобусна линия №94 и преместването на маршрутите на автобуси №88 и 102 от ул. Никола Габровски, изцяло по Симеоновско шосе.” – коментира Веселин Кирев – друг от жалбоподателите.
Припомняме, че гражданите организираха множество протести, включително с искане за оставката на гл. арх. на София Петър Диков.
Тагове:
Какви заплати взимат кметовете в Община ...
ЛЪЖИТЕ ОКОЛО ТРАМВАЙ „БЕЗУМИЕ” ИЗЛИЗАТ Н...
В електронните вестници вече се появиха ...
Главорезите на хамас почнаха да се преда...