Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.08.2015 20:51 - Снимки и коментар - жп линията Пловдив - Свиленград
Автор: obshtestven Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1722 Коментари: 0 Гласове:
2



Малко снимки на линията от Ten-T/Core мрежата на ЕС - Пловдив - Гръцка/Турска граница. Нашите впечатления са, че всички влакове (общо 7 чифта на ден до Димитровград) са пълни с пътници и това е още преди да бъда завършена цялата линия. Времепътуването ще бъде конкурентно с това по АМ "Марица" и както се вижда гражданите ще се ползват от едно от големите достижения на България и БДЖ в последните 20 години. Има разбира се и няколко проблемни момента - където общините не са изградили необходимата инфраструктура до спирките. Това е особено видно на спирка Кочово/Караджово, където хората имат един черен път през нивите, а подлезът се пълни с вода. Ако има една маршрутка за всеки влак или дори само един нормален път сме сигурни, че спирката ще започне да се ползва. Не бива обаче да обвиняваме БДЖ и НКЖИ за този проблем, тъй като те са си свършили в много голяма степен работата. (Между другото същият е проблемът със спирката на метрото "Света гора", до където все още няма добра инфраструктура и на хората им е трудно да достигнат до нея - самият Милен Цветков го заяви в неговото вечерно шоу).
Качваме се на влакът от Пловдив - КПВ 10247, който тръгва към Димитровград в 13:55.
image
Поглед от мотрисата "Сименс" към полетата на Тракия.
image
Гара "Първомай", на която се сменят мотрисите - от електрически влак, минаваме на дизелов, тъй като електрификацията все още не е завършила. Да се надяваме линията да бъде завършена до края на годината, така че да нямаме неустойки пред ЕК. Всичко зависи от волята на нашите управници, още повече че АМ "Марица" вероятно ще бъде готово, а жп магистралата ............?
image
Спирка "Скобелево" със запазената и реновирана стара сграда.
image

image

image
Гара "Ябълково" - за съжаление старото здание не е запазено. Там на срещи е идвал самият Васил Левски, който заедно с чехите - строители на линията е говорел за Освобождението на България.  Темата за ролята на железницата в Освободителното движение в България е напълно премълчана и скрита, но тепърва ще се говори за нея.
image
Гара "Димитровград". Пристигаме в 15:12 точно по разписание. Интересно защо проектантите не са сетили да поставят навеси, както е в цяла Европа, а хората трябва да се пържат на горещините. Рано или късно обаче и това ще се случи, въпреки че ще трябва да се отделят пари от наша страна, заради нечия некомпетентност или глупост.

image
Пълният перон с хора на Димитровград чака влакът за навръщане (КПВ 10268) в 16:50
image
Спирката "Кочово"image

image
В далечината в ляво се виждат първите сгради на село "Кочово", а в дясно черният път до жп спирката. Разстоянието е ок.700 метра. Най-в дясно пък се виждат къщите на село "Караджово", което пък въобще няма и път до спирката, която е точно по средата между двете села.
image
Черният път към жп спирката.





Гласувай:
2
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: obshtestven
Категория: Лични дневници
Прочетен: 428071
Постинги: 188
Коментари: 83
Гласове: 99
Календар
«  Август, 2017  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031