Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.06.2015 12:27 - Загуби ли Икарусът битката със Столична община?
Автор: obshtestven Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2333 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 22.06.2015 12:38

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Шофьори от Столичен автотранспорт са опитвали да получат отговор от ръководството защо се режат годни за експлоатация автобуси, но им е казано да не задават много въпроси...

image
 

На снимката се вижда документ с номерата на предвидените за нарязване автобуси „Икарус”, които вместо да бъдат реновирани или най-малкото оставени като музейни и атракционни експонати, и да привличат туристи както се случва във Виена, Будапеща и на други места, по всяка вероятност ще станат плячка на фирмите за скрап. Нашата инициатива многократно алармира в последната 1 година за случващото се рязане на подвижен състав в Столичния авто- и електротранспорт (бяха нарязани 40 броя български трамваи, а бяха закупени едва 20 бр. полски. В проекта за закупуването на нови тролейбуси беше записано, че: „Чрез новите тролейбуси ще се намали размера на тролейбусния парк http://bgregio.eu/media/files/IUTP/%D0%A1%D1%82%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B0%20%D0%BE%D0%B1%D1%89%D0%B8%D0%BD%D0%B0.doc. Същото се случва и в автотранспорта с унищожаването на емблематичните автобуси „Икарус” модел 280. Те продължават да се експлоатират успешно в Унгария, и там има цели клубове по интереси, които колекционират подобни превозни средства, а и самите общински и държавни власти насърчават запазването на стар подвижен състав. Там могат да бъдат видяни автобуси от преди Втората световна война. В София, от друга страна, имаме запазени само няколко трамвая от преди 1944г. Нямаме запазен нито един автобус от тези, които са се движили в София от преди 1980г. Нямаме запазени нито един тролейбус от тези, които са се движили от преди 1980г. Ние настояваме в Столична община и Столичен автотранспорт да бъде извършен публичен одит с поканени независими експерти, които да оценят дали всички автобуси действително са изцяло амортизирани и невъзможни за ремонт или за пореден път се извършва „захранване на определени кръгове от фирми”. Продължава да не се коментира въпросът защо нито едно от депата/гаражите на Столичен електро/авто транспорт не е със закрити халета. Това означава колосално пилеене на обществени средства, тъй като превозният състав е изложен на всякакви метеорологични условия (дъжд, сняг, лед, вятър) и се износва и поврежда много по-бързо, отколкото ако би бил поставен на сухо и закрито. София е може би единствената европейска столица с подобно отношение към подвижния автобусе, тролейбусен и трамваен парк. Интересното в този контекст е, че за сметка на това за метровлаковете са осигурени такива закрити халета.

Можем ли да считаме, че съдбата на Икарусите (издържали над 25 години по разбитите софийски улици и без необходимата поддръжка и резервни части) ще последват и новите автобуси, които бяха закупени наскоро? Показателно е, че автобуси, закупени от Столична община през 2003 и 2005г., вече са тежко амортизирани и със системна липса на поддръжка. За нас е необяснимо как може след 1993г. Столична община да не е увеличила и с едно превозно средство своя подвижен състав на наземния обществен транспорт ( бройката автобуси, трамваи или тролейбуси на практика се запазва същата или се редуцира).

Скандална беше реакцията на Транспортната комисия към Столичен общински съвет, където въпросът по наше писмо е бил разискван без ние вносителите да бъдем известени и поканени, за да защитим позицията си. Съответно, решението за нарязване на подвижен състав е било потвърдено, като евентуално бъде запазено по едно превозно средство. Опитът от запазването на един-единствен екземпляр се е показал като неуспешен в София, тъй като много бройки трамваи, които са били обявени за музейни в последствие са нарязани на скрап. В момента например, София няма нито един брой от българските трамваи „ДТО” произведени преди 1944г. като 2-та музейни експоната са били откраднати от депото преди повече от 10 години.


image

image



Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: obshtestven
Категория: Лични дневници
Прочетен: 660271
Постинги: 188
Коментари: 83
Гласове: 99
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031