Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.06.2015 12:03 - Ще избере ли Бойко Борисов влака пред автомобила при посещението си в Швейцария?
Автор: obshtestven Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1708 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Във връзка с посещението на министър-председателя на Република България господин Бойко Борисов, министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова и министъра на транспорта Ивайло Московски в Швейцария, от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт бихме искали задочно да ги попитаме как ще осъществят пътуванията си в страната на часовниците, шоколадите, банките и ....... влаковете. Дали ще се осмелят да слязат от джиповете и лимузините и да се качат на влаковете на Швейцарската държавна железница (SBB). Така вероятно ще разберат - защо това е държавата с най-висок дял в пътническия железопътен транспорт в света. Също така, предлагаме да се допитат до швейцарските държавници - с какво пътуват от/до работните си места и как се управлява успешно железопътния транспорт в интерес на цялото общество. Друг интересен въпрос е дали президентът на страната Симонета Сомаруга, с която ще има среща нашият министър-председател се придвижва с личен автомобил или използва основно обществен транспорт?

Със сигурност ще бъде полезно да направят консултации с швейцарските си колеги как те в момента завършват най-дългия тунел в света Gotthard Base Tunnel. Вероятно за тяхно учудване ще разберат, че той е само за железница и не се предвижда изграждането на дублиращ пътен тунел. Този тунел предвижда прехвърляне на значителен трафик от автомобилния към железопътния транспорт. Така вероятно управниците ще придобият ценно знание и ще се преосмислят соченият за приоритетен автомобилен тунел под Шипка.

Предлагаме г-н Борисов и неговите министри да почерпят опит и за управлението на Алпийските железници в Швейцария и да се поинтересуват как може там да се превозват и товари, а в България - едно от най-големите ни богатства - теснолинейката „Септември-Добринище”, да бъде обявена за губеща и от 13 години да не превозва товари. В тази връзка, би било добре да се направи сравнение и какви тол-такси заплащат ТИР-овете в Швейцария и дали тези пари отиват за поддръжка на мрежата или както е в България, поддържането се заплаща директно от бюджета на страната. Швейцарските държавници вероятно с удоволствие биха отговорили на българските си колеги какво представляват външните разходи и дали в Швейцария, както в България, основната част от средствата в здравната система отиват за лечение на пострадали при пътни инциденти и това е една от причините за колосалния дефицит в здравната ни система.

При последното посещение на българска делегация в Швейцария, чухме голяма доза хвалебствия за техните автомагистрали. Сега се надяваме да чуем нещо повече и за железницата им. Припомняме, че преди 1944г. БДЖ се е сравнявало в развитието си с Швейцарските и Белгийските железници.

image




Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: obshtestven
Категория: Лични дневници
Прочетен: 477183
Постинги: 188
Коментари: 83
Гласове: 99
Календар
«  Декември, 2018  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31