Постинг
08.06.2015 19:40 -
Изгубени в затворената линия. След закриването и демонтирането на теснолинейката "Червен бряг - Оряхово"
Някой попита ли българските граждани дали трябва да се демонтира или развива теснолинейката "Червен бряг - Оряхово"?
Г-н Краус ще отговорите ли? Къде работите сега, г-н Краус? Защо влаковете бяха направени умишлено неудобни?
Защо България е почти единствената държава, която демонтира закрити линии?
В Румъния всички закрити линии стоят, за да може някога ако обществото реши или се наложи заради някакви извънредни обстоятелства, да ги отвори. У нас тази линия дори можеше да се използва за по-бърза и ефективна помощ на пострадалите от наводнението в Мизия (една от гарите по линията).
Сега целият регион е западнал! Автобусите също са губещи и тях също ги спират. Остават само личните автомобили, които обаче не са сигурен, надежден, безопасен и обществен транспорт. Да не коментираме за товарните превози.
Сега историята продължава да се повтаря и са застрашени почти всички жп линии у нас освен международните коридори, които България е длъжна да поддържа заради членството в ЕС.
Похватът вече е класически и отработен - намалява се поддръжката на линията, за да се забави скоростта на движение; закриват се товарните пунктове, премахват се гарови коловози, така че се оскъпява експлоатацията. Спират се товарните превози. Уволняват се хора, правят се неудобни връзките на пътническите влакове, редуцират се, "загубата" се увеличава. Накрая линията се определя за губеща и се закрива!
Сега хората гинат по пътищата от катастрофи, но този разход на обществото никога не бива калкулиран в полза на транспорта, който носи най-малко такива разходи, а именно - железницата!
Специално внимание обърнете на времето след 36-тата минута на филма.
Браво на БНТ за материала!!!
Г-н Краус ще отговорите ли? Къде работите сега, г-н Краус? Защо влаковете бяха направени умишлено неудобни?
Защо България е почти единствената държава, която демонтира закрити линии?
В Румъния всички закрити линии стоят, за да може някога ако обществото реши или се наложи заради някакви извънредни обстоятелства, да ги отвори. У нас тази линия дори можеше да се използва за по-бърза и ефективна помощ на пострадалите от наводнението в Мизия (една от гарите по линията).
Сега целият регион е западнал! Автобусите също са губещи и тях също ги спират. Остават само личните автомобили, които обаче не са сигурен, надежден, безопасен и обществен транспорт. Да не коментираме за товарните превози.
Сега историята продължава да се повтаря и са застрашени почти всички жп линии у нас освен международните коридори, които България е длъжна да поддържа заради членството в ЕС.
Похватът вече е класически и отработен - намалява се поддръжката на линията, за да се забави скоростта на движение; закриват се товарните пунктове, премахват се гарови коловози, така че се оскъпява експлоатацията. Спират се товарните превози. Уволняват се хора, правят се неудобни връзките на пътническите влакове, редуцират се, "загубата" се увеличава. Накрая линията се определя за губеща и се закрива!
Сега хората гинат по пътищата от катастрофи, но този разход на обществото никога не бива калкулиран в полза на транспорта, който носи най-малко такива разходи, а именно - железницата!
Специално внимание обърнете на времето след 36-тата минута на филма.
Браво на БНТ за материала!!!
Следващ постинг
Предишен постинг
Теснолинейката има голям брой криви с малък радиус и поради тази причина е невъзможно времепътуване между крайните точки под 3 часа, автобусите вземат разстоянието за час и половина и съответно влакът се ползва само от хора с ограничени финанси и много свободно време. Корекция на трасето би позволила времепътуване 2 часа, но цената ще е почти колкото на нова линия.
цитирайСега линията е демонтирана и гарите - закрити, така че няма защо да се притесняваме за радиусите на кривите. 2002г. имаше 10 чифта автобуси на ден заедно с влаковете, а сега - 2 чифта автобуси по маршрута. Така че нито автопревозвачите, нито хората от региона са прокопсали след спирането на влековете и демонтирането на линиите.
цитирайТърсене
За този блог
Гласове: 99