Прочетен: 1604 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 27.05.2015 11:05
ПРЕДСТАВИТЕЛ НА ФРЕНСКАТА СТОЛИЦА УЧАСТВА В КОНФЕРЕНЦИЯ ВЪВ ФРЕНСКИЯ ИНСТИТУТ
На 20-ти май 2015г. във Френският културен институт в София се проведе конференцията „Иновативният транспорт - основа за устойчив и интелигентен град”, на която присъства и представител на Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт. Бяха представени презентации от страна на българското министерство на транспорта, министерството на регионалното развитие, Столична община, Община Бургас. Много силно впечатление направи представянето на Г-н Бенжамен Фаврио, ръководител на проекта « Smart City » в Парижката община.
По време на дискусията нашият представител успя да зададе няколко въпроса на г-н Фаврио, които бяха едновременно провокативни, но и бяха добре възприети от аудиторията. Тези въпроси бяха зададени и пред представите на Столична община – зам. кметът по транспорта Любомир Христов и г-жа Ивелина Стратева, представител на Община Бургас.
Първият въпрос бе запитване, дали Париж изгражда станалите така модерни в София, а и в страната кръстовища на две нива (етажни кръстовища, градски магистрали) и счита ли френската столица изграждането на пътна инфраструктура за ефективен начин за подобрение на транспорта, намаляване на замърсяването, задръстванията, проблемите с паркирането и т.н.
Отговорът бе категоричен – въпреки, че в миналото в Париж са изграждани подобни съоръжения, те не могат да бъдат устойчиво решение в ХХIв., когато фокусът трябва да е равноправно третиране на всички участници в движението и приоритет върху пешеходците и устойчивата градска мобилност.
Второто питане бе насочено към мярката за въвеждане на безплатен градски транспорт в дните с най-голямо замърсяване и как тази мярка се отразява на града, а също дали ползите от това решение могат да са по-големи от разходите.
Г-н Фаврио обясни, че тази мярка е успешна и е помогнала за намаляване на наднорменото замърсяване с фини прахови частици в града. Разбира се това не единствената мярка за ограничаването на автомобилния трафик. Община Париж смята, че ползите за обществото (намаляването на външните разходи) е по-голямо от разходите за експлоатацията на обществения транспорт.
Третият ни въпрос бе свързан с въвеждането на ограничение от 30 км/ч в рамките на Париж и информацията, че до 2020г. 1/3 от града ще е такава зона.
Отговорът бе, че това е едно успешно решение за намаляване на тежките пътни инциденти, за успокояване на трафика и намаляване на вредните емисии.
Г-н Фаврио завърши с думите, че в Париж най-важните приоритети са безопасността на пешеходците и достъпната среда!
Всички тези мерки са част от иновациите за провеждане на политика за устойчива градска мобилност. В Париж едва 40% от населението притежава собствена лека кола (в София този процент вече е преминал вероятно 60%).
http://institutfrancais.bg/programata/129/itransport/Тагове: