Предложението бе изпратено до кмета на Столична Община Йорданка Фандъкова, гл. арх. Петър Диков, зам. кметът по транспорта Любомир Христов, както и комисиите по транспорт, устройство на територията и молби и жалби на гражданите към СОС.
„Идеята се изразява в следното – сумата за изграждането на кръстовището да бъде пренасочена за подмяна и рехабилитация на асфалтовата настилка на целия бул. „България” – от „Околовръстен път” до кръстовището с бул. „Черни връх”. Общата дължина на участъка е ~8,4 км. Считаме, че цените за двата обекта биха били сходни като ценови параметри и дори биха могли да се изпълнят от същата строителна фирма „Балканстрой” АД, която е предвидено да изгради кръстовището. Настилката на бул. „България” не е обновявана повече от 25 години, което е довело до влошаване на експлоатационните й характеристики” – пише в писмото на Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт.
Другото предложение е обособяването на бус ленти по булеварда със запазване на десните завои за леки автомобили в обхвата на кръстовищата. От инициативата смятат, че предимството на обществения транспорт и неговата увеличена скорост и намалено време за престой, ще доведат до увеличаване на хората, ползващи обществен транспорт (автобуси с №64, 102, 204, 76, 604) и намаляване с поне 10% на трафика от автомобили в пиковите часове.
Становище е подкрепено с алтернативното предложение за същото кръстовище на консултанта по Генералния план за организация на движението в София „Мот Макдоналд”. www.capital.bg/getatt.php?filename=o_1000262.pdf
Второто приложение е излязло в началото на тази година изследване на Викториянския институт за транспортна политика „Генериран и индуциран трафик – изводи за транспортното планиране”, доказващо, че само след 5 до 10 години капацитетът на новоизградената пътна инфраструктура в градска среда се запълва на 90 и повече процента. www.vtpi.org/gentraf.pdf
От инициативата са се позовали на социологически изследвания на Евробарометър, включително проведени в България, в които над 50% от гражданите ползващи ежедневно лека кола са готови да ползват обществен транспорт ако той е достатъчно удобен, редовен, бърз и сигурен. http://ec.europa.eu/public_opinion/flash/fl_206b_en.pdf, http://ec.europa.eu/public_opinion/.../ebs_406_en.pdf
Въпреки, че предложението бе входирано на 5-ти май т.г. до момента от инициативата нямат отговор.Тагове: