Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.01.2015 14:09 - ЩЕ ПЪТУВА ЛИ БОЙКО БОРИСОВ С ВЛАК
Автор: obshtestven Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1126 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 23.01.2015 14:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Ще пътува ли Бойко Борисов с влак?

 

Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт изпрати и писмена покана към премиера на България г-н Бойко Борисов заедно с представители на управляващата коалиция и министри, както и ръководителите на БДЖ да пътуват с влак на 31-ви януари, когато се навършват 130 години от приемането на Закона за железните пътища на Княжество (тогава) България.

Ето какво още се казва в поканата:

Обръщаме се към Вас с поканата за ДЕБАТ И ПЪТУВАНЕ с влак на тема „Железница и обществен транспорт в България – ДА ИЛИ НЕ?!”.

Имаме сериозни съмнения, че голяма част от взимащите решения за бъдещето на обществения и в частност железопътния транспорт в България не са пътували от години с обществен /железопътен транспорт (освен може би при откриването на отсечки от метрото в София).

Поканата се отнася за дата 31-ви януари 2015г.събота по дестинацията София – Банкя.  Предложението ни е пътуването да се осъществи с влак КПВ 13206, тръгващ в 12:50 от Централна гара София. Връщането в обратната посока може да се осъществи с влак КПВ 13207, който тръгва от гара „Банкя” в 14:10 и пристига на Централна гара в 14:40ч.. Пътуването във всяка посока трае по 30 минути.

Предлагаме за разискване следните теми:

1. Считате ли, че създаването на стратегия за железопътния транспорт може да се осъществи без обвързването на целия обществен транспорт в единна национална схема, отговаряща на правото на свободно придвижване и достъп на гражданите на Република България до всяко населено място в страната в рамките на едно денонощие?

2. Считате ли, че е необходимо изготвянето на национална транспортна стратегия с приоритет -  намаляване на външните разходи (разходите, които плаща цялото общество – катастрофи, замърсяване на въздуха, задръствания, разрушена инфраструктура; където ще стане видно, че общественият и по-конкретно релсовият транспорт, има най-нисък дял)?

3. Считате ли, че може да има равнопоставена интермодална конкуренция и взаимодействия между различните видове транспорт, при положение, че различните видове инфраструктури са в различни министерства (МРРБ и МТИТС), нямат равен достъп до еврофинансиране и няма еднакви критерии за водене на финансовите сметки?

4. Считате ли, че България трябва да има енергоефективна, конкурентна и щадяща околната среда икономика, базирана върху развитието на най-енергоефективните и екологични видове транспорт? Както и за намаляване на дела на транспорта, базиран върху изкопаемите горива и намаляване на зависимостта на България от вноса им?

Покани бяха изпратени и до министерствата на транспорта, финансите, икономиката, околната среда, регионално развитие, до омбудсмана и председателя на комисията по транспорт в Народното събрание. Копия бяха изпратени и до посланиците на страните от ЕС, както и нашите съседки Македония, Турция, Сърбия и Албания.

image




Гласувай:
1
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: obshtestven
Категория: Лични дневници
Прочетен: 477155
Постинги: 188
Коментари: 83
Гласове: 99
Календар
«  Декември, 2018  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31