Прочетен: 2638 Коментари: 1 Гласове:
Последна промяна: 15.01.2015 21:09
На 17-ти януари 2015г. от 11ч. на Централна гара София ще се проведе протест под мотото
ЖЕЛЕЗНИЦА В БЪЛГАРИЯ – ДА ИЛИ НЕ? Протести, организирани от железничари или граждани по същото време ще има и на още възлови гари в страната – Горна Оряховица, Шумен, Варна, Пазарджик, Враца, Червен бряг и др.
От Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт сме:
- ПРОТИВ спирането на над 140 бр. пътнически влака през 2015г.
- ЗА подобряване на условията на пътуване с БДЖ чрез провеждането на анкетни проучвания сред пътниците и жителите на населените места, през които преминават железопътни линии!
- ЗА реновиране/рециклиране на съществуващия подвижен състав!
- ЗА политика за увеличение дела на железопътния транспорт като най-екологичен, енергоефективен и безопасен!
- ПРОТИВ закриването на железопътни линии, гари и спирки!
- ПРОТИВ ГОТВЕНАТА НОВА ПРИВАТИЗАЦИЯ НА БДЖ ТОВАРНИ ПРЕВОЗИ!
- ЗА подобряването на достъпа до обществен транспорт като цяло!
ПРОТЕСТЪТ Е НА ГРАЖДАНИ И СЛУЖИТЕЛИ В ЖЕЛЕЗНИЦАТА И НЕ Е ОБВЪРЗАН С КОЯТО И ДА Е ПОЛИТИЧЕСКА ПАРТИЯ ИЛИ ФОРМАЦИЯ
Обръщаме внимание, че гласуваното решение от транспортната комисия към НС на практика няма реална правна тежест без да бъде обсъдено и прието в пленарна зала.
Настояваме министър-председателят Бойко Борисов да се извини на българските граждани, които пътуват с обществен транспорт и железница за изказването си: „Между другото, аз и за Банкя като го гледам, вътре има не повече от 10-15 души и пътуват непрекъснато”. Ние сме наясно, че премиерът пътува само с джипове и лимузини, за които плащат ВСИЧКИ БЪЛГАРИ. Още по-лошото е, че с поведението си Борисов насажда негативно отношение към хората, които пътуват с обществен транспорт. Ние не сме видели той някога да се е придвижвал с обществен транспорт за разлика от голяма част от европейските му колеги.
Изчислихме разходите, които ще плати цялото ни общество ако „десетте души на Бойко” се качат на автобуси или още по-лошото – директно на лични автомобили за ежедневните си пътувания. Ако с влак тези разходи са 4057 лв. на година, то с лека кола, те ще бъдат 15487 лв. (близо 4 пъти повече). Това са разходите за ПТП, замърсяване на въздуха, шум без разходите за задръстванията.
Предлагаме Бойко Борисов да се допита до своя „добър приятел” – канцлерът Ангела Меркел – как в Германия се развива „губещият” железопътен транспорт.
Считаме, че неизплащането на дълговете към кредиторите KFW е пряко насочено към ликвидиране на БДЖ, а също и влошаване на отношенията ни с Федерална Република Германия. Банката е основен кредитор на БДЖ за закупуването на мотрисите „Сименс Дезиро”.
За нас продължава да не е ясно дори и 140-те милиона лв. за какво точно отиват. Как е пресметнато, че тази сума отговаря точно на броя влаккилометри.
Тагове: