Прочетен: 5259 Коментари: 1 Гласове:
Последна промяна: 04.12.2014 12:05
Гражданска инициатива за обществен и релсов транстпорт направи изследване за разходите, които цялото общество в България е платило от намалелите превози с железница в периода 2001 – 2011г. Пътниците са се прелели в автомобилния товарен и пътнически транспорт, чиито разходи като замърсяване и влошаване на здравето на населението, катастрофи с жертви и ранени, които жестоко натоварват здравната система, материални щети, щети върху пътната инфраструктура и др. не са изчислявани до този момент. Сумата, която сме платили всички в България за тези 10 години само от прехвърлянето на пътникопоток и товаропоток на автомобилния транспорт от железницата са 2 млрд. лв. Сами можем да си направим сметка за какво можеше да отидат тези средства – болни деца, детски надбавки, нови детски градини, нови уреди в болниците, образование, култура и т.н.
Българската икономика е неконкурентноспособна, защото основния поток на стоките се движи с автомобилен транспорт, което оскъпява многократно всяка българска продукция, както и вноса от чужбина. Не е изненадващо, че в Западна Европа значителна част от стоките за бита са по-евтини от колкото в България. Непрекъснатите критики към страната за липсата на енергоефективност се дължат и на липсата на развитие и унищожаването на най-енергоефективния транспорт - ЖЕЛЕЗНИЦАТА. Да не забравяме, че отрицателното търговско салдо на България се дължи и на големия внос на горива от чужбина. Нашата страна е изпаднала в голяма зависимост от цените на нефта и газа. Отделно – изграждането на магистрали не бе обосновано със задълбочено изследване на трафика, не бе казана цената, която цялото общество ще плаща след това за поддръжка на тези пътища. В момента общинските пътища и градските улици в страната са в окаяно състояние. Всичко това показва липса на приоритети и далновидна политика от страна на българските държавници най-малкото за периода 2001-ва – 2013-та година.
Ние настояваме Правителството и Народното събрание да кажат ясно – ЩЕ ИМАМЕ ЛИ ЖЕЛЕЗНИЦА ИЛИ НЕ, ЩЕ ЗАЛАГАМЕ ЛИ НА ЕНЕРГОЕФЕКТИВНОСТ И КОНКУРЕНТНОСПОСОБНОСТ ИЛИ НЕ, ЗА ДА Е ЯСНО КОЙ ПОЕМА ОТГОВОРНОСТТА.
ПЪТНИЧЕСКИ ПРЕВОЗИ
ТОВАРНИ ПРЕВОЗИ
ОБЩА СУМА, КОЯТО Е ПЛАТИЛО ЦЯЛОТО ОБЩЕСТВО под формата на замърсяване, убити и ранени по пътищата, заболявания, предизвикани от голямото замърсяване (онкологични, респираторни и др.), материални щети, разрушени пътища от тежките камиони ЗА ПЕРИОДА 2001-ва – 2011г. САМО от намаляването на ТОВАРНИ И ПЪТНИЧЕСКИ ЖП ПРЕВОЗИ и прехвърлянето им на автомобилния транспорт е:
2 053 086 165 лв.
Така се оказва, че за 10 години загубите от намалянето на дела на жп транспорта са по-големи от субсидията/компенсацията за Железницата. (субсидията/компенсацията за БДЖ за 2012г. е 170 млн. лв.)
Тагове:
ЗАЕМИТЕ НА БДЖ - ЧАСТ ОТ ИЗПИТАНАТА СХЕМ...
МОСКОВСКИ ВЪРНА ЛИКВИДАТОРИТЕ В БДЖ?
Африка - ХVІІ част (Лесото, ЮАР - Химеви...
От началото на годината рублата е третат...