Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.11.2014 13:41 - ЩЕ ОСТАВИМ ЛИ ДА ИЗСЕКАТ ДЕСЕТКИ ДЪРВЕТА ЗА ПРОБИВА "ТОКУДА"
Автор: obshtestven Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4479 Коментари: 0 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Столична Община издаде разрешение за строеж на пробивът „Токуда”

Строителните машини навлизат до дни в Борисовата градина

Столична Община е издала разрешение за строеж № Б-116 от 07 ноември т.г. за започване на строителни работи в м. „Погребите” в София.

Четирилентовият булевард ще премине и върху терените на Околовръстната железница на София, независимо, че се водят дела срещу прехвърлянето им от държавата – на общината (терените още не са общинска собственост).

Георги Статков от гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт коментира: „За нас този пробив е върхът на абсурдите на гл. арх. на София Петър Диков. Първо – за пробивът ще бъдат отсечени минимум 100 дървета от парк „Борисова градина”; Второ – този пробив няма да реши проблемите със задръстването, защото ще го прехвърли на следващото кръстовище, а именно МОЛ „Парадайс” (СО предвижда изграждането на етажно кръстовище и там) и според всички модерни тези в транспорта ще индуцира допълнителен автомобилен трафик. Това е открито погазване на принципите на ЕС за създаването на устойчива градска мобилност, намаляването на ползването на индивидуален автомобилен транспорт и насърчаването на ходенето пеша и ползването на велосипед. На проекта не е показано как ще се извършва пешеходното и велосипедно движение, независимо, че алеята в Борисовата градина се ползва за лесен достъп до/от Южната част на града от Младост, Дианабад и др.; Трето – най-вероятно ще бъде закрито сегашното колело на витошките автобуси (64, 122, 93, 66 и др.) и това ще доведе до още по-затруднен и забавен достъп до Витоша за гражданите, искащи да ползват обществен транспорт и ще насърчи още повече ползването на автомобили. Четвърто – пътят ще премине през терените на демонтираната през 2011г. Околовръстна жп линия на София, въпреки че в цяла Европа в момента се наблюдава бум на изграждането, възстановяването и разширението на мрежата градските железници (S-Bahn) като начин за справяне с автомобилния трафик, инцидентите и замърсяването. (Лондон, Виена, Брюксел, Будапеща, Берлин, Франкфурт и т.н.).

Вече 3 години пишем писма, предложения, становища, коментираме темата на обществени обсъждания, но от страна на общината срещаме единствено подигравки или мълчание.

Нашите предложения бяха свързани и с повече и с по-малък интервал обществен транспорт за кварталите от „Витошката яка” – Бистрица, Симеоново, Драгалевци, Бояна. В момента автобусите (64 и 98) дори в час-пик са през 20 минути, което насърчава гражданите да ползват личен автомобил. Да не говорим за останалите, където интервалът достига до 1 час (автобус 63 да речем).”

Граждани от района разказаха, че всички терени от страната на Зоопарка, които са предвидени за застрояване с 6-8 етажни блокове са изкупени от една фирма, а имотите от страната на болница „Токуда” са собственост на бивш кмет на София от началото на 90-те години.

image

(фиг.1) Разрешението за строеж

image

(фиг.2) Колко дървета ще се изсекат в Борисовата градина. Отговорът от дирекция „Зелена система” е: „малко и всички са саморасляци”.

image

(фиг.3) Това е разработеният проект, на който никъде не е показано (а план-схеми не са налични и до момента) – как се решават въпросите с пресичането на велосипедисти и пешеходци и въобще придвижването на хората. Да не говорим как ще излизат и влизат линейките в болница „Токуда” и какъв ще бъде пешеходният достъп до мястото. Проектът е наличен тук: http://sofia-agk.com/index.php?option=com_content&task=view&id=567&Itemid=26

image

(фиг.4) Сегашната ситуация (големите пътни артерии са показани в синьо, а жълтите кръгове са местата на светофарите) с проблемните места и задръствания.

image

(фиг.5) Бъдещата ситуация, която предвиждаме от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт. Тук се добавят нови проблемни точки – кръстовището пред корт „Малееви”, входът на б-ца „Токуда”, сегашното автобусно колело на Хладилника и кръстовището пред МОЛ „Парадайс”, където и сега задръстванията са колосални и се чака десетки минути.

image
(фиг.6) Нашето предложение с план-схема за градска железница на София. Изпратили сме писма и до ЕК така че поне в архивите да се запази това, че някой е искал по-различен път за развитие на София.

 

 



 




Гласувай:
2
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: obshtestven
Категория: Лични дневници
Прочетен: 477223
Постинги: 188
Коментари: 83
Гласове: 99
Календар
«  Декември, 2018  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31