Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.11.2014 10:50 - МОСКОВСКИ ВЪРНА ЛИКВИДАТОРИТЕ В БДЖ?
Автор: obshtestven Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3142 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 12.11.2014 19:25

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

МОСКОВСКИ ВЪРНА ЛИКВИДАТОРИТЕ В БДЖ?

Ще продължи ли политиката на закриване на железницата?

След връщането на новия-стар министър на транспорта Ивайло Московски, днес бе издадена заповед за освобождаване на настоящето ръководство на БДЖ и връщането обратно на старото, начело с Владимир Владимиров и Велик Занчев.

Това се случи дни след избора на нов кабинет. Да отчитаме ли уволнението на ръководството като пореден удар срещу железницата? Означава ли това нарушение на чл.4 на директива 91/440 на ЕС, който гласи: „Държавите-членки вземат необходимите мерки за осигуряване независим статут на железопътните предприятия по отношение управлението, администрирането и вътрешния контрол по административни, икономически и счетоводни въпроси, за да осигурят на железопътните предприятия правото на независим статут, при който те разполагат в частност с активи, бюджет и счетоводство, отделни от тези на държавите.http://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/?uri=CELEX:31991L0440

В тази връзка, е редно да напомним, че през няколко месеца се правят смени в ръководствата на железницата, което считаме за мярка по-скоро за спъване на работата, вместо за движение в по-добра посока. В НК ЖИ ситуацията е по-стабилна и това дава възможност да се работи по определени дългосрочни цели и политики и разбира се, да се усвояват средства от ЕС.

След казаното до тук е редно да споменем, че най-дългогодишният директор на БДЖ Богдан Морфов е заемал поста 13 години (!). Ако видим ситуацията и в Германия, Русия, Франция – страните с най-мощни железница, там ръководствата са оставяни да работят, независимо кой идва на власт, защото има ясна прожелезопътна политика. Ако се предприемат промени, те би трябвало да се случват след публичен конкурс в обществения превозвач и инфраструктурен оператор, какъвто например има в обществените медии – БНР и БНТ. Всеки от кандидатите би трябвало да представи своята програма за развитие.

Ние продължаваме да настояваме за надзорен съвет по примера на Дойче Бан, където от 23-ма членове, поне 5 са от страна на работниците, има хора, избрани от страна на правителството, от общините, от бизнеса, би било добре да има и от страна на гражданите.

Ако политиката на принципала (министъра на транспорта) се запази
като тази от последните 30 години на закриване на железницата, няма абсолютно никакво значение кой ще бъде назначен на поста изп.директор, финансов директор и т.н. Припомняме, че България е подписала споразумение за партньорство с ЕС за периода 2014-2020, в което железопътния транспорт е посочен като приоритетен.

Ако действително се стартира нова процедура по приватизация на БДЖ, ще сме принудени отново ще организираме подписки, протести и информационна кампания и ще разчитаме на активната позиция на пътници и на железничари. Припомняме, че нашата инициатива събра подписка и протестираше активно срещу приватизацията на БДЖ Товарни превози и антижелезопътната политика в страната, която продължава десетилетия без оглед на политически сили и лица.

Междувременно на страницата на БДЖ се появи новината за продажбата на общо 100 пътнически вагони, част от които вероятно са годни за употреба след съответната ревизия. Вагоните са разделени в 100 лота, като началната продажна цена варира от около 11 хиляди лева до над 96 хиляди лева на обща стойност 3 377 680лв. В обявата са включени 10 спални вагона от серия 60-80 (доставени нови в началото на 80-те години), 12 спални вагона серия 70-30 и 7 спални вагона серия 70-71 (доставени втора употреба през 90-те години). Включени са 3 специализирани вагона за превоз на трудноподвижни лица и велосипеди от серия 84-33, както и 3 специализирани вагона за превоз на трудноподвижни лица и велосипеди от серия 84-43, които бяха купени преди няколко години за подобряване на условията на пътуване на хора с двигателни затруднения. Към тези вагони, отредени за продажба, се прибавят и 21 пътнически безкупейни вагона от серия 20-17, както и 44 пътнически купейни вагона от серия 20-47. http://bdz.bg/novina.php?id=2209462

Търгът ще се проведе на 14-ти ноември от 11 часа в сградата на БДЖ.

Ние настояваме за създаването на публичен регистър на подвижния състав на БДЖ и неговото състояние, както и за отговор от страна на принципала (министъра на транспорта) защо вагоните са в това състояние и кой носи отговорност за тази безстопанственост. Считаме, че евентуалният приход от 3 млн. лв. не би могъл да покрие дори в минимална степен дълговете на Холдинг БДЖ, които са над 550 млн. лв. (по официални данни). От друга страна обаче, БДЖ изпитва остър недостиг на вагони, като някои от влаковете се движат с по 1-2 вагона. Нашата информация е, че дружеството оперира с поне 100 вагона по-малко от необходимия му капацитет.



image
Снимка в-к "Монитор"







Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: obshtestven
Категория: Лични дневници
Прочетен: 662153
Постинги: 188
Коментари: 83
Гласове: 99
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031