Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.10.2014 14:41 - ГРАЖДАНИ ОТ КВ. "ХИПОДРУМА" ВОДЯТ ДЕЛО СРЕЩУ ЕТАЖНОТО КРЪСТОВИЩЕ НА ГЕШОВ И БЪЛГАРИЯ
Автор: obshtestven Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1905 Коментари: 0 Гласове:
0



ГРАЖДАНИ ОТ КВ. "ХИПОДРУМА" ВОДЯТ ДЕЛО СРЕЩУ ЕТАЖНОТО КРЪСТОВИЩЕ НА ГЕШОВ И БЪЛГАРИЯ 


До Административния съд на София град                                                                                                     чрез Районна администрация Красно село

 

Възражение

Уважаеми дами и господа административни съдии,

Обезпокоени сме от поредица решения на Столичен Общински Съвет, които влошават условията на живот в града и възразяваме срещу проекта за кръстовище на две нива на Гешов и България и проектирането на нов пешеходен мост (пасарелка) над бул. Акад. Иван Гешов към Болничния комплекс - Военна болница, Болница Св. Иван Рилски и Белодробна Болница.

·       Проектът силно влошава качеството на въздуха. Вдигането на естакадите и кръговото на проектираното кръстовище спират притока на чист въздух, идващ от Витоша и движещ се по трасето на покритата вече от бул. България до НДК река. Припомняме, че мястото на болниците е избрано неслучайно заради най-чистия въздух в града и относително по- ниските температури подпомагащи оздравяването.Притокът на чист въздух  по поречието стига до Орлов мост и проветрява тази част на града. По проекта липсва екологична експертиза. Вдигането на автомобилния поток във височина би бил най-лошият възможен вариант. Живеещите в квартала и спортуващите на стадион Раковски ще бъдат засипвани от прах и принудени да дишат дима на автомобилния трафик. Така като през фуния в болниците и града ще бъде вкаран мръсен въздух.

·       В съществуващата отсечка на от бул. Цар Борис и Георги Софийски движението по Гешов е на по-ниско ниво.Там след многобройните жалби на живеещите са монтирани звукоизолиращи материали, което е решило донякъде проблема със шума. В проектирания вариант за движение на автомобилите на второ ниво това не би било възможно.

·       Липсва  архитектурна част на проекта. По своето въздействие такова съоръжение се доближава до абстрактната монументална пластика и проблемите на пропорциите са от изключително значение.Тук за съжаление не може да става въпрос за естетика при  очевидната диспропорция на тънкия пилон (стъпващ между релсите на трамвая) и ширината на лентите. Скицата демонстрира една отживяла патетичност, завършваща с националния флаг. Липсват становища и отношение на компетентни органи по това как да изглежда една толкова сложна пространствена форма,  предвидена да бъде дълговечна. Липсва анализ на последствията за кварталите в съседство, липсва компесаторно залесяване, предвижда се разрушаване на оградата на църквата Успение на Св. Богородица в кв."Хиподрума".

·        Най- слабият аспект на проекта, предвиден за облекчаване на транспортните проблеми на това и съседните кръстовища е че, той вероятно няма да доведе до чувствително подобрение на ситуацията. Нееднозначността на допустимите поведения на водачите на МПС е много слаба страна - става дума за това, че на кръговото ще може да се качват и тези, които са за направо - в зависимост от това дали долу , където според проектантите им е мястото, свети червено или не, както и в зависимост от опашката пред кръстовището в съответната лента. Излизането от кръговото в посока НДК е над съществуващото трасе на трамвая и  в най-лявата-скоростна  лента. Изчакването на бързо движещите се направо коли би предизвикало задръстване в самото кръгово и би задържало включените двигатели на височина.

·       Всеки един такъв проект трябва да бъде планиран според реалните нужди на града, да предлага решения не само за автомобилния трафик, а комплексно решение за проблемите на кръстовището и района. Вместо това този проект предвижда отдалечаване на спирките от кръстовището с още 50-100 метра, не предвижда обособяване на  бус-ленти по бул."България" и въобще не зачита велосипедните алеи. Вместо да интегрира всички участници в движението – пешеходци, велосипедисти, градски транспорт, трудноподвижни и слепи хора, проектът предлага изграждане на пасарелка пред болничен комплекс, на една толкова жива пешеходна връзка. Напомняме че: ”Задължение на общината е да изгради урбанизираните територии така че да осигури достъп на хората с увреждане„ (чл. 32 от ЗИХУ в действие от 1.1.2005г.) Комисията ТЕЛК за хора със зрителни проблеми- слабовиждащи и слепи се намира в сградата на болница Иван Рилски, а спирки на градския транспорт има и от двете страни на бул. Гешов.

·       Това е един неоправдано скъп проект, който ще се изплаща със заем от общината и който ще натовари излишно нас и следващото поколение.Наблюдаваме как група фирми с определено господстващо положение в строителството, лобират успешно , измислят несъществуващи проекти с неясен ефект върху града, а общината тегли кредит и им ги възлага. Така на практика общинската инфраструктура е експлоатирана от частни фирми, за да бъде влошена средата в определени райони около тези кръстовища, с безмисленото обещание за подобрен автомобилен трафик.Смятаме за нарушено решение № 1386/2013/ЕС  НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА на Европа,което предвижда да се прилагат ”политики за устойчиво градско планиране и дизайн, включително на иновативни подходи за организацията на публичният градски транспорт и мобилност, екологично устойчиви сгради , енергоефективност и опазване на градското биоразнообразие, за което се обръщаме и към еврокомисаря по екология г-н Поточник.

·       За предстоящото изграждане на пасарелка разбрахме от закачен на уличен стълб лист. При съществуващите средства за комуникация е абсурдно да се очаква от живеещите в района и особено от хора с увреждания да бъдат запознати с проекта по този начин. Очакваме от Общината обявяване и провеждане на обществени обсъждания съгласно възприетите норми и участие на гражданите още на етапа на заданието.За съжаление на тези обсъждания не се представя цялостна документация, сложната материя се представя по-още по-усложнен начин, няма  коректни протоколи, нито общината, нито проектиращите  смятат обществените обсъждания за валиден инструмент за подобряване на проектите. Официално депозирани реакции на гражданите се отчитат като "становище", а не "възражения" - тоест смята се че гражданите са съгласни с начина на провеждане на плановете за промяна на средата и инвестиране на публични средства. На проведените две обществени обсъждания  живеещите в квартала заявиха, че категорично не приемат този проект.Посочени бяха доводите против - запрашаване, шум, нарушени комуникации. От специалисти беше посочена възможността трафикът да се отведе подземно. Присъстваше също и Главният  архитект на община София, който изрази съмнението си в полезността на този проект. Очаквахме нов проект, но вместо това сега се предвижда изграждане на пасарелка- качване на основно трудно подвижни хора над автомобилния трафик, като част от проекта кръстовище на две нива. Това несъосъобразяване  с резулатите от общественото обсъждане смятаме за грубо нарушаване на човешките права.

                                                                              

Настояваме за Вашата намеса в защита на живеещите в квартала, лекуващите се в болниците, в защита на града. Уверени сме, че грижата за чистия въздух, качествената среда и по- добрия начин на живот е наше общо дело.

image




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: obshtestven
Категория: Лични дневници
Прочетен: 662071
Постинги: 188
Коментари: 83
Гласове: 99
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031