Прочетен: 1294 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 25.06.2014 20:12
Войната по пътищата източва Здравната каса
Във връзка с новината от 23 юни 2014г., че НЗОК е с половин милиард лева дефицит и планира актуализация на бюджета си, Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт получи отговори по достъп до обществена информация, относно средствата които се събират от здравни осигуровки всяка година в нашата страна. Писмото ни беше изпратено до Министъра на здравеопазването Таня Андреева, оттам то бе препратено към НАП, откъдето получихме отговор. Средствата, които са събирани за здравни осигуровки през последните 4 години са приблизително 1,5 млрд. лева. По повод трагедията с прегазения в пешеходна зона Паоло в Стара Загора, ние поискахме данни от трите най-големи болници в България – колко пари се изразходват за лечение на пострадалите при ПТП. От Военна болница, отговорът беше, че не разполагат с подобна статистика. А от Пирогов ни отказаха, с мотива, че са търговско дружество. Ние обаче, вече знаем отговора, тъй като само преди две седмици излезе проучване на Световната банка, според което щетите от катастрофи в България ни струват 1 млрд.лв. годишно, основната част от които отиват за лечение на пострадалите при ПТП. Това на практика означава, че от всяка здравна вноска на самоосигуряващо се лице (която е в размер на 16,80 лв.) едва 1/3 или 5,70 лв. се изразходват за лечение на всички останали заболявания, включително сърдечно-съдови, операции в чужбина, лечение на онкоболни, детско здравеопазване, зъболекарска помощ и др.
Ние питаме докога лекарската гилдия ще продължава да мълчи за изнесените факти и докога в България по темата няма да се говори и ще продължи да се насърчава автомобилната зависимост. България е на едно от водещите места в ЕС по жертви на пътя на 100 хил. жители. Изпреварват ни само Литва, Латвия, Полша и Гърция. С тази разлика, че в посочените страни вече са предприели мерки за намаляване на автомобилния трафик – въвеждане на тол-такси, затягане контрола по граничните пунктове, насърчаване ползването на обществен транспорт. Има пряка зависимост между ниския дял на железопътния транспорт и броя пътни инциденти. Държавите, в които железопътният транспорт е по-развит и с по-голям дял, като например Австрия, Франция, Германия, се отчитат много по-малко пътници инциденти на 100 хил. жители.
Тагове:
Уолт Гарлингтън: Ще удари ли войната в У...
21 май - България иска да запази мира и ...
Обръщение към учените от БАН, да коменти...
Американски учен: Западът, а не Путин, е...