Постинг
28.05.2014 20:28 -
ЗАЕМИТЕ НА БДЖ - ЧАСТ ОТ ИЗПИТАНАТА СХЕМА ЗА ИЗКУСТВЕН ФАЛИТ НА ДЪРЖАВНИ ДРУЖЕСТВА
Заемите на БДЖ – част от изпитаната схема за изкуствен фалит на държавните дружества
По повод последните резултати от общото събрание на кредиторите на БДЖ, Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт изпрати серия въпроси на министъра на транспорта г-н Данаил Папазов с настояване публично да се даде отговори - кой е участвал в сделките за първи и втори облигационен заем на БДЖ и при какви условия са сключени те. По наша информация значителна част от дълговете на БДЖ (над 360 млн. лв. от общо ок. 700 млн.) са именно заради покупката на мотрисите „Сименс-Дезиро”. Ние настояваме да се търси наказателна отговорност на виновните за тежкото състояние на дружеството. За нас е очевидно, че заемът е бил взет с ясната идея, че никога няма да може да бъде изплатен, още повече, че навсякъде в ЕС подобни заеми са от името на държавата. Подобен случай имахме наскоро с Полските Държавни Железници PKP, които получиха средства и по ОП на ЕС, както и от Полската държава за нов подвижен състав и това стана със съгласието на Брюксел и позицията, че това НЕ Е ДЪРЖАВНА ПОМОЩ.Настояваме МТИТС да се погрижи да изпълни директивите и регламентите на ЕС 1192/69 http://eur-lex.europa.eu/legal-content/en/ALL/;jsessionid=whkQTD8FG9XGGqmNVwz1LyfJ5dN1XT7PQRWWWlqydZn2L230lQ49!1827107031?uri=CELEX:31969R1192 или т.нар. „Нормализация на сметките” на железопътните предприятия, тъй като държавните компании са поставени в много по-неизгодно положение от частните (тъй като изплащат много по-голям брой заплати при пенсиониране, поддържат щат по ЗОП, който не е необходим в частните дружества и т.н.), което прави държавната железница неконкурентна. Освен това ние настояваме да се изпълнява директива 91/440 http://www.mtitc.government.bg/upload/docs/Dir_440_91.doc&sa=U&ei=qbyDU53UEYGc0AXT74HwAQ&ved=0CBsQFjAA&usg=AFQjCNFxxyLDseCuiSd8nCWl04eloApvZA БДЖ не бе посочено като бенефициент по ОП на ЕС за периода 2007-2013г. като в подготовката на Оперативните програми са участвали именно хора, които сега се бяха кандидатирали за Европейския парламент и само преференциялният вот ги спря от повторно влизане. Именно на липсата на автономност на дружеството очевидно се дължи нежеланието на ръководството му да заведе съдебни дела срещу държавата за дължимите средства по Договора за обществена услуга, които според проучвания са повече от 700 млн. лв. Очакваме отговори на въпросите дали има печелишви шосета, след като има губещи линии в България и как автомагистрали в Испания фалират, а в България – не. Ние попитахме и колко средства са необходими за поддръжка на републиканската и общинска пътна мрежа в България и каква сума се събира от винетки и данъци на автомобилите? Означава ли това, че автомобилните пътища са губещи? Друго наше питане, по което очакваме отговор бе - до кога винетката за 40-тонен ТИР ще бъде 20 лв., а таксата за 40-тонен товарен вагон – 70 лв.? Затова ли жп транспортът е „губещ” и делът му непрекъснато спада?
Снимка в-к Дневник, фотограф Юлия Лазарова
Тагове:
Пълно мъгла за разследване срещу транспо...
Министърът на транспорта подаде оставка,...
Влаковете в България и Латвия
Министърът на транспорта подаде оставка,...
Влаковете в България и Латвия
В електронните вестници вече се появиха ...
Да напиша и аз нещо
Турското разузнаване: очаквайте 8 по Рих...
Да напиша и аз нещо
Турското разузнаване: очаквайте 8 по Рих...
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 99