Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.02.2014 19:00 - ДУБЛИРАНЕТО НА ТРАМВАИ И МЕТРО - СВЕТОТАТСТВО ИЛИ ПРЕДИМСТВО
Автор: obshtestven Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2545 Коментари: 0 Гласове:
2



ДУБЛИРАНЕТО НА ТРАМВАИ И МЕТРО - СВЕТОТАТСТВО ИЛИ ПРЕДИМСТВО
Сравнение между Прага и София


Карта на трамвайте и метрото в Прага. Забележете – там и Подземната железница, и трамваите не са разделени, както тук – в светая светих „Метрополитен” и ЦГМ, а са заедно в едно дружество, защото са обществен транспорт и са неделима част от стремежа за по-добри условия на пътниците и насърчаване на по-малкото ползване на автомобили. Там няма демонтирани трамвайни линии заради метрото. „Изненадващото” е, че метро и трамваи се "дублират" в централната градска част с повече от 28 ОБЩИ СПИРКИ ПО ТРИТЕ МЕТРОДИАМЕТЪРА и частично общи маршрути с половината от (30-ТЕ ТРАМВАЙНИ ЛИНИИ) (София имаме 15 трамвайни линии и едва 6 дублиращи отсечки и спирки, а главният архитект и зам. кметът по транспорта работят за продължаващото редуциране на наземния обществен транспорт) . Излизайки от центъра на Прага всеки транспорт си поема по пътя към крайните квартали.

Така се получава синергия на двата релсови транспорта за постигането на високият дял на обществения транспорт в града – 43%; автомобилният транспорт е с 33% дял; пешеходният транспорт (градът е една от най-посещаваните туристически дестинации в Европа) – 23%;  велосипедното движение - 1%. По данни от 2012г. с 30-те трамвайни линии се извършват 329 милиона пътувания, а с метрото – 589 млн. пътувания.

За сведение – В София целият ни обществен транспорт извършва 480 млн. пътувания. ( дял на обществения транспорт– 26%; автомобилният транспорт е с 62% дял; пешеходният транспорт  – 10%;  велосипедното движение – 3-4%.

Относно метрото в Прага – то е с 3 метродиаметъра и извършва дневно над 1 614 000 пътувания. За сведение – след пускането на третия метродиаметър се очаква в София метрото да извършва около 560 000 пътувания.

Двата града имат около 1,3 млн. души население.

Според Столична Община „дублирането” на метро и трамваи се смята за светотатство и неефективност. Поради тази причина бяха демонтирани трамвайните релси от бул. „Ломско шосе”, бул. „Витоша”, бул. „Черни връх” (спрян трамвай №9).. Предвижда се цялостното демонтиране на трамвайното трасе до „Хладилника” след пускането на Втория метродиаметър и независимо, че трамвай №10 минава по напълно различен маршрут и би се засекъл само за 1 спирка с метрото), бе демонтирано трасето до Парк Хотел „Москва”.

Така на практика хората, които преди са пътували с 1-2 транспорта, сега са принудени да се прекачват по 3-4 пъти и дори да са с карти, разходите им са се увеличили, а и времепътуването. Веднага даваме примери: пътуващите от Драгалевци преди пътуваха с 2 транспорта до центъра на града (НДК, Петте Кьошета, площад Македония,) – автобус №64 и после трамвай №9. Сега трябва да се придвижат с автобус до „Хладилника”, от там – с трамвай №10 до Джеймс Баучер, после да вземат метро, да слязат на НДК и да хванат трамвай №6. Тоест при дневен разход преди 4 години – 4 лв. за обществен транспорт, сега разходите са 8 лв. + няколко прекачвания. На практика придвижването с автомобил излиза по-евтино и бързо.

Същото се случи и с трамвай №1 и 7. Сега, за да стигнете от кв. "Манастирски ливади" до площад Света Неделя трябва да вземете трамвай, след това да се прекачите на метро за една спирка или трябва да ходите пеш (ако имате време, разбира се и не сте с двигателни проблеми, каквито са 20% от българските граждани).

image

http://www.myczechrepublic.com/prague/prague_metro.html




Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: obshtestven
Категория: Лични дневници
Прочетен: 665005
Постинги: 188
Коментари: 83
Гласове: 99
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930