Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.01.2014 16:19 - ДЕРАЙЛИРАЛИЯТ ТОВАРЕН ВЛАК – ПРИМЕР ЗА ЦЯЛОСТНА ПОЛИТИКА НА БЕЗСТОПАНСТВЕНОСТ
Автор: obshtestven Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4659 Коментари: 5 Гласове:
7

Последна промяна: 18.01.2014 22:20

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

ДЕРАЙЛИРАЛИЯТ ТОВАРЕН ВЛАК – ПРИМЕР ЗА ЦЯЛОСТНА ПОЛИТИКА НА БЕЗСТОПАНСТВЕНОСТ

По повод инцидента в междугарието „Мусачево” – „Яна” с дерайлиралия товарен влак, Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт продължава да пита – кой носи отговорност за тези инциденти?

Ние настояваме не само да се говорят празни приказки, а да се помисли какво е решението. Както виждаме по-строгата наказателна отговорност не пречи медицински работници да продължават да стават жертви на актове на посегателство върху здравето и живота им. Ако се върнем на Железницата, в повечето европейски страни тя (инфраструктура и превозвач) притежава собствена полиция, която отговаря, за охраната на цялото жп имущество, като се започне от линиите и гарите, мине се през спокойствието и сигурността на пътници в самите пътнически влакове, охранява товарните влакове. ЖП полицията притежава правомощия на обикновената полиция в рамките на сервитутите на жп линиите и имотите на железницата. Тук не говорим за наемане на охранителни фирми, които да се грижат за определен периметър или за т.нар.”Транспортна полиция”, която е на подчинение на МВР и зависи от управлението и финансирането на министерството. Тук говорим за цялостно наблюдение на жп мрежата в страната, което, както показва нашият, а и международният опит е в пъти по-ефективно. Във Франция например наскоро по европроект бяха закупени малки летателни апарати за видеонаблюдение на невралгични точки по жп инфраструктурата (на места, където има кражби на кабели и релси), какъвто е последният случай. До кога просто ще водим статистика на тези инциденти и какво трябва да се случи, за да се вземат реални мерки, които далеч не приключват с увеличаване на тежестта на дадено престъпление в Наказателния Кодекс.

Дали виновни за подобни инциденти са само т.нар. „мургави братя” или техните посегателства са резултат от цялостната политика на безстопанственост в Железницата? По аутобаните от друга страна, тъй като има магистрална полиция, според нашите наблюдения толкова проблеми – липсват.

Ние настояваме за цялостно преразглеждане на политиката с малцинствените групи в страната (да се разследва в крайна сметка дали зад извършителите на подобни престъпления не стои организирана на много по-високо ниво престъпна група). Необходимо е цялостно преразглеждане на „гетовизирането” на ромите и по правило заселването в непосредствена близост до жп линиите (което е предпоставка за подобни инциденти). Има достатъчно европейски програми, чрез които да се направи кампания сред самите цигански/ромски общности за вредите, които се причиняват и рисковете за живота на стотици пътници и служители в Железницата (във влаковете се возят и българи от ромски произход).

Оказа се, че в този участък са съкратени кантонерите, линията е обрасла и няма видимост за машиниста. Системата за автоблокировка на линиите според железничари е била изключена поради липсата на средства. По този начин машинистите на практика се движат на сляпо, тъй като семафорът би трябвало да свети червено за участъкът, който не е в изправност.

image




Гласувай:
7



1. raders - Чудя се какво още трябва да се случи, ...
19.01.2014 11:54
Чудя се какво още трябва да се случи, за да вдянат политиците, че циганите са сериозна опасност за обществото.
цитирай
2. otempora - Възможно е кражба да е "кап...
19.01.2014 13:37
Възможно е кражба да е "капката, която е преляла чашата"..., но ще ви дам професионалното си мнение само от снимката, която вие сте поместили и още една която видях също в Интернет. Линията е неподдържана. Вижда се, че част от траверсите са изгнили и не държат. Вижда се, че има множество неравности по ниво на едната или другата релсова нишка и неизправности по ос. Вижда се, че баластът е разпилян и почти липсва пред челата на траверсите, вижда се, че в арите (междутраверсията, на вашата снимка) е толкова ниско, че траверсите са във въздуха. Железния път направо плува. Той си плаче за дерайлиране. Вижда се (на вашата снимка), че петия траверс е толкова изгнил, че е изпаднала ребровата подложка. Сигурен съм, че ако циганите са крали материали, което се е случвало и на мой железен път, не са го правили наред, а през няколко траверса. Те така крадат. Ако пътят е бил изправен, с такава скорост, дори 2/3 от скрепленията да са липсвали, е нямало да има проблем. Обаче проблемът според мен е бил в железния път. Затова влаковете са се движели с ограничена скорост. И сега всички се опитват да се скроят зад кражба. Вероятно, това няма да е първото дерайлиране, защото железните пътища и поддържането им у нас е в трагично състояние. Поддържането е сведено отдавна под всякакви писани норми. Съкратиха кантонери, работници, изгониха кадърни техници и инженери. Сега хвърлят лайна по циганите. Някак си ми прилича на Германия по времето на Хитлер, когато евреите са били виновни за всичко.
цитирай
3. otempora - А пропо, мога да ви препоръчам по темата:
19.01.2014 13:43
http://otempora.blog.bg/technology/2013/10/14/tunelyt-pod-bosfora-i-vyzmojnostta-da-hvanem-tovarite-ot-azi.1192099
От този и от свързаните с него материали може да видите какво е състоянието на железните пътища и как се правят ремонтите, т.е. как се крадат парите за ремонти, извършвани от български фирми.
цитирай
4. kostadin - !!!!!!!!!!!!!
19.01.2014 16:02
Всички безграмотни обикновенно да безработно и безпризорни .Терористи са другите ,които са им отнели правото да се развиват хуманно
цитирай
5. varg1 - Аз
19.01.2014 16:36
смятам,че достатъчно самата железница е разделена за да има и различни видове полиция.Говори се за еко или зоо полиция също.Задълженията и правата на един полицаи са едни и същи.Когато човек е не само задължен да изпълнява поставените му задачи,а съвестно работи той ще познава достатъчно добре особенностите и спецификата на мястото на изпълнение на служебните си задължения.
Дълга е темата.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: obshtestven
Категория: Лични дневници
Прочетен: 665013
Постинги: 188
Коментари: 83
Гласове: 99
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930