Прочетен: 4659 Коментари: 5 Гласове:
Последна промяна: 18.01.2014 22:20
ДЕРАЙЛИРАЛИЯТ ТОВАРЕН ВЛАК – ПРИМЕР ЗА ЦЯЛОСТНА ПОЛИТИКА НА БЕЗСТОПАНСТВЕНОСТ
По повод инцидента в междугарието „Мусачево” – „Яна” с дерайлиралия товарен влак, Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт продължава да пита – кой носи отговорност за тези инциденти?
Ние настояваме не само да се говорят празни приказки, а да се помисли какво е решението. Както виждаме по-строгата наказателна отговорност не пречи медицински работници да продължават да стават жертви на актове на посегателство върху здравето и живота им. Ако се върнем на Железницата, в повечето европейски страни тя (инфраструктура и превозвач) притежава собствена полиция, която отговаря, за охраната на цялото жп имущество, като се започне от линиите и гарите, мине се през спокойствието и сигурността на пътници в самите пътнически влакове, охранява товарните влакове. ЖП полицията притежава правомощия на обикновената полиция в рамките на сервитутите на жп линиите и имотите на железницата. Тук не говорим за наемане на охранителни фирми, които да се грижат за определен периметър или за т.нар.”Транспортна полиция”, която е на подчинение на МВР и зависи от управлението и финансирането на министерството. Тук говорим за цялостно наблюдение на жп мрежата в страната, което, както показва нашият, а и международният опит е в пъти по-ефективно. Във Франция например наскоро по европроект бяха закупени малки летателни апарати за видеонаблюдение на невралгични точки по жп инфраструктурата (на места, където има кражби на кабели и релси), какъвто е последният случай. До кога просто ще водим статистика на тези инциденти и какво трябва да се случи, за да се вземат реални мерки, които далеч не приключват с увеличаване на тежестта на дадено престъпление в Наказателния Кодекс.
Дали виновни за подобни инциденти са само т.нар. „мургави братя” или техните посегателства са резултат от цялостната политика на безстопанственост в Железницата? По аутобаните от друга страна, тъй като има магистрална полиция, според нашите наблюдения толкова проблеми – липсват.
Ние настояваме за цялостно преразглеждане на политиката с малцинствените групи в страната (да се разследва в крайна сметка дали зад извършителите на подобни престъпления не стои организирана на много по-високо ниво престъпна група). Необходимо е цялостно преразглеждане на „гетовизирането” на ромите и по правило заселването в непосредствена близост до жп линиите (което е предпоставка за подобни инциденти). Има достатъчно европейски програми, чрез които да се направи кампания сред самите цигански/ромски общности за вредите, които се причиняват и рисковете за живота на стотици пътници и служители в Железницата (във влаковете се возят и българи от ромски произход).
Оказа се, че в този участък са съкратени кантонерите, линията е обрасла и няма видимост за машиниста. Системата за автоблокировка на линиите според железничари е била изключена поради липсата на средства. По този начин машинистите на практика се движат на сляпо, тъй като семафорът би трябвало да свети червено за участъкът, който не е в изправност.
Тагове:
ДА ПРЕСРЕЩНЕШ ВЛАК / TO INTERCEPT TRAIN,...
НОВА ВАНДАЛСКА ПРОЯВА ВЪВ ВЛАКА ЗА ПЛОВД...
Учтиви идилци от Дон в Париж
ЗАЩО НИКОГА НЯМА ДА СИ КУПЯ НЕЩО НА ИЗПЛ...
От този и от свързаните с него материали може да видите какво е състоянието на железните пътища и как се правят ремонтите, т.е. как се крадат парите за ремонти, извършвани от български фирми.
Дълга е темата.