Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.12.2013 17:29 - ПРЕДКОЛЕДНО РАЗПРОДАВАТ 955 ТОВАРНИ ВАГОНИ НА БДЖ
Автор: obshtestven Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2159 Коментари: 0 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт допълни с нови документи сигнала си от 15 ноември до главния прокурор Сотир Цацаров за два нови търга за общо 955 товарни вагона, които ще се проведат на 9-ти и 10-ти декември.

На първия (9-ти декември) са пуснати 922 вагона за малко над 12 млн. лв.

За следващия ден е насрочен търг, на който се появяват 33 вагона на БДЖ в Сърбия, за които има съмнение, че са част от обявените преди 2 години от министър Симеон Дянков за изчезнали повече от 1000 вагона на дружеството в западната ни съседка. Явно сега те са се „намерили” и 33 от тях се продават за малко над 300 хил. лв.

Вчера трябваше да се проведе обществен съвет по транспорта, но той бе отложен с мотива, че „нямало постъпили предложения за тема на заседанието”. Това според нас е бягство от отговорност и от неудобните въпроси.

Поради тази причина настояваме за публична среща с ръководството на дружеството и представител от министерството на транспорта пред журналисти, за да се изяснят всички поставени от нас през последните месеци въпроси – включително защо БДЖ не е посочено като бенефициент по оперативните програми на Европейския съюз за следващия програмен период и кой носи персоналната отговорност за това. Ние питаме – какво означават „неоперативни” активи.

За сведение – в различни сайтове из мрежата рециклирани товарни вагони, произведени през 60-те години на ХХв. струват между $20 000 - $ 60 000 за 1 бр.. Новопроизведени товарни вагони могат да се открият за над $100 000 за 1 бр. За нас е престъпна липсата на публична информация и ревизия на състоянието на вагонния и локомотивен парк на БДЖ, за които ние настояваме от лятото на миналата година. Иначе средната начална цена за един от нашите вагони е $7 000 - $9 000.

На предишната акция „Рециклирай БДЖ”, инициативата внесе своите искания в деловодството на БДЖ вх.№ 34-00-822 от 22.11.2013, както и в министерство на транспорта Рег.№ 31-03-151 от 22.11.2013, на които и до момента нямаме отговор.

Считаме, че БДЖ продължава да не се управлява автономно, в разрез с Директива 91/440 на Европейския съюз. КАТО ГРАЖДАНИ СИ ЗАДАВАМЕ РЕТОРИЧНИЯ ВЪПРОС - ДАЛИ ИМА ЕДИН ЧОВЕК ОТ РЪКОВОДСТВОТО НА ДРУЖЕСТВОТО, КОЙТО ИМА СМЕЛОСТТА ДА СИ ПОИСКА ДЪЛЖИМОТО И ДА ЗАЩИТИ ИНТЕРЕСА НА ДРУЖЕСТВОТО И НА ОБЩЕСТВОТО? С продажбата на този подвижен състав, българските държавници окончателно абдикират от политиката на Европейския Съюз за жп превозите и инфраструктурата като основен приоритет и бетонират зависимостта от вноса на горива. Според железничари, има значително търсене, както за пътнически, така и за товарни превози, но има огромен недостиг на вагони и локомотиви. Считаме, че по този начин на БДЖ за пореден път няма да му бъде позволено да се бори за ПОВЕЧЕ ПЪТНИЦИ И ПОВЕЧЕ ТОВАРИ И ДА БЪДЕ КЛИЕНТООРИЕНТИРАНА КОМПАНИЯ.

Ние смятаме, че това е поредната далавера на гърба на българския данъкоплатец и БДЖ, които тази година навършиха 125 години, но никой освен нашата инициатива не се сети да отбележи това събитие.

Ако вагоните се свържат в една композиция, тя би била дълга 13 км.!!!

Линкове към обявите можете да видите тук:

http://bdz.bg/files/2012/publicorder/112013/targ_tovarni_vagoni.doc

http://bdz.bg/files/2012/publicorder/112013/Obiava_Prodajba_33_TV_DOBOY-21112013.doc

Търг за ведомствено жилище в жк Люлин

http://bdz.bg/files/2012/publicorder/112013/Obiava_jilishte_Liulin.doc

image




Гласувай:
3



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: obshtestven
Категория: Лични дневници
Прочетен: 662257
Постинги: 188
Коментари: 83
Гласове: 99
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031