Постинг
07.11.2013 21:40 -
Приватизацията на Румънските Товарни превози бе прекратена
Румънското правителство не успя да изпълни условията за приватизацията на CFR Marfa: процедурата приключи
Румънското правителство чрез Министерството на транспорта не е успяло до 14 октомври да изпълни законова процедура, която да изпълни условията за приватизация на 51% от националния оператор в товарните превози. През юни 2013г. Министерството на транспорта анонсира победителя румънската частна жп компания GFR (притежаваща и частната БЖК в България). Процедурата за продажба беше стартирана в изпълнение на споразумението подписано от румънското правителство с МВФ. Министерството на транспорта организира в началото на 2013г. две бързи процедури за продажба на дялово участие. Целият приватизационен процес беше белязан от липсата на обществена подкрепа за приватизацията. Бившият румънски министър на транспорта Релю Феничиу (осъден за корупция в средата на 2013г.) започна своя мандат през януари 2013г., коментирайки, че приватизацията на CFR Marfa н...е е приоритетна за него. Но само за две седмици си промени мнението и анонсира началото на приватизационната процедура.
След първия опит за приватизация офертите на тримата кандидати бяха отхвърлени от специално създадената Комисия по продажбата заради непълна документация. Разбира се, когато сделката отново бе възобновена Министерството на транспорта бе свалило критериите, относно финансовите гаранции и изискания оборот на кандидатите. След избора на победител Министерството на транспорта започна процес по прехвърлянето на активи на CFR Marfa в други държавни компании, притежание на Министерството. Това на практика доведе до прекъсване на процедурата, тъй като тя трябваше да бъде завършена в срок от 60 дни.
http://www.railwayinsider.eu/wp/archives/57223
Пояснение: приватизационните процедури в Румъния законово са уредени по съвсем различен начин от тези в България; офертите са необвързващи, което означава, че самата процедура може да бъде спряна по всяко време и да не бъде изпълнена.
Румънското правителство чрез Министерството на транспорта не е успяло до 14 октомври да изпълни законова процедура, която да изпълни условията за приватизация на 51% от националния оператор в товарните превози. През юни 2013г. Министерството на транспорта анонсира победителя румънската частна жп компания GFR (притежаваща и частната БЖК в България). Процедурата за продажба беше стартирана в изпълнение на споразумението подписано от румънското правителство с МВФ. Министерството на транспорта организира в началото на 2013г. две бързи процедури за продажба на дялово участие. Целият приватизационен процес беше белязан от липсата на обществена подкрепа за приватизацията. Бившият румънски министър на транспорта Релю Феничиу (осъден за корупция в средата на 2013г.) започна своя мандат през януари 2013г., коментирайки, че приватизацията на CFR Marfa н...е е приоритетна за него. Но само за две седмици си промени мнението и анонсира началото на приватизационната процедура.
След първия опит за приватизация офертите на тримата кандидати бяха отхвърлени от специално създадената Комисия по продажбата заради непълна документация. Разбира се, когато сделката отново бе възобновена Министерството на транспорта бе свалило критериите, относно финансовите гаранции и изискания оборот на кандидатите. След избора на победител Министерството на транспорта започна процес по прехвърлянето на активи на CFR Marfa в други държавни компании, притежание на Министерството. Това на практика доведе до прекъсване на процедурата, тъй като тя трябваше да бъде завършена в срок от 60 дни.
http://www.railwayinsider.eu/wp/archives/57223
Пояснение: приватизационните процедури в Румъния законово са уредени по съвсем различен начин от тези в България; офертите са необвързващи, което означава, че самата процедура може да бъде спряна по всяко време и да не бъде изпълнена.
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 99