Прочетен: 3118 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 18.10.2013 18:38
Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт , която организира серия протести и подписки срещу политиката на Столична Община за изграждане на кръстовища на две и повече нива, пусна сигнал и обжалва разрешението за строеж № Б-100, 30.09.2013г , издадено от гл.инж. на СО за изграждане на кръстовище на две нива на бул. „Пейо Яворов” и бул.”Стоян Михайловски”. Аргументите на инициативата са, че разрешението за строеж е издадено без задължително необходимата, влязла в сила преценка на компетентните органи, относно необходимостта от извършване на Оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС). Гражданите настояват за прекратяване на строителството и провеждане на обществен дебат, свързан с изграждането на подобни съоръжения в София. Като инициативата напомня, че тези кръстовища ще бъдат изградени със заем.
Обръщаме внимание, че София е градът с най-голямо замърсяване с фини прахови частици от всички европейски столици, основен източник на които е автомобилният трафик – 176 дни в годината, при пределно допустими 35 дни.
На 24 януари 2013г., ЕК изпраща предупреждение за започване на процедури срещу България за системно превишаване на фините прахови частици във въздуха. http://europa.eu/rapid/press-release_IP-13-47_en.htm. Припомняме мнението на Валери Серафимов - началник отдел "Мониторинг на въздуха" към Изпълнителната агенция по околна среда: „Правили сме много замервания като сме проверявали нивото на замърсяване на въздуха в ден с автомобилен транспорт и в Деня без автомобилен транспорт. Изводите са, че от 5 до 10 пъти намалява замърсяването на атмосферния въздух в ден без автомобилен транспорт. За големите градове, каквито са София и Пловдив, основния проблем е автомобилният транспорт." http://dartsnews.bg/News/31304.
От инициативата припомнят и заключението на главния консултант, изготвил плана за организация на движението в гр. София през 2012г. Мот Макдоналд - „Малка е ползата от реконструкции на кръстовища в рамките на града на две нива, тъй като така опашките от автомобили по-бързо ще се преместят на следващото място на задръстване като по този начин ще създадат по-голям проблем на следващия възел по посоката на движение” – стр.21. Заключенията в доклада на Мот Макдоналд са публикувани на сайта на Столична Община тук: http://sofia.bg/pressecentre/foto/16-02.pdf.
Настояваме да бъдат представени публично обосновките и разчетите, които оправдават строителството на кръстовища на две нива в столицата, липсата на дългогодишни инвестиции в обществения транспорт, липсата на единна система за организация на движението и останалите точки, които са посочени в доклада, а не са изпълнени.
Тагове:
Groovy Sessions 307 2012- 02- 19 by Doss...
Groovy Sessions 308 2012- 02- 26 by Doss...