Постинг
16.10.2013 12:56 -
БДЖ - какво ще бъде, зависи от цялото ни общество
По повод материала на г-жа Панделиева във в-к "Монитор", озаглавен: "БДЖ – топло, чисто, бързо?" www.monitor.bg/article бихме искали да й отговорим като граждани, които се борят за спасението на дружеството от повече от 2 години.
Докато пътниците мислят само и единствено да им е комфортно, а не се питат за виновниците и не се интересуват за причините, по-добре наистина да нямаме железница. В момента, тя е отхвърлена, подритана и оплюта от всички възможни страни. Така ли ще я правим работеща? Хайде, да набием няколко просяка от улицата и после да им кажем - ама ние искахме да ви помогнем. Ефектът ще е същият. Старият подвижен състав не е проблем в държавите, които уважават Железницата си. Само у нас е проблем, където очакваме, че от утре по линиите ни ще захвърчат вакуумни цилиндри и това ще оправи нещата. Да видим как е в Испания, как е в Китай - и в двете страни се отказаха да развиват обикновени влакове, а само високоскоростни. Сега дупката между бедни и богати там е с още няколко метра по-голяма, а заемите на държавата се увеличават, защото на практика не се изплащат подобни инвестиции. Колкото до любимата субсидия, която при всяка статия расте с по 40-50-60 млн., нека първо видим колко реално са дадени и какви разходи прави една Железница на практика и какви един автомобил. Да видим тогава дали ще са достатъчни тези пари или ще вземе да се окаже, за ужас, на някои хора, че вината не е във влаковете, мотрисите, релсите, стрелките.
И също един любопитен въпрос без отговор - а скоро, многоуважаемата, да се е возила в автобус?
Докато пътниците мислят само и единствено да им е комфортно, а не се питат за виновниците и не се интересуват за причините, по-добре наистина да нямаме железница. В момента, тя е отхвърлена, подритана и оплюта от всички възможни страни. Така ли ще я правим работеща? Хайде, да набием няколко просяка от улицата и после да им кажем - ама ние искахме да ви помогнем. Ефектът ще е същият. Старият подвижен състав не е проблем в държавите, които уважават Железницата си. Само у нас е проблем, където очакваме, че от утре по линиите ни ще захвърчат вакуумни цилиндри и това ще оправи нещата. Да видим как е в Испания, как е в Китай - и в двете страни се отказаха да развиват обикновени влакове, а само високоскоростни. Сега дупката между бедни и богати там е с още няколко метра по-голяма, а заемите на държавата се увеличават, защото на практика не се изплащат подобни инвестиции. Колкото до любимата субсидия, която при всяка статия расте с по 40-50-60 млн., нека първо видим колко реално са дадени и какви разходи прави една Железница на практика и какви един автомобил. Да видим тогава дали ще са достатъчни тези пари или ще вземе да се окаже, за ужас, на някои хора, че вината не е във влаковете, мотрисите, релсите, стрелките.
И също един любопитен въпрос без отговор - а скоро, многоуважаемата, да се е возила в автобус?
Съвсем случайно попаднах на статия от ве...
Бойко Борисов в интервю пред вестник Мон...
Маги Вълчанова в интервю за вестник &quo...
Бойко Борисов в интервю пред вестник Мон...
Маги Вълчанова в интервю за вестник &quo...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 99