Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.07.2013 12:03 - Консултантът по Генералния план за организация на движението в София е против строежа на естакади (кръстовища на две нива) Общината е платила 2,3 млн. лв. за и
Автор: obshtestven Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2115 Коментари: 0 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Консултантът по Генералния план за организация на движението в София е против строежа на естакади (кръстовища на две нива) 

Общината е платила 2,3 млн. лв. за изготвяне на документа

 

Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт, която неколкократно се противопостави на продължаващото изграждане на естакади в столицата, неочаквано откри съмишленици в лицето на международната консултантска фирма „Мот Макдоналд” (Mott McDonald).

Оказва се, че според изследването на консултанта по проекта за Генерален план за организация на движението в София, за което са заплатени 2,341 млн. лв., те категорично заявяват:

„Малка е ползата от реконструкции на кръстовища в рамките на града на две нива, тъй като така опашките от автомобили по-бързо ще се преместят на следващото място на задръстване като по този начин ще създадат по-голям проблем на следващия възел по посоката на движение” – стр.21

Очевидно, Столична Община не се е съобразила с това заключение, след като вече е построила няколко и има намерение да строи още кръстовища на две нива през оставащите месеци до края на т.г. Инициативата определя нейното решение за скандално и неприемливо, предвид факта, че парите на данъкоплатците се харчат напълно нецелесъобразно. Вече са налице с неоспорими доказателства, че в столицата решенията се взимат еднолично, без да се зачитат мненията на трети страни.

От инициативата цитират още от проучването: „На принципа на микромоделирането е било отхвърлено кръгово кръстовище на второ ниво на бул. "България" и бул. "Тодор Каблешков".”

Цитиран материал: „Приемат Генералния план за организация на движението в София до месец” – infrastructure.bg с автор Милена Василева

В същия доклад, общината е критикувана още по отношение на организацията на движение:

„Необходими са внимателни, балансирани предложения за промяна в ценообразуването или за други механизми, които да доведат до ограничаване на трафика чрез въздържане от използване на личен автомобил за ежедневни пътувания и увеличени и целенасочени инвестиции за подобряване на обществения транспорт. Трябва да има ясен ангажимент пред обществеността за получаване на необходимото разбиране за такава стратегия като първо се реализират необходимите подобрения на обществения градски транспорт.” – стр.15

По-долу на същата страница консултантът продължава: „Некоординираните инвестиционни решения могат да доведат до бъдеща неоптимална и ограничена експлоатация на мрежата и да създадат дългова тежест, която да не може да се компенсира с акумулираните ползи”.

До момента обаче, няма разработени сценарии, няма разчети по различни алтернативи, няма прозрачност на изразходените средства. Или поне на гражданите не са предоставени такива, тъй като те са извън затворената тоталитарна система на Столична община.

Изводът е красноречиво събран в следния цитат от доклада на консултанта:

„В този контекст е важно политиците от всички партии да стигнат до извода, че няма такъв град, който да може ефективно да поеме неограниченото нарастване на използване на автомобили без това сериозно да се отрази на конкурентноспособността, структурата на застрояване на града и околната му среда, а също и на качеството на живот на неговите обитатели” – стр. 14

"Над 30-годишния опит показва, че независимо от усилията никога не успяваме да осигурим необходимия капацитет на уличната мрежа, така че да отговори на нарастващото търсене от автомобилния трафик, новата пътна инфраструктура изисква големи финансови средства и влошава екологията, а не подобрява условията на живот в градовете"

http://www.segabg.com/article.php?issueid=9972§ionid=5&id=0001201

От гражданската инициатива настояват да бъдат представени публично обосновките и разчетите, които оправдават строителството на кръстовища на две нива в столицата, липсата на дългогодишни инвестиции в обществения транспорт, липсата на единна система за организация на движението и останалите точки, които са посочени в доклада, а не са изпълнени.

Гражданите припомнят за заведени дела в административния съд срещу проекта за кръстовище на две нива на „Семинарията”, както и за трамваят, наречен с право от гражданите „Безумие”.

Заключенията можете да прочетете тук: http://sofia.bg/pressecentre/foto/16-02.pdf




Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: obshtestven
Категория: Лични дневници
Прочетен: 665122
Постинги: 188
Коментари: 83
Гласове: 99
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930