Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.06.2013 12:12 - Лъжите на Петър Диков и трамвай "Безумие"
Автор: obshtestven Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3152 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 19.06.2013 12:24

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

tv7.bg/dobro-utro/news/9768444.html

Здравейте на всички приятели и на всички, които се интересуват от това – какво се случва в София и какво означава изсичане на Борисовата градина заради трамвай, прокарване на естакада, която няма да реши никакви проблеми със задръствания, отваряне на булеварди между Симеоновско шосе и Цариградско шосе, застрояване, нови проблеми и т.н.

Днес сутринта нашата инициатива трябваше да участва в студиото на ТВ7 в дебат с главния архитект на София Петър Диков. За съжаление нашият представител не пристигна навреме (поради нередовен и неудобен градски транспорт до събитието, въпреки че е тръгнал 70 минути преди уговорения час). Успял да стигне точно преди рекламната пауза, но не бил допуснат в студиото като обяснението бе, че „паузата е много кратка” и „няма време”.

Това не попречи на главния архитект на София да изговори куп простотии и да се опита да манипулира гражданите, че видите ли – ние искаме влак вместо трамвай, че не искаме трамвай, че не искаме естакада и че не искаме прогрес в крайна сметка, да отклони вниманието от проблема, да каже, че Околовръстната жп линия не може да се възстанови, а естакадата ще отпуши трафика. Всяка една от тези лъжи ще се опитаме да оборим и в медиите, и тук.

Искаме да обърнем специално внимание на водещите на предаването и на цялата телевизия – техни екипи идват на почти всеки наш протест, включително и тези за БДЖ и срещу неговата приватизация, които правихме и продължаваме да правим. Нито един път медията не ги отрази със собствен материал. Фрапантен случай бе протестът преди Коледа, когато на Централна гара от протестиращите бе взето интервю, а накрая излезе материал – как хората чакали на гарата и автогарата и как ще се прибират по празниците.

Любопитен бе и случаят на събирането на граждани пред Административния съд по повод делото срещу приватизацията на БДЖ преди месец. Тогава отново репортер на ТВ 7 ни взе интервю, но абсолютно нищо не бе излъчено.

Така стигаме до днешната случка. От името на нашият представител, чието име беше намесено в ефир и бяха казани лъжи по негов адрес от главния архитект,

искаме много ясно да заявим:

 1. Ние не сме против трамваите. Ние сме против безумното изсичане на стотици дървета, прокарването му по тясна улица, така че да загуби всички предимства от отделено трасе и да е толкова бавен, че да принуди хората да се качват на коли, тъй като ще трябва и да се прекачват ако се спре 94 и се променят маршрутите на 102 и 88. Ние сме против противопоставянето на най-екологичния транспорт – релсовия срещу екологията. Ние предлагаме алтернатива – оставане на съществуващото трасе покрай Руското посолство, изграждане на крило на моста за метрото и достигане до метростанция Г.М.Димитров – безпроблемно, по обособено трасе и без да създава неудобства при строителството. Маршрутът ще се скъси на 1400 метра, докато по плановете на Общината трябва да се изгражда трасе 2600 метра като трябва и подземната инфраструктура по Н. Габровски да се изгради на практика наново заради масата на трамваите и факта, че тази улица никога не е била проектирана.

Искаме да попитаме – кой закри трамваи и унищожи удобни маршрути? Не беше ли Столична Община в лицето на г-н Диков, кметове, СОС, които спряха трамвай 9, който се движеше между Хладилника и Надлез Надежда по бул. Христо Ботев, въпреки, че той има малко допирни точки с метрото. Кой закри трамвай №14, №2, унищожи трасето по Витошка отново с мотива, че се „дублира с метрото”. Общинарите са подготвили проекти за спиране на тм №6, както и на трамвай №10 след като започне строителството на метрото до МОЛ „Парадайс”.

Сервилността на водещите бе безгранична, все едно главният архитект не може да се защитава сам, застанаха трима срещу един (представителя на инициативните комитети от кварталите Изгрев, Изток и Дианабад), което е далеч от всякаква журналистическа етика и морал.

2. Относно Естакадата на кръстовището на "Семинарията" – не разбраха или не желаят да разберат някои хора. Повече пътища – означава повече автомобили. За никакво отпушване на тапи не може да става въпрос след като задръстванията се преместват на следващото кръстовище, това насърчава увеличаване на автомобилния трафик. Общината нехае, че автомобилното движение е основният замърсител на въздуха в София. През 2012г. градът бе обявен за ПЪРВЕНЕЦ ПО МРЪСЕН ВЪЗДУХ СРЕД ЕВРОПЕЙСКИТЕ СТОЛИЦИ. Да не говорим за огромните разходи, които трябва да плащат всички граждани на нашия град. Можем ли да си позволим повече това ?

 3. Околовръстната жп линия е алтернатива на естакадата, алтернатива на преминаването през центъра, което е много страшно за Общината. Изчисленията показват, че за 30 минути ще можете да обиколите София от Руски паметник до Хладилника, преминавайки през изключително зле снабдени с транспорт квартали като Разсадника, Красна поляна, Гевгелийски, Западен парк, Захарна фабрика, Банишора, Подуяне, Слатина, Арена Армеец, Изток, Изгрев и Дианабад, Хладилника. Линията минава на километър от Терминал 1 на летище София и би осигурила чудесна алтернатива за стигане до Централна гара за 10 минути. Освен това трасето отива към Орландовци и Малашевци, които са изключително зле транспортно и комуникационно. Можете да стигате от Перник до Руски паметник в София много по-удобно от колкото пътуването с автомобил или автобус.

image

 

Сега ще ви пуснем малко цитати от казанотото от главния архитект. Оставяме на вас – вие да оценявате може ли такъв човек да заема една от най-важните длъжности в нашия град.

 

„Някой иска да представи храсти за дървета”

ето ги храстите, които са боядисани в червено за сечimage

 

По-нататък: „Съобразяваме се с дърветата категорично”, „Хората могат да отидат да се запознаят на место”

(около 200 от тях миналата седмица го направиха и видяха за каква сеч става дума)

 

Водещият Витомир Саръиванов твърдеше за автобуси 88, 102 и 94, че там се движат „най-грохналите автобуси”. Между другото главният архитект на район „Изгрев” преди дни се опитваше да ме убеди, че 94 е със стари автобуси „Чавдар”. Това показва и колко запознати са журналисти и архитекти с проблемите на района и колко често ползват обществен транспорт.

Относно автобус 94 показахме вчера – планът, представен на Общественото обсъждане в р-н Изгрев на 29-ти април показваше точно това – спиране на 94.

Водещ Витомир Саръиванов: „Защо само се протестира, а не се дават алтернативи”.

Кой трябва да дава алтернативи, гражданите ли след като процедурата е почти приключила без представяне на алтернативи от Общината?

Арх. Диков: „Да се дублира трасето на трамвай и метро за една спирка е безумие.”

Интересно – как ще качим повече хора на градския транспорт ако не им осигурим удобен транспорт, който да е алтернатива на движението с автомобил?
image

 

Арх. Диков: „Концепцията на Общината е да използва изграденото метро за гръбнак на транспортната схема на града и всички останали видове транспорт максимално бързо да довеждат гражданите до метрото”.

 

Въпреки, че метрото има ограничен капацитет и хората ще трябва да се качват на автомобили, а и ни струва 32 млн. лв. на километър и скоро цената на билета ще се увеличи на 1,50 лв.

„Метрото, за разлика от другите видове транспорт – колкото повече го натоварваш, то става по-удобно, тъй като се скъсява времето между отделните влакчета и става по-начесто, когато е по-натоварено.”..................

Метрото също има определен капацитет и не е вярно, че е бездънно, както вероятно се опитва да ни убеди господин архитектът. Особено по начина, по който е направено в София, неговият лимит ще се изчерпа много по-бързо. Докато се развие по начина, по който си представят, ще мине неоправдано дълго време, през което целият градски транспорт ще е принуден да страда, респективно гражданите, които го ползват.

 „Околовръстната железница – „представете си да има семафор на „Симеоновско шосе”.

 

Главният архитект не е чувал за думата „тунел” може би ............

 

„Вчера сдружението за обществен релсов транспорт казаха да не се прави трамвая и кръстовището, а да се възстанови Околовръстната жп линия”.

 

Отговор: Сами можете да видите какво предлагаме:
image

Витомир Саръиванов: „Според вас кой ще пусне железница? Кой ще даде пари за железница”

Отговор: Има кой господине, излезте малко извън България, слезте от автомобила и ще видите, че в цяла Европа градската железница е ключов елемент при решаването на проблемите с транспорта в градовете.

И накрая ще цитираме думите на представителя на хората от квартал Изгрев: „1300 души ще станат и ще кажат какво той се опита да скрие в момента!”




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: obshtestven
Категория: Лични дневници
Прочетен: 664594
Постинги: 188
Коментари: 83
Гласове: 99
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930