Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.04.2013 00:27 - ИЗЯВЛЕНИЕ НА ИНЖ. КРАСИМИР АНГЕЛОВ ПРЕД ОБЩЕСТВЕНИЯ СЪВЕТ ПО ТРАНСПОРТА
Автор: obshtestven Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1459 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 08.05.2013 16:02


  Изявление пред Обществения съвет по Транспорта, което бе окачествено от министъра като празни приказки: "Казвам се Красимир Ангелов - бивш железничар съм. Подкрепям напълно инициативата на колегите, в защита на обществения транспорт. Нямаше да се изказвам ако тука не чух поне сто пъти думата "загуба". Моля, да не бъде спекулирано повече със счетоводната натура на този термин! Предпочитам да говориме за "излишък" и "дефицит". Какво означава това, след като се покриват маргинални разходи, пределни разходи, разходите за капитал, разходите, които имат по-постоянен характер...И те са въпрос на финансово управление на принципала и държавата. Моля, винаги да се има в предвид, че Железницата през всичките си години е покривала своите маргинални разходи в различна степен! Пътническите превози - по-малко, Товарните - в по-голяма степен. Държавата като такава е принципал, собственик. Непрекъснато обаче през годините се вижда, че от едната страна се говори като собственик на БДЖ, прехвърля се функцията като регулатор, прехвърля се функцията на държавата като клиент на БДЖ, през договорите за обществени услуги. Говорите за четвърти железопътен пакет за Европейската комисия. Че ние не сме изпълнили първия! Ние не сме изпълнили предхождащите първия пакет документи! Това са - за договорите за обществени услуги, вървящи ръка за ръка с нормализация на сметките. Твърдя, че в БДЖ сметките не са се водили никога, така както един частник води сметките си. Един частник както води сметките си, така трябва и едно държавно предприятие да ги води. Ако нещо не е в търговски интерес на дружеството, това нещо да бъде заявявано на принципала, на собственика, на чорбаджията. Чорбаджията, в лицето на министъра на транспорта, трябва да бъде така добър да убеди в тези искания финансовия министър. А не да застава зад финансовия министър и да защитава фискалната стабилност на държавата или финансовата. Да каже ясно какво струва, да каже ясно, че ние можеме да покриваме маргинални разходи. Но не винаги можем да покриваме капиталовите, да покриваме разходите за труд. Това, което исках да кажа е, че Железниците никога,..железничарите не са били против това да бъдат реформирани в посока на пазарна ориентация. На тях не им давана тази възможност! Защото реформата към пазарите, означава БДЖ да има повече клиенти, повече пътници, повече товари. Това естествено, не се харесва на някои други...видове транспорт,..на интересите на хората, свързани с разхода на горива. И тъй като, когато става въпрос за енергийна ефективност, именно Железницата е този транспорт, който би могъл да реализира тази енергийна ефективност, следва ясно да се заяви, че един от приоритетите на бъдещите правителства, на това (служебното) на партиите би следвало да бъде една енергоефективна транспортна политика, в която да има взаимодействията между видовете транспорт, с тяхната интермодална конкуренция и взаимодействие и приоритет...известен приоритет в железниците. Въпросите в договорите за обществени услуги са абсолютно познати за хората, които са работили. Те не са за субсидия,те са за компенсация на железниците, за тяхното усилие, защото ето вземете само - никой не си направи труда толкова години в БДЖ да изчисли колко хора се занимават с обществени поръчки. Защо? Защото БДЖ е държавно предприятие. И това държавно предприятие, за да има прозрачност трябва да спазва закона за обществените. Ами хайде де, направете една сметка! Кажете - толкова хора има назначени в БДЖ и в НК ЖИ също, и така нататъка. И това са хората, които поради забавяне, поради по-високи разходи...ами че това са задължения от държавата. Държавата трябва да ги компенсира. А не да ги вкарва в сметката година след година. 20 години ги вкарва така. И накрая бомбастични числа - 700 млн. Това са кухи цифри по икономическата си същност! Сега е най-лесно съдбата на БДЖ да бъде решена - махни предприятието, ликвидирай това, което е с по-добро покритие на маргинални разходи, точно на прага, когато България е на прага да може да увеличи транзитите си от 1 на 10 милиона тона товари. Тези товари, осъществявани от българско предприятие като БДЖ са с характер на износ. Мисля, че ако приватизацията бъде от чужденец, все едно че ще имаме внос в страната си.
Благодаря за вниманието!





Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: obshtestven
Категория: Лични дневници
Прочетен: 664892
Постинги: 188
Коментари: 83
Гласове: 99
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930