На 11-ти март 2013г. по покана на ръководството на БДЖ, представители на протестиращите, сред които и представител на нашата инициатива, проведоха разговор с г-н Владимир Владимиров - председател на съвета на директорите на Холдинг БДЖ ЕАД и Велик Занчев - изп. директор на Холдинг БДЖ ЕАД. На срещата бяха обсъдени значителен брой от належащите проблеми на Железницата, както и начини за тяхното преодоляване.
Връчено бе следното писмо с конкретни искания до ръководството:
ГРАЖДАНСКА ИНИЦИАТИВА ЗА ОБЩЕСТВЕН И РЕЛСОВ ТРАНСПОРТ
__________________________________________________
ДО Г-н Владимир Владимиров,
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА БОРДА НА ДИРЕКТОРИТЕ НА БДЖ
Уважаеми г-н Владимиров,
1. Настояваме да се разграничите от действията на министъра на транспорта в оставка г-н Ивайло Московски, че БДЖ е в „технически фалит”. Това хвърля вината за състоянието на дружеството изцяло върху вас с всички последствия от това.
2. Настояваме да покажете официално и пред медиите цялостен анализ на финансирането на дружеството от държавата и това дали средствата са били достатъчни.
3. Настояваме да се произнесете официално и в медиите по писмото от Европейската Комисия от 2011г., че приватизацията и преструктурирането на дружеството няма да решат проблемите на БДЖ.
4. Настояваме, въпреки че приватизационната процедура на БДЖ „Товарни превози” ЕООД се придвижва от Агенцията по приватизация, ясно да заявите позицията си и дали смятате, че тази приватизация ще бъде успешна, особено след като се извършва и в нарушение на закона.
В подкрепа на развитието на Железницата в България предоставяме следната информация, която вие би трябвало добре да познавате :
Външните разходи за товарния автомобилен и железопътен транспорт и за пътническия автомобилен и железопътен транспорт, от които е видно – какво плаща цялото общество от намаляването на превозите с Железница, да не говорим от нейната несъстоятелност.
(фиг.3)Изследване на университета в Кьолн и Международна асоциация на работещите в индустрията за сравнението между шум, промени в климата, брой инциденти, замърсяване на въздух между пътища и при железници.
http://www.infras.ch/downloadpdf.php?filename=UpdateExternalCosts_FinalReport_Summary_en.pdf.
(фиг.4)
Изследване на Европейската икономическа общност от 2007-ма година за отношението субсидии – разходи, които плаща цялото общество. От него е видно, че най-успешния вид транспорт е железницата.
(фиг.5)
Изследване на Международния железопътен съюз, от което е видно, че разходите за железница, съотнесени в евро за 1000 пътник/километра са най-ниски спрямо всички останали видове транспорт.
(фиг.6)
Процент на гражданите силно затормозени от шумовото замърсяване, предизвикано от релсов, въздушен и автомобилен трафик.
(фиг.7)
Тук е абсолютно видно, че най-голямото замърсяване на въздуха с Азотни оксиди и фини прахови частици е от автомобилен трафик и от самолетен.
На основание на всичко предложено по-горе ви призоваваме да защитите Железницата на България ако искаме да сме КОНКУРЕНТНОСПОСОБНИ И ЕНЕРГОСПЕСТЯВАЩИ И АКО ИСКАМЕ ДА СЕ СПРАВИМ ТЕЖКАТА ИКОНОМИЧЕСКА КРИЗА, В КОЯТО СМЕ ПОПАДНАЛИ.
Тагове:
Ивайло Московски предложен за нов трансп...
Позиция относно промените в ръководствот...