Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.02.2013 23:54 - Какви са алтернативите за кръстовището на Семинарията
Автор: obshtestven Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4268 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 10.02.2013 00:48


Алтернативите, които предлага Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт за кръстовището на Семинарията и изсичането на голям брой дървета в Борисовата градина.:

1. Трамваят (№18) се запазва по съществуващото трасе и се изгражда допълнително крило на моста, по който се движи метрото по бул. Драган Цанков. Така ще се спести голяма сума пари на всички граждани на Европейския съюз (защото сумата идва от еврофондове) и ще се спасят от изсичане стотици дървета.
image

image

2. Кръстовището на Семинарията Симеоновско шосе да минава под Никола Вапцаров с тунел. (тази идея дойде от гражданите от Лозенец, които протестираха срещу решението на архитект Диков за естака, която да мине под прозорците им и ние я подкрепяме, защото ще пощаби живущите от шумово и прахово замърсяване) .........

image

3. Останалите от трамвая средства (защото сумата за него е повече от 20 млн. лв. да се дадат за възстановяването на Околовръстната железница на София като част от градския транспорт за  пътнически цели (2 млн. средно на километър, тъй като земите са изцяло общински и държавни) Точно ще стигне за отсечката от Подуяне до Хладилника. Така се създава алтернатива на автомобилното движение от Подуяне до Хладилника, заради което се прави и безумната естакада. Според груби изчисления тя би обслужвала дневно около 500 000 пътници, а за сведение метрото в момента вози 300 000 пътници дневно по двата си лъча............
image

4. Предлагаме и изграждането на велоалея, защото в по-голямата си част трасето на линията има значителни отстояния и е доста живописно!

5. Целият железен път се изгражда  по най-модерни изисквания - с достатъчен брой подлези, за да могат всички да преминават свободно и тази част на Борисовата градина да започне да се използва по-усилено за отдих.

В разговори по медиите и на обществените обсъждания главният архитект на София г-н Петър Диков обясни, че това подземно преминаване ще струва 50% по-скъпо, което според неговите изчисления са 9 млн. лв. (.сега за кръстовището се спряга сумата от 6 млн, при положение, че първоначалната цена беше над 60 млн. лв.)........

Интересна е и друга позиция на главния архитект - защо подземното преминаване няма как да се състои  цитирам: "Не можем да улесняваме достъпа на автомобили до центъра ......". Любопитното в случая е, че г-н Диков е удобрил разширението на бул. Драган Цанков с още една лента, както и на бул. Черни връх след премахването на трамвай №9 ........

Относно нашата идея за пътнически превози с влакове по околовръстната железница - ето как може да бъде направена бързо и за минимална сума - като монорелсова, а пътническите влакове да се разминават на гарите, както е например в Москва.

На картата е показан маршрута и спирките на железницата от такъв тип в руската столица.

image

Ето още малко снимки за безобразията, които ако гражданите не се вдигнат, ще бъдат извършени в Борисовата градина.

image

image

И още нещо за финал - главният архитект планира спирането на автобус 94 и замяната му с трамвая, който обаче да обикаля значително повече и да затрудни още транспорта към Студентски град ...........




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: obshtestven
Категория: Лични дневници
Прочетен: 664594
Постинги: 188
Коментари: 83
Гласове: 99
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930