Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.01.2013 22:14 - Искаме си трамваите обратно !!!
Автор: obshtestven Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3889 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 08.01.2013 18:56


image Накратко - пробвайте да пътувате от Драгалевци в София до Петте Кьошета например. Преди беше така: Хващате си автобус 64, слизате на Хладилника, хващате трамвай №9 и си стигате мирно и кротко на Петте Кьошета с 2 билета и значително по-бързо. Сега за същото пътуване ще ви трябва: автобус 64, тм.10 от Хладилника, Метро за 2 спирки до НДК, трамвай №6 за една спирка до Петте Кьошета. Това е равно на 4 лв. и по-бавно придвижване ....... Още един пример - ако искате да стигнете от Борово да речем до кръстовището на ул. Витошка и Солунска трябва да хванете тм 7, да чакате по светофари и после да трамбовате пеш. Ами ако искате да стигнете до Св. Неделя например трябва да хванете ТМ №7, да слезете на НДК, да се качите на метро за една спирка, да излезете на Сердика и така........... По-бавно и по-скъпо е и напълно безсмислено. Метрото замени трамваите, вместо да се стреми да сменя автобуси......

На много места в Европа (Виена, Прага, Истанбул) метрото и трамваите се движат заедно на доста места и никой няма проблем с това, напротив.
Първо - защото имате алтернатива, а нали уж демокрацията е точно това;
Второ - транспорта
може да поеме допълнителен пътникопоток, трето - при евентуална авария в метрото - има какъв транспорт да поеме трафика, четвърто - давате възможност на всички квартали в София на еднакъв достъп до центъра ..........А между другото вижте и заведенията по Витошка и дали тя наистина е пешеходна зона или те завземат целия тротоар....... 
Нашата инициатива смята категорично, че втория метродиаметър е едно скъпо удоволствие за ужасно много пари (то си и показа - как текат метростанциите).

Частта на първия метродиаметър от метростанция Обеля и Люлин до метростанция Васил Левски е добре разчетена, заедно с метростанция Младост І. Спазена е идеята метрото да създава напълно нова алтернатива и наистина по Тодор Александров нямаше градски транспорт - автобуси и тролеи има по Сливница, трамваи по Стамболийски. Голяма част от останалите метростанции  нямат обосновка (особено  фрапантен е случая Мусагеница или Европейски съюз).

Има десетки въпроси, за които не сме чули и думи от общинарите. Например -
какви са разходите за метрото и за трамваите? Колко струва работата на помпите в Софийското метро или осветлението и отоплението на всяка метростанция?

Като успешен пример без да е необходимо метро ще изтъкнем трамвай №5, който в момента  е по-редовен от метрото и не по-малко бърз. Неслучайно всички живущи по протежението на бул. Цар Борис ІІІ бяха против изграждането на метро на мястото на трамвая.
Самият Петър Диков на едно обществено обсъждане сподели пред нас нещо доста любопитно: "В Берлин преди обединението трамваите бяха основно на изток, метрото - основно на запад. Защо германците решиха да развиват основно трамваите към Западен Берлин?

Защото те бяха разбрали, че живеят като къртици. Стават по тъмно, влизат в метрото, излизат и отиват на работа. Не виждат почти дневна светлина.
Второ - трамваите са много по-евтини като разходи, а германците са практични хора ......."

Ние неслучайно сме нарекли нашата инициатива "За обществен и релсов транспорт"  - подкрепяме метрото, но то не може да бъде панацея, още повече когато е построено некадърно, няма как да си затворим очите. То е просто част от транспортната система на града, защото има определен капацитет и не е бездънна яма, в която да бухаш хората и да ги тъпчеш като прасета или крави в камиони. Нашите общинари се опитаха да обосноват гигантската сума от 1 млрд.лв. за метрото до момента със спирането на съществуващи и доста успешни трамвайни линии. Не е оправдано да отрежеш достъпа (който е съществувал) на цели квартали до центъра, за да си напълниш метрото. Ако бяха останали трамваите най-вероятно метрото нямаше да е толкова пълно и щеше да се окаже, че не се изплаща (то и сега не знаем дали ще излезе поне на нула някога). Вместо да се решат транспортните проблеми се създадоха нови неудобства, за да навием на масрафа на турската фирма Доуш и на подизпълнителя Главболгарстрой ........ Накрая се получи така, че май метрото беше направено, за да лапне някой парите без оглед на интересите на гражданите на цяла София

А относно твърдението, че София нямала пешеходна улица и затова трябва да махнем трамваите от бул. Витоша - И в Истанбул има пешеходна улица, Истиклал се нарича но по нея най-малкото върви атракционен трамвай ............ В Анталия има пешеходни пространства, където върви трамвай ...........
във Виена колоездачи протестираха, за да премахнат автомобилно движение и да останат само трамваи и пешеходни и велоалеи от една от най-големите им улици Рингщрасе.


image
Пешеходната улица Истиклал в Истанбул (Витошка е значително по-широка, а между другото и в София имаме подобни трамваи ............)

image
Протест на колоездачи и пешеходци на ул. Рингщрасе във Виена. Хората обаче не са против трамваите ...........

image
Ул. Худавенгидар в Истанбул - прилича доста на нашия Граф Игнатиев и там се движи скоростен трамвай !!!



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: obshtestven
Категория: Лични дневници
Прочетен: 666648
Постинги: 188
Коментари: 83
Гласове: 99
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930