Прочетен: 2636 Коментари: 1 Гласове:
Последна промяна: 18.12.2012 22:23
Какво представляват железниците?
- те са преди всичко обществена услуга, създадена с труда на поколения железничари и безвъзмедния труд на стотици хиляди българи
- те са най-евтиният, най-сигурният и най-екологичният транспорт в света
- изпълняват стратегическа функция по време тежки метеорологични условия, кризи, войни и други извънредни събития
Защо БДЖ не трябва да се приватизира?
- защото никой не е питал българския народ, който е истинският собственик на БДЖ дали иска да продава своята собственост. Това е все едно някой да продаде вашето жилище без ваше съгласие!
- защото приватизацията в България е синоним на ликвидация и рязане за скрап – примерите са стотици, но най-фрапантните са: Кремиковци, Плама Плевен, БГА Балкан, Балканкар, БТК, ОЦК
- защото БДЖ и по-точно „Товарни превози” е последната компания, която може да спаси българската икономика от кризата.
- защото продажбата ще създаде частен монопол. Ще се повтори сценарият с Нефтохим и завишените цени на горивата, ЧЕЗ, EVN, EON и повишението на цените на тока без никакви инвестиции!!!
- Защото правителството в нарушение на ЗАКОНА ЗА ПРИВАТИЗАЦИЯТА ИСКА ДА ПРОДАДЕ ДРУЖЕСТВОТО БЕЗ РЕШЕНИЕ НА НАРОДНОТО СЪБРАНИЕ и за смешната сума от 100 млн.лв. при положение, че само вагоните му са на стойност над 600 млн. лв. Това ще ощети българската държава с над 1 МИЛИАРД ЛЕВА приходи за срок от 10 години.
- Защото Холдинг БДЖ има дългове от над 800 млн. лв., натрупани основно благодарение на заем от времето на министър Николай Василев и целенасоченото недофинансиране на дружеството. Тези пари след продажбата печелившите „Товарни превози” ще трябва да ги извадим НИЕ БЪЛГАРСКИТЕ ГРАЖДАНИ ОТ НАШИЯ ДЖОБ.
Какво предлагаме ние?
- Да се прекрати незабавно процедурата за приватизацията на БДЖ „Товарни превози” и да се наложи мораториум върху продажбата на активи на БДЖ Холдинг.
- Да започне незабавен внос на резервни части и ремонт за. целия подвижен състав на БДЖ Да се възстанови производството на български товарни и пътнически вагони и да се възстановят ремонтните заводи за локомотиви в гр.София и в гр.Русе.
- Да се направи пълна финансова ревизия, инвентаризация и анализ на дейността на двете предприятия (БДЖ Холдинг и НКЖИ).
- Да се консолидират „Холдинг БДЖ” ЕАД и Национална Компания „Железопътна Инфраструктура”, поради огромните загуби от неефективно управление.
- Да започне поетапното покриване на недофинансирането на БДЖ ЕАД и НК „ЖИ”, съгласно регламент №1192/69 на Съвета на Европейската Икономическа Общност.
- Да се потърси политическа и съдебна отговорност на виновниците допуснали облагодетелстването на автобусните и автомобилни превози за сметка на железопътните, за безстопанственост, некомпетентно управление и целенасочено водене на компаниите към фалит.
- Да се вземат всички необходими мерки за спасението на БДЖ и да се направи опит за възстановяване поне на част от унищожените и разграбени гари и жп спирки.
- Да се създаде межанизъм за граждански контрол – участие на граждани в надзорния или управителен съвет (подобно на Надзорния съвет на НЗОК) или институция, подобна на училищните настоятелства.
Защо искаме БДЖ да се управлява от железопътни специалисти и от граждански надзорен съвет?
- защото сегашните ръководители, които в по-голямата си част не са железничари водят БДЖ умишлено към отблъскване на пътниците и фалит в интерес на автобусните фирми!
- защото от година и половина са замразени всички инвестиции в компанията, включително и ремонтът на вагони, а господата настояват дори да се режат товарни вагони, въпреки ежедневния недостиг на между 100 и 200 вагона! Не дочакахме и ТУРСКИТЕ спални вагони, които ни обещават повече от половин година.
- защото некадърното ръководство и министърът на транспорта клеветят публично компанията, на която са ръководители и я наричат „боклук” и „цирей”!
- защото обвиняват обикновените ж.п. служители в далавери, при положение, че кражбите се вършат с мълчаливото съгласие на ръководителите на компанията! (рязането на линии, изчезването на хиляди вагони, рязането и продажбата на локомотиви в чужбина)
Тагове:
Обяснения върху исканията на ГРАЖДАНСКА ...
Лъжите на Петър Диков и трамвай "Бе...