Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.09.2012 23:43 - Проблемът Синя Зона – частен или глобален за София (част 2)
Автор: obshtestven Категория: Лични дневници   
Прочетен: 10300 Коментари: 10 Гласове:
1

Последна промяна: 30.09.2012 23:07

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Здравейте отново, притятели! Това е втората част на нашия материал за синята зона и какво причинява проблемите с паркирането и задръстванията в София.

Следващият проблем – съсипването на градския транспорт. Отдавна се коментира, че градският транспорт се прави неудобен за хората, така че да се насърчава ползването на автомобили. Първо – цената от 1 лв. е непосилна за много хора. Ако цената се намали, според нас пътникопотокът ще се увеличи, но очевидно нашите скъпи общинари не мислят по този начин. Второ – транспортът като цяло е доста нередовен или се използват малки (единични, вместо

image

Единичен автобус 204

 

съчленени) автобуси, независимо, че по спирките се събират огромни тълпи – например автобус 204. Така много хора се отказват да пътуват с градския транспорт. Друг проблем е качването на мръсни и миришещи цигани и просяци, за което нито полицията, нито контрольорите правят нещо, което допълнително отблъсква пътниците.

Видяли ли сте с каква скорост се движи автобус №102? Колоездачите успяват да го изпреварят. Разписанието му е направено така, че на моменти трябва да спре да се движи, иначе шофьорът ще бъде наказан ако стигне по-рано. Пътуването от Студентски град до Овча купел трае над 50 минути (в нормален трафик, а ако е в час пик може да продължи над 1 час и 30 минути!!!) и е адски изнервящо, при положение, че с кола пътуването трае 10-15, дори 25 в задръстване. С колело е приблизително 30-35 ............... Повечето хора едва ли биха желали да си причиняват това.

Друг проблем е липсата на превозни средства между голяма част от кварталите на столицата – например няма връзка от южните квартали на София (Красно село, Бели брези, Иван Вазов, Гоце Делчев) към кв.Люлин. Единствено автобус 83 достига в близост, но задължително трябва да се прекачите на друг превоз (метро, тролей) от бул.Сливница, което са ви 2 лв. за път. Имате една нередовна маршрутка №32, която ви вози за 1,50 ............. Кв. Овча купел и кв. Люлин, въпреки че по права линия са само на няколко километра, нямат връзка (само автобус 111 минава в периферията на квартала по Околовръстното шосе). Огромната част от Овча купел няма лесна и удобна връзка и с кв. Младост.

Продължаваме – линията Централна гара, кв.Слатина, кв. Изгрев и Изток, зоната около Цариградско шосе нямат абсолютно никаква нормална връзка с кв.Хладилника и Столичния Зоопарк ................... За това можеше да спомогне околовръстната железопътна линия на София, но общинарите държаха да я унищожат, защото е твърде евтина (модернизацията й и възстановяването й биха стрували 15 млн. лв. на фона на близо 1 млрд. за втория лъч на метрото).

 

image

 

 Трамвай от модела "София 70", който спокойно можеше да се рециклира, както се случи с трамваите по линията на ТМ №5, които са рециклирани от стари български мотриси. Нарязани са всичките 399 трамвая от тази серия и е оставен един за музеен експонат, но до кога ще оцелее и той, не е ясно.

Ако има повече и по-редовен градски транспорт, това ще насърчи ползването му. В нашия случай обаче винаги по-старото се реже за скрап и се купува ново, но то не е в достатъчен брой. Например – въпреки недостига на трамваи в София, през последните години огромен брой (над 400!) бяха нарязани, въпреки че можеха да се рециклират (моделите София 70 и София 100). Сега общината иска да купи трамваи „Сименс” на невероятната цена от 5 млн. лв. парчето, при положение, че 3 млн. струва една от прословутите влакови мотриси (Дезиро) на същата фирма.........

Според настоятелни слухове (защото общината няма официална позиция) същото се очаква да се случи и с годните и работещи тролеи „Икарус”, които вместо да се рециклират, се готвят за нарязване, защото общината иска да подмени тролейбусния парк, а не да го увеличи. Каква е логиката на тези решения и кой иска да се „облажи” от продажбата им за скрап?

 

image

 

 Мотриса от тези, които вървяха по бившата вече линия №9 Хората от горната част на кв. Лозенец са отрязани от голяма част от София ...........

През изминалите години се сблъскахме и с нов (уникален за София феномен) – рязането и прекъсването на трамвайни линии. Бяха премахнати трамвайните линии от Хотел Хемус до Хотел Кемпински. Участък от километър, по който се движеше трамвай №9. Това беше безкрайно удобен транспорт, но той бе спрян най-вероятно, за да се предизвика изкуствен пътникопоток, към широко рекламираното метро, а релсите бяха извадени.

Сега ако искате да стигнете от кв.Драгалевци до Петте кьошета например, трябва да хванете автобус 64 до кв. Хладилника, трамвай №10 до Хотел Кемпински, от там – метро за 1 или 2 спирки и от НДК – трамвай №6 за една спирка. Това прави

4 билетчета х 1 лв. = 4лв............. Преди се пътуваше с автобус 64 и трамвай №9 за 2 лв. А ако и се прибирате (това е толкова неочаквано за нашите общинари), това прави 8 лв. на ден за транспорт.

Защо тогава се учудваме, че хората предпочитат личния автомобил? И пак питаме – нали уж искахме намаляване на личните автомобили в центъра? Отговорът на общината в този случай ще е възможно най-наглият и безочлив – „карайте колела или ходете пеша, щом не ви изнася” – това е ок, ако е лято и имаме достатъчно свободно време. Ами ако бързаме? Не е ли по-добре да сменим некадърните общинари, които създават проблемите, а после се „бършат” с гражданите и буквално ги изнудват.

Поредица въпроси, на които от улица Московска вероятно знаят отговорите, но може би нарочно вършат безумия...........

Ами трамвайното трасе по бул. Витоша? Защо беше то демонтирано? И то ли да създава изкуствен пътникопоток към метрото ?

Да кажем, че пътувате от кв. Манастирски ливади до Съдебната палата/Булбанк или Централните хали. Стигате до НДК и трамвая завива по „брилянтно замисления” единичен коловоз под прозорците на живущите в кооперациите по бул. Скобелев и продължава по бул. Христо Ботев, където наблюдаваме уникалния феномен – „задръстване от трамваи”, защото там се движат почти всички линии в София – 1, 4, 6, 7, 8, 10............ Но да се върнем на НДК -  до началото на пешеходната част на бул. Витоша, трябва да ходите пеш. До ул.Солунска – също. Ако искате да стигнете до Съдебната палата или площад Св.Неделя, трябва да хванете метро – ето ви ги две билетчета. Преди се пътуваше само с тм.№7. Вместо 1 лв., сега ще платите 2 лв.

Ако искате................., никой не ви кара насила..........................(само реже линии).

А сега бул. Витоша е превзет от заведения, които са разпънали масите си по цялата ширина на платното и отново няма място за „пешеходната” зона, на която "пречеха" трамваите (заемащи едва малка част от платното).
image

(„уникалната” пешеходна зона на бул. Витоша, превзета от маси и столове, а в средата – линията, която е трън в очите на общинарите и те се заканват до  пролетта на 2013г. да я извадят, за да не остане и помен от начина, по който улицата е изглеждала до сега)

image

(гражданите се „разхождат” по велоалеите, защото улицата е заета от маси и чадъри). Дали пък трамваите не бяха спрени и заради намалелия оборот на заведенията по Витошка?

Чрез рязането на трамвайни линии в същност хитро се увеличават цените на билетите за градски транспорт в София – за част от хората – двойно. В този ред на мисли, можем да поставим и лъч №1 на метрото, чието трасе оставя без връзка половината Люлин и е на почти километър от блоковете на Младост 3 с прекрасната едноименна метростанция „в полето”. Първоначалният план за метрото е бил да мине под Цариградско шосе, автобусите да бъдат премахнати от там, а тролеите да останат като довозващ транспорт. Може би беше по-логично от сегашното трасе, но тази беля вече е свършена.............

image

Така изглеждаха трамвайните трасета в София през 2000 г.

image

А така през 2012-та .................


Ами какво да кажем за липсата на директен транспорт на Софийската Аерогара с Централна ЖП гара? Това не е ли в интерес на такситата? Сега тепърва има план да се изгради метрото от Интер Експо Център до Аерогарата. Така обаче пак ще трябва да се прекачвате на метро на метростанция Сердика, а и пътуването ви ще е поне 30 минути. Самото строителство на метро ще трае години наред и ще е ужасно скъпо, на фона на необходимата едва 2км. отсечка от влакови линии.

В третата част от поредицата ще видите и алтернативите, които предлагаме!!!




Гласувай:
1



1. анонимен - мале, колко глупости
28.09.2012 13:40
Скоро не бях чел толкова нагласени твърдения. Направо човек да се чуди откъде да ги подхване.
а) Само да споменем, че 1 лев е съвсем прилична цена на билетче, когато го погледнем сравнено с придвижването с кола. При едно пътуване с кола, на 10 километра отива литър бензин, който струва 2.70. Дори да пътуваме само 5 километра (краен квартал-център), пак стигаме до 1.30.
б) хем транспортът бил нередовен, хем се движел бавно. Движи се бавно, точно за може да се избиват закъснения от задръствания и да може да има обслужване през що годе равни интервалил. Наистина, хубаво е в извънпиковите часове да съкратят минутите от разписанията и това си е сериозен пропуск.
в) Това, че нямало директна връзка от т.Х до т.У - ами няма как от всяко до всяко място да има. Мрежата е достатъчно гъста и с 1 прекачване става работата. Разбира се, има и изключения, но те са относително малко.

Стига толкова засега. Чакам да видя алтернативите, които се предлагат :)
цитирай
2. анонимен - Пълни Глупости
28.09.2012 18:22
Големият проблем е неадекватната система за таксуване с дупчене - нормално е билетите да се маркират с дата, час, вид и инвентарен номер на превозното средство и да важат примерно 90 минути с неограничени прекачвания включително метродиаметрите. За 90 минути може да се стигне от единия до другия край на София спокойно освен някои села и крайни квартали с по-редки автобуси и по-големи разстояния. Метрото и обособените скоростни трамвайни трасета избягват задръстванията и спестяват време и при такова читаво таксуване се стимулират прекачванията с цел икономия на време. Метростанцията между Младост 3 и Младост 1А е удачно разположена - в пълна пешеходна достъпност от Младост 1А и североизточната част на Младост 3, предстои пускане на довозващ автобус за останалата част на Младост 3 както и Младост 4. В Люлин за по-ефективно довозване може да се пусне кръгов тролей използващ старото трасе по Царица Йоанна, също 111 може да се оптимизира за по-добро довозване. Трамвай между Хемус и Кръста би дублирал напълно участък между две метростанции, което е абсолютно недопустимо, също техническото състояние на вагоните прави рискова експлоатацията на участъка. Трамвай по Витоша също излишно би дублирал метрото, а и София има нужда от пълноценна пешеходна зона в центъра. Жалко само, че не направиха пешеходна цялата Мария Луиза от Лъвов Мост до Алабин, като над трасетата на Екзарх Йосиф и Алабин, както и над Т. Александров се изградят пешеходни естакади. София 70 и 100 са безнадеждно остарели морално и с опасна конструкция и следва да се заменят с по-модерни и безопасни трамваи. Тролеите Икарус също са морално остарели и амортизирани и подлежат на подмяна, ресурсът им е изчерпан. Релсовите пътища в близост до летището са негодни за пътническо движение без пренабиване и усилване на баласта и смяна на релсите и траверсите.
цитирай
3. анонимен - Не са глупости
28.09.2012 18:31
И всичко това в едно квадратче 20/20 км., наречено София. А не може да оправят инфраструктората в София. Управниците сериозно са се заели да ликвидират автобусния транспорт,- нали САЩ са им модел за подражание вече. Сложно е.
цитирай
4. obshtestven - Анонимни глупости
28.09.2012 22:31
Извинявай първият анонимен, но ти или си на работа в общината, или нищо не разбираш. Това за времетраенето с един билет е ок и точно така би трябвало да бъде. Но този билет не трябва да струва 2 лв. Трябва да струва левче. Има сметки, които показват, че билетът в София не би трябвало да струва повече от 70 стотинки в сегашния вариант. Ако се върнем на трамвайните трасета - трамваите по линия 9 бяха само чешки. Кога си видял те да са дали проблем от както са на линия? Освен това винаги е добре да има алтернатива и освен всичко друго - бил ли си във Виена? Е ние сме ходили и там се движат паралелно и трамвай и метро. Защото пак повтарям - метрото не е панацея и това се вижда по огромните задръствания в София .................. Релсовите пътища до летището са негодни в сегашното си състояние. Но ако се инвестират минимални средства, няма ли това да помогне на трафика на столицата, вместо да се дават милиарди за метро, което трябваше да отиде до Младост 4, а те го набиха към Цариградско шосе ............... И пак си назад с материала, Трамваите София 100 бяха рециклирани в Чехия и сега се движат по линията на трамвай №5 под името "Инекон" и само им беше добавена средна нископодова част. Та, я пак кажи - кое е морално остаряло? Много по-евтино и екологично е да се рециклира. Имаме още такива примери - тролейбусите Икарус спокойно могат да се рециклират и да карат още дълги години. Дори електрички, подобним на ЕМВ 32, които бяха обявени за негодни, в Естония бяха напълно рециклирани и сега не можеш да ги познаеш. Ползва се рама, колооси, всичко, което може и ако се направи тук, това ще открие работни места и ще подпомогне икономиката на страната. Но иначе нали знаеш "Има трамваи и влакове, има проблем, няма евтин транспорт, няма и проблем........."
цитирай
5. анонимен - purvi anonimen
29.09.2012 14:52
obshtestven,
не работя в общината (слава богу), а за разбирането нещата са субективно.
Честно казано, очаквах да се оборят моите коментари, а това, което чета е като отговор на коментар 2.
Бил съм във Виена, но съм бил и в София - както се вижда, и тм. 6 и тм.8 вървят редом с метрото, с малки отклонения. Същото важи и за тм.10 и тм.18, така че сме "като във Виена".
Честно казано, споделям някои от нещата, които са написани, защото са очевидно така и едва ли има човек, който да не е съгласен.
Но не чух коментари за цената на пътуването с лек автомобил.
Не чух коментари за редовността на линиите. Там имаме метро на 3:30 минути, тм.5 на 4 минути, тб.9 на 5 минути, тм.7 на 4:30 минути, двоцифрен брой линии на 6, 7 и 8 минути. Горното си е факт.

Драмата с отрязването - поради липса на други квартали, на практика, оплакването е само за Лозенец. Лозенец има директна връзка с повечето ключови точки в центъра - Граф Игнатиев, НДК, Св.Неделя, пл.Македония, Лъвов мост, Ц.Гара.

Хайде, успех в начинанието и пожелавам да се гледа по-реалистично на някои от нещата :)
цитирай
6. obshtestven - Получи се малка Грешка
30.09.2012 12:32
Извинявам се, не видях, че твоят коментар е първи. Исках да оборя мнението на ВТОРИЯ АНОНИМЕН. Не знам в кое метро си се возил, но през целия ден (само в пиковите часове не съм се пътувал), то е на интервал поне 6-7 минути ........... Относно Тм. 8 - той не върви редом с метрото, защото минава по други булеварди - Стамболийски например и свързва много квартали, от които иначе трябва да се ходи доста пеша, за да стигнеш до метрото. Освен това ходи до частите на Люлин, които нямат метро. Тм №6 също свързва частите около Южния парк с центъра, а до момента там друг транспорт освен 102 не минава. Опитай се да стигнеш до Петте Кьошета с транспорт от Хладилника и ще ти се стъжни живота ....... Ако пътуваш с ТМ 10 ще ти отнеме към 40 минути, път, който се взима за 15 ако го имаше тм 9.............................

Това, че и сега с цената от 1 лев хората се возят, не означава, че ако се отиде на 70 стотинки няма да се возят много повече. Тогава можеш да кажеш, че правиш всичко по силите си, за да ограничиш трафика и градът да стане по-зелен. В Естония до колкото знам имат намерение или дори вече са го въвели - напълно безплатен градски транспорт .................
цитирай
7. obshtestven - И още нещо
30.09.2012 22:33
И още нещо - като казваш, че метрото не било предназначено да намали автомобилния трафик, тогава за какво ни беше това метро? За да се унищожи евтиният и удобен трамваен транспорт заради много по-скъпият метрополитен?

Единствената отсечка, която е наистина натоварена през целия ден е от Люлин до стадион Васил Левски и имаме метростанция Младост 1, която е малко по-натоварена, но изключително некадърно изградена, много тъмна и тясна ......
цитирай
8. анонимен - Стига глупости
09.10.2012 11:03
При модернизацията на БГ таралясниците бяха използвани само малък брой греди от старите трамваи, всичко друго е ново и цената се получи близка до тази на изцяло нископодов трамвай. Практически всичко беше направено в Чехия. Тролейбусите икарус са с изтекъл срок на експлоатация, имат силна корозия и деформации на каросериите и рециклиране ще струва почти колкото нови изцяло нископодови возила. Има и друг принципен момент - трябва колкото се може повече хора да минават през идеалния център, при околовръстна линия и линия до аерогарата се отклонява поток от идеалния център в периферията. Предстои пускане на метро до Хладилника след няколко години и от петте кьошета ще се пътува за под 10 минути с малко ходене пеш. Линиите около летището се нуждаят от сериозен ремонт - усилване и пренабиване на баласта, нови релси и траверси и този ремонт е сравним със стойността на метродиаметър. Ако има проблеми и със земните платна стойността нараства още.
цитирай
9. анонимен - ЕМВ 32
09.10.2012 11:05
ЕМВ 32 са безнадеждно остарели морално, много от тях имат деформации на талигите и кошовете правещи скъпо и трудно рециклирането. По-уместно е да се заменят с нови мотрисни влакове.
цитирай
10. анонимен - Псевдо-специалисти
09.10.2012 15:44
Уважаеми анонимни господа, какви сте вие и имате ли си понятие от транспорт? Първият говори, че Икарусите били много остарели и изгнили, което напълно не отговаря на истината и ако искате, можем да направим и снимки на Икарусите, а навсякъде, където има нещо изгнило, винаги може да се подмени (справка мотрисите "Дюваг" от Германия, произведени през 50-те години на ХХв., които и до ден днешен се движат по линия 22, а преди това са рециклирани частично в Германия). Не може да говорим, че било изгнило, затова трябва да се унищожи, при положение, че депо "Банишора" е открито и няма елементарни навеси за предпазване на машините от атмосферните влияния. За ЕМВ съм още по-малко съгласен, защото подобни мотриси, произведени от Рижския завод са напълно рециклирани в Естония. Относно трамваите - ако ги бяха рециклирали тук, цената щеше да е доста по-ниска. Относно цената на 1 км. метро в София и 1 км. високоскоростна линия в Европа - 11-14 млн. евро, срещу 2 млн. евро. В задачата се пита - кое е по-евтино - 3 км. ж.п. линии или 5 км. метро. Относно коментара, че метрото скоро щяло да стигне Симеоново, недейте да бързате, защото удобрението на проектите предстои и доста неща могат да се случат до тогава. Освен това - нека не говорим, все едно утре ще го пуснат. Това е предвидено да стане минимум 2016-та, което след цели 4 години, да не говорим, че може да има забавяне и да се проточи до 2020-та, а цената ще е грандиозна. 900 млн. лв. за втория лъч на метрото е чудовищна сума, с която можеше огромна част от влаковите линии в страната да се възстановят и да се възстановят и рециклират доста пътнически вагони, защото София не е България.......................
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: obshtestven
Категория: Лични дневници
Прочетен: 662065
Постинги: 188
Коментари: 83
Гласове: 99
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031